Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

one.com

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: one.com

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
    www.vorselaarsefotovrienden.be
    simpleviewer is een apart programma... dat je simpel kan "inbouwen"
    greetz
    nog nooit downtime gehad... en op een week online...
    Wat is simpel hè Graag een woordje uitleg mss.
    Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

Comment

Het is echt wel heel simpel hoor

Ik zelf gebruik om enkele plaatsen ook iets van hetzelfde genre; autoviewer.
      Kan je tegenkomen op http://godfroidbrothers.be/ [klik Boris] (ook gehost op one.com), als je ergens slideshow ziet staan. Of gegarandeerd bij 'Holidays'.

Het enigste dat je eigenlijk moet doen is per foto een code kopiëren en aanpassen (aan resolutie en bestandsnaam).
      Hier vind je een hele uitleg: http://www.airtightinteractive.com/p..._instruct.html

Tipje: zorg dat de hoofdletters overeenkomen. Want als je het offline test (en hoofdletters niet overeen komen), wordt er geen rekening gehouden met hoofdletters en zal het dus werken. Maar als je het dan online zet, zal het niet meer werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
        Het is echt wel heel simpel hoor

Ik zelf gebruik om enkele plaatsen ook iets van hetzelfde genre; autoviewer.
        Kan je tegenkomen op http://godfroidbrothers.be/ [klik Boris] (ook gehost op one.com), als je ergens slideshow ziet staan. Of gegarandeerd bij 'Holidays'.

Het enigste dat je eigenlijk moet doen is per foto een code kopiëren en aanpassen (aan resolutie en bestandsnaam).
        Hier vind je een hele uitleg: http://www.airtightinteractive.com/p..._instruct.html

Tipje: zorg dat de hoofdletters overeenkomen. Want als je het offline test (en hoofdletters niet overeen komen), wordt er geen rekening gehouden met hoofdletters en zal het dus werken. Maar als je het dan online zet, zal het niet meer werken.
        Ik heb pas de One.com besteld en van zodra ik het op mijn pc staan heb zal ik er gelijdelijk aan wel in rollen zeker. Heb met dit soort dingen nog nooit gewerkt het is dus allemaal nieuw voor mij. Misschien kunnen ze me hier later nogwel begeleiden
        Last edited by SteFoto; 27 november 2008, 13:51.
        Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

Comment

Bij deze nogmaals bedankt voor alle reacties en de hulp bij het maken van mijn nieuwe website bij one.com.

popol

http://www.fotopopol.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
            Bij deze nogmaals bedankt voor alle reacties en de hulp bij het maken van mijn nieuwe website bij one.com.

www.fotopopol.be
            Mooie geslaagde site met prachtige foto's...proficiat.
            Kunt u mij nu eens vertellen hoe je "simpleviewer" installeert? Ik denk dat de gele knop "Download" voor iets anders is dan voor het programma simpleviewer. Vandaar mijn vraag.
            Mvg,
            Last edited by SteFoto; 23 november 2008, 22:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
              Filezilla is zo'n FTP-programma (http://filezilla-project.org/) dat dat heel goed en snel doet... én gratis !
              Als je de link opent van FileZilla welke van de twee moet je dan downlaoden.

FileZilla cliënt of FileZilla server?

Bestaat dit ook in het Nederlands?

En welke Host, gebruikersnaam en wachtwoord moet je invullen?

Wil er iemand zo vriendelijk zijn in volgorde eens goed uiteenzetten hoe je dan via One.com, simpleviewer en FileZilla een fotosite kunt opbouwen en op het net plaatsen.
              Andere BD'ers hebben daar dan ook iets aan en zijn de problemen hierrond voor eens en altijd opgelost.
              De uiteenzetting kan dan (na goedkeuring) mss in de rubriek "In Focus" geplaatst worden.

Alvast bedankt,
              Last edited by SteFoto; 24 november 2008, 15:43.

Comment

is nu toch niet moeilijk ?!

1) je maakt een lay out voor je site met de software van one.com (of je zoekt een template op internet.)

2) je maakt je simpleviewer gallerij in lightroom / ps / picasa (zie site van simpleviewer voor uitleg)

3) je laad de gallerij op naar je ftp (in de juiste map) van one.com (met filezilla: eerste vakje bovenaan doe je gewoon je one.com account met "ftp." voor bv: ftp.photoverbeke.be, 2e vakje zet je hetzelfde maar zonder "ftp." en in het 3e typ je je wachtwoord van je one.com account.)

4) dan doe je het nodige om je simpleviewer in je site te zetten (zie hierboven ergens)

5) verder kan je steeds terecht bij de help desk van one.com (zeer goede ervaring mee.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door morbektev Bekijk bericht
                  is nu toch niet moeilijk ?!

1) je maakt een lay out voor je site met de software van one.com (of je zoekt een template op internet.)

2) je maakt je simpleviewer gallerij in lightroom / ps / picasa (zie site van simpleviewer voor uitleg)

3) je laad de gallerij op naar je ftp (in de juiste map) van one.com (met filezilla: eerste vakje bovenaan doe je gewoon je one.com account met "ftp." voor bv: ftp.photoverbeke.be, 2e vakje zet je hetzelfde maar zonder "ftp." en in het 3e typ je je wachtwoord van je one.com account.)

4) dan doe je het nodige om je simpleviewer in je site te zetten (zie hierboven ergens)

5) verder kan je steeds terecht bij de help desk van one.com (zeer goede ervaring mee.)

Oké, dat is al iets waarmee we al een beetje verder kunnen...bedankt voor je uitleg.

Mvg,
                  Last edited by SteFoto; 24 november 2008, 17:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
                    FileZilla cliënt of FileZilla server?

Bestaat dit ook in het Nederlands?

En welke Host, gebruikersnaam en wachtwoord moet je invullen?
                    - Filezilla Client downloaden
                    - In de instellingen van FileZilla kan je de taal wijzigen. Na heropstarten van de toepassing, zie je alles in de geselecteerde taal. Nederlands is ook mogelijk.
                    - de (FTP) gegevens om aan te loggen, staan heel duidelijk vermeld in de mail die je krijgt van one.com en zijn zoals morbektev vermeldde
                    - daarna werk je met filezilla zoals met Windows Explorer of vergelijkbare software. Je selecteert de bestanden (links) en sleept ze naar hun bestemming (rechts).

ik heb geen ervaring met de templates van one.com, noch met simpleviewer, dus daarvoor gaat een andere goede ziel de nodige details moeten geven. morbektev heeft daar al een aantal stappen van weergegeven...
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyboy Bekijk bericht
                      gebruik simpleviewer in Lichtroom en zet het dan compleet op one.com.
                      over gemak gespoken

grt frank
                      Dag Franky,

Zou je zo vriendelijk willen zijn mij eens te helpen om een site op te zetten?

Ik heb Lightroom maar heb blijkbaar wat problemen met simpleviewer. Hoe moet ik dit programma downloaden? En wat moet ik doen als dit gedownload is? Ik heb eens een poging gedaan met als resultaat dat ik nu een map heb met als naam "simpleviewer" en in deze map zitten nog twee mappen met de namen "images", en "thumbs" daaronder nog de namen "gallery" - "index" - "readme" - "swfobect" en viewer.
                      Wat moet ik hiermee?

Wie wil zo vriendelijk zijn mij (en anderen te helpen).

Mvg,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
                        Dag Franky,

Zou je zo vriendelijk willen zijn mij eens te helpen om een site op te zetten?

Ik heb Lightroom maar heb blijkbaar wat problemen met simpleviewer. Hoe moet ik dit programma downloaden? En wat moet ik doen als dit gedownload is? Ik heb eens een poging gedaan met als resultaat dat ik nu een map heb met als naam "simpleviewer" en in deze map zitten nog twee mappen met de namen "images", en "thumbs" daaronder nog de namen "gallery" - "index" - "readme" - "swfobect" en viewer.
                        Wat moet ik hiermee?

Wie wil zo vriendelijk zijn mij (en anderen te helpen).

Mvg,
                        Ja, ik heb een en ander in beweging gezet met mijn website.
                        Veel mensen in onze fotoclub hebben mij al gevraagd hoe je zoiets in elkaar steekt.
                        Ik ben van plan om alles eens in een worddocument te plaatsen en dan te verspreiden aan wie het wil.
                        Ik kom hierop nog terug, geef me wat tijd en ik stuur het u op.
                        popol

http://www.fotopopol.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
                          Ja, ik heb een en ander in beweging gezet met mijn website.
                          Veel mensen in onze fotoclub hebben mij al gevraagd hoe je zoiets in elkaar steekt.
                          Ik ben van plan om alles eens in een worddocument te plaatsen en dan te verspreiden aan wie het wil.
                          Ik kom hierop nog terug, geef me wat tijd en ik stuur het u op.

Bedankt,

Ik kijk er al naar uit en wie weet komt het in aanmerking om "In Focus" te plaatsen maar daar twijfel ik niet aan.
                          Last edited by SteFoto; 25 november 2008, 20:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                            Met een FTP-programma (login gegevens krijg je van one.com) kan je de map in 1 keer uploaden.

Ik zit daar ook vast, hoe kun je de map met de foto's via ftp in 1 keer uploaden?

Kun je mij helpen aub.

Alvast bedankt voor de hulp,

Mvg,

Comment

Als je op je webruimte aangelogd bent met filezilla :
                              map (+ eventuele andere files) in het linkervak (eigen pc) selecteren (1x op klikken) en terwijl je linkermuisknop ingedrukt houdt naar het rechtervak slepen (one.com-server) en wachten tot hij klaar is ...
                              Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                                Als je op je webruimte aangelogd bent met filezilla :
                                map (+ eventuele andere files) in het linkervak (eigen pc) selecteren (1x op klikken) en terwijl je linkermuisknop ingedrukt houdt naar het rechtervak slepen (one.com-server) en wachten tot hij klaar is ...
                                Bedankt dat je mij op weg wil helpen, this toch allemaal niet zo evident als je daar niet in thuis bent.
                                Oké, als er hier BD'ers zijn, zoals jij bijv. en waarvoor mijn dank, zal het wel lukken. Maar laat mij toe dat ik vragen stel die mss voor jullie doodeenvoudig lijken.

Nu heb ik in Mijn documenten een map aangemaakt "website stefoto". En in Lightroom heb ik een album gemaakt met "simpleviewer". Deze heb ik dan via "Export" geladen in bovenvermelde map "website stefoto" en een naam gegeven (bijv. dieren). Dan open ik Filezella en idd links zie ik de map staan.
                                Maar nu....rechts zie ik dingen staan die wel verband houden met de site in One.com. Wat er mij wel opvalt dat ik niet de naam zie staan "one.com", wat ik wel zie is: boven het vak met de Bestanden "Externe site: /" met niets achter. Moet daar een naam staan of is dit zo? mss heeft het daar iets mee te maken. Efin, ik sleep dus de map "dieren" naar rechts, ik wacht dan even tot ik in het bovenste vak zie staan "Bestandsoverdracht succesvol". Dus tot hier alles goed denk ik, maar hoe komt deze nu op mijn site terecht? Geef toe we zitten al ver hé. Allé dat hoop ik toch.

Comment

Working...
                                X