Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

concert fototoestel niet toegelaten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: concert fototoestel niet toegelaten

    Ik was zo goed om op de voorste rij te staan op 5m van Bv Anouk En zonder externe flits..
    Ben zelfs bijna zeker dat ik niet geflitst heb

    Wat heb je nu te zeggen.
    Yannick Desmet 2021
    yannickdesmet.com

    Comment


    • #17
      Re: concert fototoestel niet toegelaten

      Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
      Ik was zo goed om op de voorste rij te staan op 5m van Bv Anouk En zonder externe flits..
      Ben zelfs bijna zeker dat ik niet geflitst heb

      Wat heb je nu te zeggen.
      Ge zijt een brave jongen <klopje op de schouder>

      (Alleen begrijp ik je reactie tov Stijn dan niet, want hij ergerde zich aan dat flitsen)

      Comment


      • #18
        Re: concert fototoestel niet toegelaten

        Ow dan heb ik mss ergens iets misgelezen, ik dacht dat hij het had over mensen die nog nie zoveel ervaring hebben met een dslr.. Dan excuseer ik me voor mijn opgelaten antwoord..
        Maar ik was toch echt zeer blij dat ik voor de eerste keer goed mijn camera kon benutten..
        De fotos waren op zich zeker niet slecht..

        Wat ik er dan wel moet bijzeggen is dat ik het toch stom vind van sommige organisators om mensen met een dslr niet toe te laten..
        Oftewel moeten ze maar een badge geven en dan stoorde de mensen nie, maar nee!
        Ge moogt alleen binnen als ge erkende fotograaf zijt, of ge kent iemand van de organisatie..
        En dat vind ik pas Stom!

        Ik zag daar mensen fotos trekken van Anouk en A Brand met een speciale camera en als ik dan zie naar hun fotos (zoals Jonez) zijn ze erg prachtig, maar dan gewoon kwa kwaliteit.. mijn Composities waren bijna evengoed gelukt.. Alleen had ik veel minder mooie fotos.

        Grtjs
        Yannick Desmet 2021
        yannickdesmet.com

        Comment


        • #19
          Re: concert fototoestel niet toegelaten

          Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
          <...>
          Wat ik er dan wel moet bijzeggen is dat ik het toch stom vind van sommige organisators om mensen met een dslr niet toe te laten..
          <...>
          Ge moogt alleen binnen als ge erkende fotograaf zijt, of ge kent iemand van de organisatie..
          En dat vind ik pas Stom!

          Ik zag daar mensen fotos trekken van Anouk en A Brand met een speciale camera <...>
          Waarom moeten het meteen Anouk, A Brand, of andere bekende bands zijn? Het is ergens nogal logisch dat bij die mensen de wachtlijst van mensen die foto's willen nemen nogal groot is. (en er dus een strengere selectie gebeurt) Als het je echt om de fotografie te doen is; er zijn genoeg beginnende groepen en plaatselijke kleinschalige evenementen die je maar al te graag foto's willen laten nemen. Waarom stap je niet naar hen toe?
          blog

          Comment


          • #20
            Re: concert fototoestel niet toegelaten

            Omdat ik in het begin geen concertfotografie deed.. Ik trek meer landschappen en de laatste tijd verdiep ik me meer in Portretfotografie..
            Dus was het maar eenmalig om eerlijk te zijn..
            Ook gaan we nie zoveel weg, door besparingen (huis en dergelijke)
            Mijn vriendin is bijna geobsedeerd door Anouk en zo belandden we daar..

            Als ik wa meer zou naar concerten gaan zou ik idd meer ervaring opdoen, maar momenteel is concertfotografie niet mijn grootste zorg
            En toch wou ik het eens proberen. om te zien of er al een tikkelke ervaring is of niet.

            Ik was er echt trots op, op mijn fotos..

            Grts
            Yannick Desmet 2021
            yannickdesmet.com

            Comment


            • #21
              Re: concert fototoestel niet toegelaten

              't Is een heel dubbel gevoel, dat verbod op deftige camera's. Enerzijds begrijp ik dat men zich moet houden aan de regels van de organisatie ( veelal zullen de artiesten zelf bijkomende beperkingen opleggen, dus verbieden de organisaties fototoestellen sowieso), maar aan de andere kant vraag ik me af wat er storender is, een DSLR met lichtsterke lens zonder flits of die duizende compactjes die om de haverklap flitsen...

              Mensen schijnen dat maar niet te snappen... foto's nemen met een gsm levert nooit deftige resultaten op, compactjes iedem. Met een bridge kan je al wat forceren, maar de DSLR blijft de beste oplossing.

              Mijns insziens zouden ze beter verbieden te flitsen, of alle toestellen verbieden.

              Anyway, ik werk enkel via accreditaties, de enige manier om wat bewegingsruimte te krijgen en ongestoord je gang te kunnen gaan.

              Verder volg ik altijd de regels, dat houdt het voor iedereen aangenaam. Smokkelen van camera's begrijp ik eigenlijk al helemaal niet, want als de security daadwerkelijk moet tussenkomen, stoort dit ook de andere concertgangers...

              my 2 cents...
              Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

              Comment


              • #22
                Re: concert fototoestel niet toegelaten

                het is een concert en geen open modellen dag!
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #23
                  Re: concert fototoestel niet toegelaten

                  hmm ga ier ook es reageren!


                  alles es goe gelezen en mijn idee is;

                  laat camera's toe maar flits niet er is al (flits)licht genoeg en een compactje met flits laat staan gsm met flits is gewoon batterij verspilling!!!
                  heb veel meer problemen met geluids en video opnames dan met foto!
                  als een concert goed is koop ik liever de live dvd als er een gemaakt wordt dan ik meen een compactje film om niks dan blokjes en schel geluid te horen! en das 100% schending auteursrechten!!!

                  voor mij laat gewoon camera's toe!! merendeel gaat nie uit winstbejag ofzo!




                  mvg david
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #24
                    Re: concert fototoestel niet toegelaten

                    Flitsen is in het sportpaleis sowieso niet toegelaten. (Er staan verschillende verbodsborden) De meeste (zeg maar alle) mensen die met een compactje trekken weten niet dat hun flits gene moer uitmaakt. (alleen maar andere mensen en de artiesten irriteert) Deze mensen klasseer ik dan ook niet als amateur-fotografen, maar nog veel lager dan dat. De 'echte' amateur kan met een dslr en lichtsterke lens veel betere resultaten krijgen, die dan ook soms een comerciële waarde kunnen hebben. Daarom is een dslr niet toegelaten...

                    Comment


                    • #25
                      Re: concert fototoestel niet toegelaten

                      't is inderdaad niet te stoppen doch verwerpelijke trend: als je tegenwoordig naar een concert gaat heeft de helft van de zaal een GSM, compact of zelfs mini-dvd vast zodat je de godganse avond naar enkele honderden gestrekte armen met lichtgevende LCD-scherpjes staat te kijken . Echt wel bevordelijk voor de sfeer.... wat ze dan nog mee naar huis nemen is bovendien van bedenkelijke kwaliteit. Als die idioten dan nog dan nog beginnen flitsen.... verschieten ze er soms nog van dat sommige mensen kwaad reageren....
                      Last edited by Lucas1711; 1 november 2008, 23:44.
                      'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

                      Comment


                      • #26
                        Re: concert fototoestel niet toegelaten

                        Ok... er staan redelijk heftige reacties bij!!!

                        Zoals gezegd heb ik mijn toestel thuis gelaten. Toch heb ik er wel wat spijt van.
                        Ik zat halfweg het middenplein en had daar met mijn 200mm prima toegekomen.
                        Jammer dat ik dus niet zal weten of mijn 2.8-3.5 voldoende is in die omstandigheden.

                        Er waren inderdaad veel gsm's mét flits...lol. Ook hier en daar een compactje, tuurlijk ook flitsend.
                        Nu moet ik wel zeggen dat je een kiesoor bent als dat flisten u zou "verblinden", de lichteffecten en stobo's (van bv de openingsscenein dit geval) zijn 100 keer straffer dan al die flitsjes...
                        Van iemand met een DSLR zou je daarentegen mogen verwachten dat die iets van fotograferen kennen en dus juist niet zouden flitsen. Mij lijkt het dus net logischer om DSLR wel binnen te laten en de rest niet...

                        De borden aan de ingang sluiten trouwens enkel maar flits uit, "no flash" en spreken niet over compact DSLR of andere. De website maakt wel een verschil en maakt duidelijk dat gsm en wegwerp (= dus niet compact) gedoogd wordt.

                        Comment


                        • #27
                          Re: concert fototoestel niet toegelaten

                          De enige reden waarom ze geen goede camera's binnen willen is uiteindelijk omdat ze willen dat iedereen de foto's koopt want daar maken ze winst op.

                          Ergens wel jammer want die atiesten verdienen tonnen meer geld dan de mensen die komen kijken. Het zou veel sympatieker zijn als ze iedereen zijn eigen souvenierke laten maken.

                          Bij sommige shows moet je er wel rekening bij houden dat het expliciet wordt gecontroleerd. Ik ga niet zo vaak naar een concert, maar bij dingen zoals Cirque du Soleil, Cavalia staan er stewards tussen het publiek om dergelijke dingen te controleren.
                          Tot sluitertijd, Dirk

                          Comment


                          • #28
                            Re: concert fototoestel niet toegelaten

                            Een van de belangrijkste redenen waarom "deftige" toestellen niet toegelaten zijn, is omdat het managment van de artiest dit verbod oplegt. Of het nu in een klein clubje is, of op een mega-festival, er zijn opgelegde regels waarin de ga-accrediteerde fotograaf zich moet aan houden (frontstage Werchter zie je telkens een papier hangen met naam van de groep, tot hoe laat foto's mogen gemaakt worden, vanaf welke punten etc)
                            Indien de organisatie zich niet houdt aan die opgelegde regels, dan kan het hun wel eens zuur opdraaien.

                            Ik lees een heleboel dingen over flitsen en storen. De enige mensen die je stoort zijn de mensen rondom je. De artiest merkt niks van deze flitsen uit het publiek, omdat het licht op het podium sowieso alle zicht in de zaal beperkt. (Probeer jij maar eens naar 100 mensen te kijken wanneer er enkele PARs op je gericht zijn.

                            En wil je echt concertfotografie doen, neem dan eens contact met de lokale muziekclub, jazzcafe, jeugdhuis of eender welke andere plaats waar concertjes doorgaan. Leer daar foto's nemen in moeilijke omstandigheden, toon wat je waard bent, en denk dan misschien eens aan een accreditatie. Wil je van 0 naar optredens alla Anouk, dingen in het Sportpaleis etc, dan ben je niet meer dan een modale ramptoerist.

                            Just my 2 cents.
                            Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
                            Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

                            Comment


                            • #29
                              Re: concert fototoestel niet toegelaten

                              Bij Rock Werchter staat dat je geen "professioneel" toestel mag meenemen. Dat is natuurlijk om discussies vragen !

                              Comment


                              • #30
                                Re: concert fototoestel niet toegelaten

                                Beste vrienden

                                Laten we de rollen eens omdraaien.
                                Ik kom een kijkje nemen op jouw website en vind daar enkele prachtige foto's, ik download ze en laat ze printen op posterformaat die ik begin te verkopen via mijn website, er zitten enkele pracht foto's tussen die ik ondertussen ook verkoop aan dag en weekbladen enz en dan ......
                                Daarom word er vanuit het management van artiesten gevraagd om geen profesionele toestellen toe te laten bij optredens. Organisatoren hebben niet liever dat er foto's mogen gemaakt worden die dan op allerhande site's verschijnen en zo reclame maken voor hun festival, maar helaas zijn zij gebonden door de wensen van de artiesten.
                                Ik zit in de security en wij pleiten al lang naar, een voor ons duidelijke, omschrijving van "profesionele fototoestellen". Momenteel kijken wij enkel naar de lenzen, zijn deze groot en vervangbaar dan valt dit onder prof. toestellen en mag je niet binnen.
                                Het is zelfs al gebeurt da iemand van het management front stage rondloopt met een teller in zijn handen en na het optreden de organisator aanspreekt en een boete oplegt voor het aantal grote fototoestellen die hij heeft gezien in het publiek. Gevolg volgende keer worden zulke boetes ingecalculeerd en gaan de ticketprijzen omhoog waar dan weer iedereen over kan klagen en zagen, maar dat is een andere diskusie.
                                Wat ook gebeurt is dat men bepaalde personen na het optreden aanspreekt over zijn toestel, word vanuit het publiek gevolgd tot aan de uitgang en die dan aangesproken word om zijn geheugen kaart te wissen in het bijzijn van politie.
                                Je koopt een ticket dus je gaat akkoord met de interne reglementen, dus ook met het feit dat je toestel niet binnen mag.
                                Bewijs jezelf op kleine festivals vraag een acreditatie en laat iedereen genieten van een optreden

                                Dit is mijn mening, maar ja wie ben ik he
                                greetz
                                stay within compass and you will be shure, to avoid troubles that other endure

                                Comment

                                Working...
                                X