Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wederom beperkingen BOF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wederom beperkingen BOF

    Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    (..)) je kan toch niet verwachten dat BD jouw eigen (en van je modellen) portfolio met harde kaft uitbrengt... (..).
    Hallo... vraag ik daarnaar? Zou wel leuk zijn trouwens

    Maar je hebt gelijk. Mss denk ik te licht over het werk wat er mee gemoeid is.

    Maar aangezien ik er 3-4 afneem en daarvoor betaal, heb ik net als ieder ander recht om er vragen over te stellen. Of niet?
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #17
      Re: Wederom beperkingen BOF

      Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
      Nooit geweten dat mensen hun platen niet inleveren en dat mensen hun toestemming hier niet voor verlenen. Dit is toch een vet leuke kans?
      ja, dat is een vet leuke kans... eentje die ik deze keer aan mij voorbij liet gaan

      things that make me happy while clicking...
      het moment
      de blije blik van verwondering & herkenning als mensen achteraf dat moment in hun handen krijgen

      daar kan geen print in een boek tegenop

      Scotty... beam me up !!!

      Comment


      • #18
        Re: Wederom beperkingen BOF

        zoals inderdaad gezegd weten wij als bofteamlid wel hoeveel hof foto's in aanmerking komen voor de BOF niet onmiddellijk omdat :
        - sommige bd'ers reageren niet op pm's of mail van ons (vb ooit eens geregistreerd, een mooie foto gepost, hof selectie ....maar nadien nooit meer actief op bd)
        - sommigen die werken met modellen krijgen van hun model geen toestemming tot publicatie
        - sommige hebben door een pc crash hun foto niet meer of slechts in bd-formaat 800*800 of zelf kleiner waardoor we moeten beslissen dat dit te kleine formaat een te lage resolutie heeft voor publicatie
        - sommigen oordelen wegens tijdsgebrek geen tijd te hebben de releaseform in te vullen en foto op te sturen.
        en helaas zijn er ook bd'ers die gewoon niet reageren op de vraag hun foto over te maken zelfs na veelvuldige pm's en mails maw geen intresse in BoF publicatie

        als je hiermee rekening houdt dan betekent dit dat we pas na het einde van de aanschrijvingen en verwerkingen duidelijk zicht hebben hoeveel van de initiële Hof foto's werkelijk bof kunnen worden.

        Zopas werd ook de verdeling gemaakt op basis van het max aantal foto's per fotograaf.
        Sommige bd'ers hebben 1 hof , sommige meer dan 10. Doordat er dit jaar 260 verschillende fotografen zijn ipv van 200 in 2007 maakt dat we de berekening van het aantal fotografen , aantal foto's beschikbaar voor de Bof NU pas kunnen maken. En die rekening komt op 3 waardoor een aantal fotografen ( waaronder ik ook, jammer genoeg) slechts 3 foto's kan weerhouden ook al kwamen er meer in aanmerking.

        De wens om alle hof foto's te weerhouden is een mooi gegeven maar gezien wij geen absolute zekerheid hebben omtrent het aantal is dat ook niet haalbaar op 26 verschillende offertes te vragen bij de drukker.

        Dus Max: tellen kunnen we zeker....

        By the way: bof 2007 is en blijft nog steeds te koop.
        Last edited by devid; 15 oktober 2008, 17:04.
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

        IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

        Comment


        • #19
          Re: Wederom beperkingen BOF

          Simpele conclusie :
          - voor BOF-team : duidelijk in persoonlijke oproep plaatsen dat het aantal (per persoon) nog kan gereduceerd worden.
          - voor HOF-fotografen : bij vragen naar toestemming aan modellen, duidelijk wijzen op publicatie "onder voorbehoud".
          Mijn fotowebsite : www.filover.be

          Comment


          • #20
            Re: Wederom beperkingen BOF

            Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
            zoals inderdaad gezegd weten wij als bofteamlid wel hoeveel hof foto's in aanmerking komen voor de BOF niet onmiddellijk omdat :
            - sommige bd'ers reageren niet op pm's of mail van ons (vb ooit eens geregistreerd, een mooie foto gepost, hof selectie ....maar nadien nooit meer actief op bd)
            - sommigen die werken met modellen krijgen van hun model geen toestemming tot publicatie
            - sommige hebben door een pc crash hun foto niet meer of slechts in bd-formaat 800*800 of zelf kleiner waardoor we moeten beslissen dat dit te kleine formaat een te lage resolutie heeft voor publicatie
            - sommigen oordelen wegens tijdsgebrek geen tijd te hebben de releaseform in te vullen en foto op te sturen.
            en helaas zijn er ook bd'ers die gewoon niet reageren op de vraag hun foto over te maken zelfs na veelvuldige pm's en mails maw geen intresse in BoF publicatie

            als je hiermee rekening houdt dan betekent dit dat we pas na het einde van de aanschrijvingen en verwerkingen duidelijk zicht hebben hoeveel van de initiële Hof foto's werkelijk bof kunnen worden.

            Zopas werd ook de verdeling gemaakt op basis van het max aantal foto's per fotograaf.
            Sommige bd'ers hebben 1 hof , sommige meer dan 10. Doordat er dit jaar 260 verschillende fotografen zijn ipv van 200 in 2007 maakt dat we de berekening van het aantal fotografen , aantal foto's beschikbaar voor de Bof NU pas kunnen maken. En die rekening komt op 3 waardoor een aantal fotografen ( waaronder ik ook, jammer genoeg) slechts 3 foto's kan weerhouden ook al kwamen er meer in aanmerking.

            De wens om alle hof foto's te weerhouden is een mooi gegeven maar gezien wij geen absolute zekerheid hebben omtrent het aantal is dat ook niet haalbaar op 26 verschillende offertes te vragen bij de drukker.

            Dus Max: tellen kunnen we zeker....

            By the way: bof 2007 is en blijft nog steeds te koop.
            Dit is een heel mooi antwoord waar ik prima mee kan leven. Nogmaals alle respect want aan jullie inzet heb ik persoonlijk nooit getwijfeld
            Last edited by devid; 15 oktober 2008, 17:05. Reden: tikfout
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment


            • #21
              Re: Wederom beperkingen BOF

              +1 voor devid, had het zelf niet beter kunnen verwoorden! Ook ik heb 2 foto's moeten inleveren, isolde zal het jammer vinden
              Daarmee bedoel ik maar dat iedereen gelijk is voor de wet, ook wij - mag ik "boffers" zeggen? - moeten inleveren indien nodig. Jammer, maar helaas.

              Wat ik wel kwijt wil, is dat sommigen wel een seintje mogen geven als ze niet wensen te publiceren.. in plaats van gewoon radiostilte te houden..
              Zo schreeuwt er hier wel iemand hoog van de toren, maar zelf even de bof-contact informeren dat hij/zij niet wenst te publiceren is wél teveel gevraagd blijkbaar.
              En dát vind ik bijzonder jammer....wij bijten niet hoor (allez ik toch niet )

              Comment


              • #22
                Re: Wederom beperkingen BOF

                Daarentegen zitten er hier duidelijk ook een paar die zich te goed vinden om in een publicatie te staan van een "amateur" vereniging ( staat niet echt pro hé...) maar toch al te graag hier komen vertoeven, grappig eigenlijk
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #23
                  Re: Wederom beperkingen BOF

                  Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                  Daarentegen zitten er hier duidelijk ook een paar die zich te goed vinden om in een publicatie te staan van een "amateur" vereniging ( staat niet echt pro hé...) maar toch al te graag hier komen vertoeven, grappig eigenlijk
                  Grappig ? Nee, logisch... gewoon "internet". Typisch voor onze samenleving... een overvloed aan communicatiemiddelen en een gebrek aan communicatie. Net als dit topic, overbodig indien er vooraf duidelijke communicatie was, anderzijds... een simpele vraag per PM naar een lid van het BOF-team had ook een duidelijk antwoord kunnen opleveren, wat dit topic en de daarbij horende "harde" discussie overbodig maakt.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wederom beperkingen BOF

                    Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    Grappig ? Nee, logisch... gewoon "internet". Typisch voor onze samenleving... een overvloed aan communicatiemiddelen en een gebrek aan communicatie. Net als dit topic, overbodig indien er vooraf duidelijke communicatie was, anderzijds... een simpele vraag per PM naar een lid van het BOF-team had ook een duidelijk antwoord kunnen opleveren, wat dit topic en de daarbij horende "harde" discussie overbodig maakt.
                    Deze vraag vind ik zeker niet erg hoor , anderen zullen zich misschien ook de vraag stellen en nu weet ook iedereen nu het antwoord waarom sommige fotografen opnieuw worden bevraagd.

                    .... en had we soms echt veel moeite moeten doen om fotografen te overtuigen hun foto en releaseform (met exif en woordje uitleg) over te maken.
                    Maar bon , we doen het nog even graag hoor als we dan binnen enkele maand de vruchten van ons werk zien
                    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                    IMac/IPad/Mac Air 
                    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wederom beperkingen BOF

                      Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                      Daarentegen zitten er hier duidelijk ook een paar die zich te goed vinden om in een publicatie te staan van een "amateur" vereniging ( staat niet echt pro hé...) maar toch al te graag hier komen vertoeven, grappig eigenlijk
                      in het geval 'ik' me zou moeten aangesproken voelen...
                      jij lijkt de redenen te weten waarom mensen niet wensen te publiceren... grappig... I don't think we ever met

                      aan alle BOF-medewerkers...
                      Scotty... beam me up !!!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wederom beperkingen BOF

                        Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                        nu moet ik er wederom 4 van de 7 teleurstellen.
                        Je kan die 4 publicaties ook per opbod op E-Bay zetten...
                        De 4 modellen met het hoogste bod krijgen hun publicatie

                        Mvg,
                        Frederic

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wederom beperkingen BOF

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                          Je kan die 4 publicaties ook per opbod op E-Bay zetten...
                          De 4 modellen met het hoogste bod krijgen hun publicatie

                          Mvg,
                          Frederic
                          hehehehe.. Frederic ruikt geld
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

                          Comment

                          Working...
                          X