Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Modelfotografie/portretfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Modelfotografie/portretfotografie

Met eens mee te gaan kan je toch al veel opsteken.
    Hoe het in z'n werk gaat in de studio.
    Het hoe en waarom van plaatsen belichting.
    Stelen met je ogen,daar hoeft niet zoveel uitleg bij als......je al een beetje ervaring hebt met fotografie.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Je mag trouwens eventueel wel eens mee gaan met mij. PM of mail me even. info @ eviwilmus.com
      www.focusfotografie.be
      www.facebook.com/eviwilmus

Comment

eens meelopen of een workshop volgen ... alletwee leerrijk op hun eigen manier vind ik.

mij mag je ook een PM sturen als je wilt

greetz,
        TravelToy
        www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
          @Strupie :

Zo zou ik het alvast proberen - lukt dit niet dan kan je steeds een workshop volgen, er zijn er op dit moment voldoende.
          Ik zit met dezelfde vraag als Strupie en het enige wat ik tot nu toe gevonden heb (in de regio Westvloandrn) is de opleiding 'portretfotografie' aan het KISP te Mariakerke, maar deze was al volzet.
          Ik (mannelijk) heb ook al enkele fotografen gecontacteerd maar deze ervaring was eerder negatief. Een vriendin van mij had meer succes ... uhum

@Fotofolio: kan je misschien wat meer info geven over waar en wie workshops geeft?

Thx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rockyb Bekijk bericht
            @Fotofolio: kan je misschien wat meer info geven over waar en wie workshops geeft?

Thx
            Binnenkort ... anders gewoon een mailtje zenden naar info (at) fotofolio.be om op de hoogte te blijven.

Ik kan tijdens mijn shoots géén 2nd shooter meenemen wegens allerlei redenen (ik werk met kinderen oa.). Maar aangezien de vraag naar workshops via mijn blog en mail blijft zal er binnenkort iets leuks aangeboden worden.

Gewoon mijn blog volgen of mailen en je zal op het gepaste moment alle nuttige info krijgen
            www.fotofolio.be

Comment

Ik heb deze vraag al 1000x gehad en telkens nee moeten zeggen. Ik vind dit a) voor mij zelf en b) voor het model niet lekker werken.

Ik begin wel met workshops, dus dan is het andere koek

gr.
              JOrgen
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
                Als ik assistenten meeneem, neem ik meestal ook eventjes de tijd om mijn instellingen uit te leggen. Meestal liggen die toch redelijk vast voor de ganse shoot. Zeker als ik met studiolicht werk.

Uiteraard is het dan ook weer niet de bedoeling om heel veel tijd te steken in die uitleg, het moet geen privéles zijn, maar tussendoor even iets verklaren kan best in mijn ogen.

De fotografen waar ik bij geassisteerd hebben, probeerden ook af en toe wat tips en instellingen mee te geven. En ik doe dat dus ook.

Ik blijf er bij dat ik het verschrikkelijk leerrijk vindt om met een andere fotograaf mee te gaan en te kijken, zelfs al wordt er geen uitleg gegeven. Dat weet ik gewoon uit ervaring. Mijn eigen niveau is enorm verbeterd door mijn stage, hoewel ik ook bijvoorbeeld niet het materiaal heb van die fotografe. Maar jij mag er uiteraard een andere mening op nahouden.

Waarschijnlijk zal de combinatie van opleiding/zelfstudie met workshops en met assisteren de beste zijn om veel bij te leren.
                Heyy Evi,

ik zou heel graag eens als assistent aanwezig zijn bij een fotoshoot.
                EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Blijkbaar zitten alle fotografen die iemand als assistent willen aan de andere kant van het land. (te ver van zee dus)
                  Groeten Yves
                  http://www.ds-photography.be/ - Nikon D800 - Nikon 70-200 2.8 - Nikkor 24-70 2.8 - Nikkor 50 F/1.8 D AD - Nikon SB-900 - Sekonic L-358 Flash Master - Elinchrom Studio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                    Ik heb deze vraag al 1000x gehad en telkens nee moeten zeggen. Ik vind dit a) voor mij zelf en b) voor het model niet lekker werken.

Ik begin wel met workshops, dus dan is het andere koek

gr.
                    JOrgen
                    Kan dit volledig beamen.
                    Mensen die niets te maken hebben met de opname kunnen zeer storend werken en de relatie ts fotograaf en model volledig afbreken. Sommigen willen enkel een soort voyeurisme uitvoeren, en zeker als ze van algemene fotografie nog geen kaas hebben geproefd maar totaal groen achter de oortjes zijn.
                    Prof studio's, die werken in opdracht van publiciteits- en/of andere commerciële agentschappen, zijn meestal uitgerust met een balkon vanwaar het werk kan worden gevolgd zonder storende inmenging.
                    Goede raad: leer eerst de basis van de algemene fotografie, neem deel aan workshops en schrijf je desnoods in voor een dag- of avondcursus.

Henri
                    lidnummer: BD0435BE

Comment

Working...
                    X