Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoclub

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotoclub

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
    Wat doen jonge mensen ? Die richten zelf een club op ...
    zoals : www.digifotomaarkedal.be
    Jammer dat Digifotomaarkedal niet naast de deur is. Anders had ik binnen de 5 seconden een lidmaatschap aangevraagd

Lijkt me echt een fantastische fotoclub!
    www.pixation.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixations Bekijk bericht
      Jammer dat Digifotomaarkedal niet naast de deur is. Anders had ik binnen de 5 seconden een lidmaatschap aangevraagd

Lijkt me echt een fantastische fotoclub!
      Neem het touw in handen en richt zelf een fotoclub op.
      Zoek een lokaal
      Leg met 3 bestuursleden elk 500€ uit voor de aankoop van het nodige studiomateriaal.
      Nodig iedere maand 2 modellen uit in de studio.
      Las 2 jaar later een ledenstop is omdat er te veel leden zijn.

Zorg ervoor dat het geen fotoclub is zoals er 100en zijn in belgie .
      wij zijn niet aangesloten bij cvb of ovu.
      wij doen niet mee aan wedstrijden.
      wij hebben geen jaarlijks salon
      Wij krijgen geen subsieden.

...
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Zorg ervoor dat het geen fotoclub is zoals er 100en zijn in belgie .
        wij zijn niet aangesloten bij cvb of ovu.
        wij doen niet mee aan wedstrijden.
        wij hebben geen jaarlijks salon
        Wij krijgen geen subsieden.

...
        Mis ik iets Lieven ?

Wat is er mis met...
        - aangesloten zijn bij CVB of OVU
        - meedoen aan wedstrijden
        - een jaarlijks salon
        en vooral met subsidies krijgen !

Waarom dingen veroordelen omdat je ze niet doet of niet hebt ?

Comment

Ik denk niet dat Lieven dingen veroordeelt die hij niet doet of niet heeft... Er is volgens mij ook niks mee, maar misschien bedoelt Lieven dat er dan ook geen stress is in de club...

Geen stress / tijd om de paperassen in orde te brengen voor de subsidies,
          Geen stress / tijd om tijdig lidgelden te betalen aan de CVB of OVU, of om hun regels te voldoen (als er regeltjes zijn, dat weet ik niet)
          Geen stress / tijd om geschikte locaties te vinden voor salons en wedstrijden, er is niemand die de beste hoeft te zijn, of wil zijn.

Gewoon 20 leden die zich tweewekelijks in of met de club amuseren... en die zich ten volle op de fotografie gooien. En daar draait het uiteindelijk om. En dat lukt toch ook zonder al die "poespas"?...

of mis IK iets?
          Last edited by Koen; 11 oktober 2008, 11:19.
          BD0910BE

Comment

19 en lid van club

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
              Ik denk niet dat Lieven dingen veroordeelt die hij niet doet of niet heeft... Er is volgens mij ook niks mee, maar misschien bedoelt Lieven dat er dan ook geen stress is in de club...

Geen stress / tijd om de paperassen in orde te brengen voor de subsidies,
              Geen stress / tijd om tijdig lidgelden te betalen aan de CVB of OVU, of om hun regels te voldoen (als er regeltjes zijn, dat weet ik niet)
              Geen stress / tijd om geschikte locaties te vinden voor salons en wedstrijden, er is niemand die de beste hoeft te zijn, of wil zijn.

Gewoon 20 leden die zich tweewekelijks in of met de club amuseren... en die zich ten volle op de fotografie gooien. En daar draait het uiteindelijk om. En dat lukt toch ook zonder al die "poespas"?...

of mis IK iets?
              Wat heet poespas? Stress ??? Wat dacht je van 20 leden die zich wekelijks amuseren rond fotografie, en toch aangesloten zijn bij CVB en FGA ?
              Ik heb helemaal geen stress in de club. Er is geen competitie, en als ik meen geen foto's te moeten hangen op het salon, dan is 't zo en is er gewoon meer plaats voor andere werken.
              Het salon samen opstellen en afbreken, hoeft helemaal geen saaie activiteit te zijn en vind ik zelfs bevorderlijk voor de clubsfeer.
              Lidgeld en sponsoring zijn dingen die de leden van de club ten goede komen. De maandelijkse avonden bij FGA rond fotografie zijn vaak boeiend en leerrijk en ik probeer ze allemaal mee te pikken.

Bij mij is er maar één ding dat telt, en dat heeft niets te maken met poespas, stress, CVB enz...
              Zolang ik me er goed voel, zal ik lid blijven van de club. Voel ik me er niet goed, dan zie ik geen reden om mijn vrije tijd daar te verknoeien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                Wat heet poespas? Stress ??? Wat dacht je van 20 leden die zich wekelijks amuseren rond fotografie, en toch aangesloten zijn bij CVB en FGA ?
                Ik heb helemaal geen stress in de club. Er is geen competitie, en als ik meen geen foto's te moeten hangen op het salon, dan is 't zo en is er gewoon meer plaats voor andere werken.
                Het salon samen opstellen en afbreken, hoeft helemaal geen saaie activiteit te zijn en vind ik zelfs bevorderlijk voor de clubsfeer.
                Lidgeld en sponsoring zijn dingen die de leden van de club ten goede komen. De maandelijkse avonden bij FGA rond fotografie zijn vaak boeiend en leerrijk en ik probeer ze allemaal mee te pikken.

Bij mij is er maar één ding dat telt, en dat heeft niets te maken met poespas, stress, CVB enz...
                Zolang ik me er goed voel, zal ik lid blijven van de club. Voel ik me er niet goed, dan zie ik geen reden om mijn vrije tijd daar te verknoeien.
                Ik kan me zeker vinden in jouw argumenten hoor. Maar 'k zou echt niet weten waarom DigiFotoMaarkedal daar niet aan meedoet...Misschien komen we het alsnog te weten van Lieven zelf.
                BD0910BE

Comment

Nagel op de kop ... 't is tenslotte JOUW vrije tijd. Ook ik voel me goed bij een kleine lokale club waar niet aan competitie gedaan wordt (wel aan expo's). Een goeie club imho moet ook, een beetje toch, een vriendenploeg zijn. In je vrije tijd moet je kunnen ontstressen en dat je doe je het best met vrienden en goeie kennissen rondom je!
                  The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Ik veroordeel idd niks of niemand.
                    Iedere club doet wat de leden van de club verwacht.

Wij trekken ons niks aan van andere clubs.
                    Wij hebben geen salon waarbij je alle clubs uit de omstreken moet uitnodigen om een beetje volk te hebben.
                    Wij gaan niet naar salons omdat die mensen dan ook eens naar ons salon zouden komen.
                    Doe mij eens een plezier en kijk eens naar het publiek die je ziet op een salon van uw club.
                    Tel de jonge mensen die gewoon komen om naar het salon te kijken, niet de zoon of de dochter van een lid van de club.
                    Stel uzelf de vraag als club of je met een salon jonge mensen kan aantrekken als ze duizenden foto's kunnen bekijken op het internet.
                    Wjj doen niet mee aan wedstrijden die zo fake zijn als wat...

Ik bedoel maar, wij doen ons eigen ding en dat lukt super goed.
                    Op 2 jaar tijd moeten we een ledenstop inlassen waar andere clubs leeg lopen.
                    We hebben niet te kampen met vergrijzing in onze club.
                    Ook zijn alle leden super actief, geen uitgebluste mensen die gewoon eens van thuis weg willen zijn.
                    Om maar niet te zeggen dat bijna al onze leden van over heel Belgie komen en dat de meeste leden één uur in de wagen zitten om naar hun club te komen.

Als je jonge leden in de club wil moet je dingen doen die jonge leden willen doen.

ik zal het anders zeggen.
                    als ze in een dancing muziek draaien uit de jaren 60 dan verwachten ze geen publiek die 20 jaar is.

Comment

..Als je jonge leden in de club wil moet je dingen doen die jonge leden willen doen..
                      Helemaal juust

Comment

Als je jonge leden in de club wil moet je dingen doen die jonge leden willen doen.
                        Klopt slechts gedeeltelijk...

en de rest van uw tekst Lieven, noem ik "vooroordelen". Een club is net iets meer dan "een salon" en het bezoeken van andere salons.
                        Een club is o.a. ook
                        - gezellig samenzijn rond fotografie
                        - foto's maken en presenteren, en leren van de fouten in je foto's
                        - workshops
                        - cursussen rond fotografie
                        - materiaal dat ter beschikking is van de clubleden
                        - uitstappen, al dan niet gepaard met fotografie
                        - leren van elkaar...
                        en nog zoveel meer en ook, in heel veel clubs, "een salon", waar naar mijn persoonlijke mening, weinig mis mee is. Ik kijk dan ook graag naar foto's, even graag dan dat ik ze maak.
                        Dit is hoe ik het ervaar. Ik ga niet zeggen in "het perfecte clubje" te zitten, maar wat jij hiervoor schrijft, is voor mij minder dan een halve waarheid, gebaseerd op vooroordelen. Er zullen wel clubs zijn waar maar één ding telt, maar daarom is niet elke club die een salon heeft een boeman voor jongeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                          Klopt slechts gedeeltelijk...

en de rest van uw tekst Lieven, noem ik "vooroordelen". Een club is net iets meer dan "een salon" en het bezoeken van andere salons.
                          Een club is o.a. ook
                          - gezellig samenzijn rond fotografie
                          - foto's maken en presenteren, en leren van de fouten in je foto's
                          - workshops
                          - cursussen rond fotografie
                          - materiaal dat ter beschikking is van de clubleden
                          - uitstappen, al dan niet gepaard met fotografie
                          - leren van elkaar...
                          en nog zoveel meer en ook, in heel veel clubs, "een salon", waar naar mijn persoonlijke mening, weinig mis mee is. Ik kijk dan ook graag naar foto's, even graag dan dat ik ze maak.
                          Dit is hoe ik het ervaar. Ik ga niet zeggen in "het perfecte clubje" te zitten, maar wat jij hiervoor schrijft, is voor mij minder dan een halve waarheid, gebaseerd op vooroordelen. Er zullen wel clubs zijn waar maar één ding telt, maar daarom is niet elke club die een salon heeft een boeman voor jongeren.
                          Dit zijn geen vooroordelen hoor ! Pure ervaring...
                          ik was 4 jaar lid van zo'n club voor we onze club opgericht hebben.
                          Ik ben ook nog lid van een andere fotoclub ( focus geraardsbergen ).
                          Het gezellig samenzijn en praten over fotografie gaat na 2 min over naar politiek, koetjes en kalfjes.

Comment

Heb er ook al eens aan gedacht om bij een club te gaan ,paar gasten vant werk zitten er ook in ze zijn +40 en +50 wat mij niet uit maakt want want ik weet dat ik van die gasten veel kan opsteken
                            Het enige dat me tegen houd is dat ik in ploegen werk en dus maar 1 keer om de 14 dagen kan gaan , dus wil ook niet al mijn verlof er in pompen ander gaat er hier eentje lachen
                            Canon EOS 1000D/7D Canon EF 100-400L ,EF 17/40L Sigma 150 Macro

Comment

Ik lees met verbijstering hoe het er blijkbaar in sommige "fotoclubs" aan toe gaat.

Wij hebben geen tijd om over koetjes en kalfjes te praten (tijdens de vergadering).
                              Leden willen hun foto's laten zien, clubs komen op bezoek met hun foto's, sprekers over fotografisch onderwerp, avondshoot, enz... We hebben wekelijks tijd te kort.

Nu denk ik wel dat je met minimaal 20 leden moet zijn, als gemiddeld 3/4 aanwezig is, of je bent inderdaad snel uitgepraat.

Er is ook een plafond aan het aantal leden, dat kan verband houden met de zaal, maar zeker met het aantal minuten dat je per getoonde foto aan een bespreking kan besteden.

Stel er zijn 24 leden aanwezig, waarvan 12 enkele foto's bij hebben en de vergadering duurt +/- 2 uur.
                              Dan kan je +/- 10 minuten per fotograaf besteden, en dat is ideaal.

Paul.
                              DPaul - A.FIAP
                              D810, nikkors and other stuff

Comment

Het gezellig samenzijn en praten over fotografie gaat na 2 min over naar politiek, koetjes en kalfjes.
                                Mijn ervaring is toch gans anders... Bij ons wordt bijna uitsluitend over fotografie gepraat op de gewone clubavonden. Na de mededelingen, een rondvraag, komen de foto's aan bod. Meestal zijn we met ongeveer 15 à 20 mensen. Het staat iedereen vrij 5 beelden mee te brengen (keuze digitaal, afgedrukt, dia...) die besproken worden. Je bent al gauw een paar uurtjes ver als alle foto's aan bod gekomen zijn. Na de fotobespreking gaat het nog vaak over materiaal, projecten, uitstappen... zelden gaat het niet over fotografie. Ook wij hebben "oude" leden, maar ook een stel jonge mensen. Ik probeer er altijd te zijn, al is 't beroepshalve ook niet altijd mogelijk.

Ik denk dat elke club anders is, maar het belangrijkst is, en dat heb ik al eens aangehaald, dat je je er goed voelt.

Comment

Working...
                                X