Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schitterende macrofoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Schitterende macrofoto's

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
    Ik volg je hierin 100, neen 200%
    In de natuur zien die beesten er veelal toch iets anders uit. Bij veel foto's heb je het wouw-effect, maar bij nader toezien en even berusten krijg je het gevoel ... Hier scheelt iets aan.
    Beelden zijn knap, maar inderdaad enorm kunstmatig.
    Dan verkies ik iets mindere gedetailleerde maar dan wel in de natuur getrokken, zelfs met een storende achtergrond.
    Om een of andere reden moest ik aan Körperwelten van vonbHagens denken.
    Items in deze show zijn trouwens ook dood. Maar wel goed gedaan

-M-
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter Baas Bekijk bericht
      sterker nog meneer de rus gebruikt geprepareerde insecten, niet alles maar negen van de tien beesies is dood
      Ik weet niet vanwaar je die info haalt, maar een dergelijke uitspraak mag wel met een bron gestaafd worden.
      't Is trouwens geen Rus. Hij is van Poolse afkomst en woont in Duitsland. Je bent goed geïnformeerd blijkbaar

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
      Dit heeft nog weinig te maken met "natuurfotografie'...
      Ik vertrouw die beelden niet... als het te mooi is om waar te zijn...
      Jammer. Je hebt deels gelijk. Een beetje objectieve duiding is misschien wel op z'n plaats:

De fotograaf is een beetje een gekke wetenschapper met als hobby entomologie en hij verzamelt bidsprinkhanen en reptielen. Ik heb al met de man gecommuniceerd en als er één ding zeker is, dan is het dat hij gepassioneerd bezig is met die dieren, en het zou me ten zeerste verbazen moest hij dode modellen gebruiken. Ik heb hem ooit een foto offline weten halen omdat het diertje in kwestie (een boomkikker) ziek bleek te zijn.

Hij ontkent ook niet dat een aantal van z'n foto's in zelfgemaakte studios tot stand gekomen zijn.

Een deel van zijn foto's zijn trouwens wél in de vrije natuur gemaakt, al is het dan wel met softbox en verschillende flitsers. Het is gewoon iemand die de flitstechniek voor macrofotografie perfect onder de knie heeft. Of je dat dan nog onder natuurfotografie kwalificeert, dat beslis je maar zelf.

Edit: Hier een voorbeeldje van z'n set-up.
      Last edited by ThierryM; 7 oktober 2008, 17:45. Reden: linkje toegevoegd
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
        Een beetje objectieve duiding is misschien wel op z'n plaats:
        Waarvoor dank Flukee - zo zie je maar dat je altijd genuanceerd moet blijven...
        OK, de man is blijkbaar bonafide, iemand die passioneel bezig is verdient altijd mijn respect
        Nogmaals : knap werk - zonder twijfel - maar toch niet echt mijn ding - ik mis de link met de natuur
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Bedankt voor de bijkomende info FLuKee

Comment

Ik vond de foto's eigenlijk heel mooi. Ieder zijn ding zou ik zeggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
              Nogmaals : knap werk - zonder twijfel - maar toch niet echt mijn ding - ik mis de link met de natuur
              Ik kan je wel volgen hoor. Het is een beetje zoals je ook prachtige dierenfoto's hebt die uit de dierentuin komen. Het is géén echte wildlife-fotografie, maar als dergelijke foto's een publiek onrechtstreeks toch kunnen warm maken voor de natuur, dan vind ik het helemaal
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Knappe foto's...ongetwijfeld., maar kan me plaatsen in Kariboe's mening.

Ik stel me wel vragen bij de poses van de beestjes die gefotografeerd werden in de studio.
                Vooral bij de dreigposes die de bidsprinkhanen aannemen.
                Het voederen van de beestjes levert natuurlijk wel spectaculaire beelden op.
                Last edited by Ticor; 8 oktober 2008, 06:31.
                Mvg Tim

Comment

ai das een lullig reactie van mij dan, ik heb dit weer via via, en eigenlijk ook klakkeloos aangenomen, heb mezelf overigens niets van aangetrokken, want dat interesseert mij niet hoe hij ze maakt, z'n fotos zijn stuk voor stuk bijzonder mooi.
                  www.bb-fotografie.nl, www.nature-inspirations.com, www.laba.nl/fotografie

Comment

Working...
                  X