Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met Foto Konijnenberg en Kamera-Express.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Ervaringen met Foto Konijnenberg en Kamera-Express.

    Mijn ervaringen met zowel KE als Konijnenberg zijn relatief goed. Vakkennis en service door grote omzet: wie veel verkoopt weet statistisch gezien ook vrij snel waar problemen te verwachten zijn. En verder hangt het gewoon van de verkoper af. In ieder geval ben ik in alle andere fotozaken waar ik de afgelopen jaren geweest ben een stuk stompzinniger behandeld.
    Waar de verkoper van Konijnenberg telefonisch direkt door vroeg met ter zake doende vragen als " op welke camera" en direct deskundig gedetailleerd advies heb ik al heel wat fotowinkels meegemaakt die rustig een oud type Sigma lens voor de adviesprijs van het verbeterde type in de vitrine leggen.
    Volgens de City Foto in Breda gaan er bv in een SB-50 flits gewone penlights en kun je met een tamron 28-300 als echt kritisch fotograaf haarscherpe foto's maken omdat hij autofocus heeft. Verkoper was verontwaardigd dat ik 180 euro meer dan KE voor een bepaalde lens te veel verschil vond en voegde eraan toe dat HIJ tenminste advies gaf!

    Kortom... kijk in Forums en weest op shooting days van BD niet te beroerd om elkaars spullen een keer te testen in de praktijk. En vind je een verkoper in een fotozaak die verstand van zaken heeft EN een redelijke prijs geeft: draag hem op handen en vergeet niet zijn naam te noteren.
    Last edited by Spanjaart; 30 augustus 2004, 23:20.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #77
      Re: Ervaringen met Foto Konijnenberg en Kamera-Express.

      De mede-eigenaar van Foto Konijnenberg zei eens tegen mij dat hij zijn personeel altijd voorhoudt dat de klant meestal meer weet dan de verkoper. Niet alle, maar veel klanten hebben van te voren al weken op het net gezeten en weten alles over de camera of camera's die ze op het oog hebben. Terwijl de verkoper weinig weet van alle fototoestelen.
      Dat lijkt mij een verstandige instelling. Ik verwacht dan ook niet dat een verkoper (en dat geldt niet alleen de fotobranche) al mijn vragen direct kan beantwoorden, maar hij moet wel in staat zijn de het antwoord op te zoeken.

      Comment


      • #78
        Re: Ervaringen met Foto Konijnenberg en Kamera-Express.

        Is het iemand wel eens opgevallen hoe klantonvriendelijk deze site is,
        je 'mag' alleen bellen voor vragen omtrent aankopen, je'mag niet' een
        emailtje sturen en er vervolgens achteraan bellen.
        Als klap op de vurpijl is er een zwartboek voor vervelende klanten en/of
        leveranciers,
        Daar ga ik dus never nooit niet kopen!

        gr,
        Reinier

        Comment


        • #79
          Re: Ervaringen met Foto Konijnenberg en Kamera-Express.

          Hallo

          Ik woon in Nederland en wel in overijsel en heb mijn kamera de Nikon D70 gekocht bij Foto Konijnenberg en ze hebben mij daar op zaterdag goed behandeld en namen ook de tijd hiervoor.
          En wat betrefd buitenlandse kamera's daar heb je gelijk in maar ze hebben mij het er wel bij verteld dat mijn Nikon uit de USA kwam.
          Na ongeveer twee maanden bleef bij mijn Nikon D70 de spiegel hangen dus hij moest terug voor reparatie geen punt hij werd opgestuurd naar Nikon Nederland en ik kreeg een leen Nikon D70 mee.
          Na drie weken hebben ze mij gebeld dat de kamera klaar was ik heb de leen kamera mee genomen en omgeruild voor de mijne.
          Dus ik heb totaal geen problemen gehad met Foto Konijnenberg.

          Comment


          • #80
            Re: Ervaringen met Foto Konijnenberg en Kamera-Express.

            Het staat misschien al in deze topic, maar ik vraag het nog maar eens : ik heb afgelopen maandag een 300D besteld bij Kamera-Express.(Import+bulk) Dinsdag betaald en diezelfde dag is het bedrag nog van mijn rekening gegaan. Wanneer kan mijn mijn toetsel thuis (in België) verwachten?
            En welke dienst zorgt voor de bezorging in België zelf? De Post, UPS,...

            Alvast bedankt voor de reacties!
            [COLOR=DarkRed]Canon EOS 300D + EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6

            Comment


            • #81
              Re: Ervaringen met Foto Konijnenberg en Kamera-Express.

              Na een jaar weer bij kamera express geweest Ik heb er een jaar geleden een A80 gekocht aan een zeer scherpe prijs. Ben toen uitzettend goed geholpen.
              Nu ging ik kijken voor een statief,ze hadden er 5 staan en bijna alles te leveren. Kan gebeuren en hiermee hebben ze meer staan als welke normale zaak ook. EN toch zelfs hiermee wordt je goed geholpen en geven ze altijd advies

              Comment


              • #82
                Re: Ervaringen met Foto Konijnenberg en Kamera-Express.

                Hoi,

                ik kom al meer dan 10 jaar bij Foto Grobet in Antwerpen, en heb het me dat nog nooit beklaagd.
                Goeie service, een correcte prijs. Krijg er ook altijd en goed en eerlijk antwoord op mijn vraag.
                Ik betaald waarschijnlijk wel iets meer maar dat heb ik er dan ook voor over.
                Ik moet dan ook geen 500 km rijden, er zijn geen postkosten en moet niet vooruit betalen bij een bestelling, plus is een dagje Antwerpen is altijd wel leuk.

                met andere woorden ... een betere fotowinkel van achter de hoek, en zo zullen er nog wel te vinden zijn.

                groeten ,

                wim
                Nikon

                Comment

                Working...
                X