Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mac vraagje

    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Vreemde vergelijking : bij een windows PC bepaal je als gebruiker zelf de kwaliteit van het scherm, dat heeft toch niet met Apple of Windows te maken ?
    Als je hier de opmerkingen leest, zou je denken dat iets subliem werkt, enkel en alleen omdat er een appeltje op staat., en dat het op niets trekt als dat niet zo is...

    PS. Persoonlijk ben ik een grote voorstander van enige keuzevrijheid...
    't is niet omdat er apple op staat hoor dat ik het beter vind...ik heb eentje besteld en dat zal mijn eerste eigen mac ooit zijn ...en ik heb al laaaaaaaaang pc's met windows erop ...
    Ik merk alleen (en dat is subjectief) dat ik vind dat op de mac's die ik al gezien heb de kleuren vrij consistent zijn..omdat (wat ik vermoed) apple gewoon alles zelf in de hand heeft : videokaart vs scherm
    Terwijl je bij pc er duizenden combinaties zijn van verschillende videokaarten en schermen ...

    ik ben gewoon van mening dat de kans veel groter is dat je op de combinatie pc + scherm veel vlugger de noodzaak hebt om te calibreren dan op een imac ...

    Voor de rest ...mij zul je nooit met een iphone zien rondlopen, vind de hype ver overdreven, ipod heb ik ni (geef me maar een goeie creative zen waar ik zonder iets extra te moeten kopen mijn flashcards kan insteken) ...

    Comment


    • #17
      Re: Mac vraagje

      Weet wel dat de iMac met z'n glanzend scherm mogelijk moeilijk te calibreren valt.
      't reflecterende scherm is funest om de kleuren te calibreren ...gelukkig dat de schermen van apple al wel stukken beter zijn dan die aangesloten op een windows pc
      To quote just a few ...

      Ik vind het een vreemde benadering. Nagenoeg iedereen zingt de lof over de sublieme kwaliteit van het appeltje maar het scherm valt mogelijks moeilijk te calibreren of is funest om te calibreren. In andere threads haalt men dan de te warme zones aan in de schermen van de Imacs. Aangezien je een iMac als een geheel koopt zou mijn conclusie dan logischerwijze zijn : voor fotobewerking ... iMac sucks !
      Wat heb je aan een scherm om foto's correct weer te geven waar je mogelijks problemen mee hebt om te calibreren ?
      Voor de goede orde, ik heb het over de iMac en niet over de combinatie Pro/Cinema.

      En om een eventuele flame direct te smoren : ik ben noch een believer, noch een non-believer. Ik ben enkel in het bezit van een gezonde dosis nieuwsgierigheid.


      Tjerri

      Comment


      • #18
        Re: Mac vraagje

        Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
        't is niet omdat er apple op staat hoor dat ik het beter vind...ik heb eentje besteld en dat zal mijn eerste eigen mac ooit zijn ...en ik heb al laaaaaaaaang pc's met windows erop ...
        Ik merk alleen (en dat is subjectief) dat ik vind dat op de mac's die ik al gezien heb de kleuren vrij consistent zijn..omdat (wat ik vermoed) apple gewoon alles zelf in de hand heeft : videokaart vs scherm
        Terwijl je bij pc er duizenden combinaties zijn van verschillende videokaarten en schermen ...

        ik ben gewoon van mening dat de kans veel groter is dat je op de combinatie pc + scherm veel vlugger de noodzaak hebt om te calibreren dan op een imac ...

        Voor de rest ...mij zul je nooit met een iphone zien rondlopen, vind de hype ver overdreven, ipod heb ik ni (geef me maar een goeie creative zen waar ik zonder iets extra te moeten kopen mijn flashcards kan insteken) ...
        Idem hier! Heb net twee dagen mijn iMac 24" (4Gb Ram, 2,8 GHz processor en 350 GB harde schijf). Heerlijk werken gewoon... Al moet ik het allemaal nog wel wat gewoon worden.
        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

        Comment


        • #19
          Re: Mac vraagje

          Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
          gelukkig dat de schermen van apple al wel stukken beter zijn dan die aangesloten op een windows pc
          En als ik zo'n Apple scherm aansluit op een Windows PC?

          Dave
          pixelpusher

          Comment


          • #20
            Re: Mac vraagje

            Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
            To quote just a few ...
            ... iMac sucks !
            Wat heb je aan een scherm om foto's correct weer te geven waar je mogelijks problemen mee hebt om te calibreren ?
            Je mag het niet zo zwart-wit bekijken vind ik. Een doordeweekse amateur (waar de iMac voor in de markt gezet is) heeft vaak gewoon geen behoefte om te calibreren. Het scherm van de iMac is goed genoeg om thuis je foto's te bekijken en te bewerken. Dat gezegd zijnde vind ik de kwaliteit van het huidige iMac scherm benedenmaats als je het vergelijkt met de oer-iMac (de 20" G4), die destijds weliswaar 2 of 3 keer zo duur was als huidige.

            T.

            Comment


            • #21
              Re: Mac vraagje

              Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
              Je mag het niet zo zwart-wit bekijken vind ik.
              LOL ! Ik dacht dat mac al de sprong naar kleurentelevisie gemaakt had

              Oorspronkelijk geplaatst door Tom
              Een doordeweekse amateur (waar de iMac voor in de markt gezet is) heeft vaak gewoon geen behoefte om te calibreren
              Kan je of kan je niet het scherm van een iMac calibreren ? Zo ja, via de gewone weg of via de harde, eenzame, koude nachten & lauwe sterke koffie weg ?

              Benieuwd naar je antwoord

              Slu !

              Tjerri

              Comment


              • #22
                Re: Mac vraagje

                Ik heb zelf getwijfeld over de Imac. Heb er niet voor gekozen omdat het Imac scherm niet top is.
                Er is een teveel aan contrast waardoor er minder details in de donkere partijen zit.
                Ik werk op een Cine HD en bekijk ook dezelfde beelden op een imac nieuwe generatie bij de oudjes, dit valt me keer op keer terug op. De beelden zien er zelfs beter uit op een witte Imac van vroeger. De beste imacmonitor die ik ooit had was deze van dat witte G4 bolleke. Sindsdien is de schermgrootte vergroot maar de kwaliteit van de schermen allesbehalve.
                Tot zover een mac'liefhebber'
                Website http://www.kristofpattyn.be

                a lotta canonstuff

                Comment


                • #23
                  Re: Mac vraagje

                  Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  En als ik zo'n Apple scherm aansluit op een Windows PC?

                  Dave
                  Da's effe wennen maar de kleuren zijn niet zo goed. Indien je je PC onder Leopard Boot Camp laat draaien heb je dat probleem niet.

                  Tjerri

                  Comment


                  • #24
                    Re: Mac vraagje

                    Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                    ...gelukkig dat de schermen van apple al wel stukken beter zijn dan die aangesloten op een windows pc
                    voor 't scherm hoef je het niet te doen. Het scherm van de iMAC's die ik zag waren zo bedroevend dat voor mij een Mac pro enige oplossing zou zijn als ik een Mac wil.

                    Op een PC kan je uiteraard een prul als scherm aansluiten, maar je kan er ook een Eizo op aansluiten .. die Eizo kan je ook op een Mac Pro aansluiten .. maar dat iMac scherm is prul in een schoon kast

                    Comment


                    • #25
                      Re: Mac vraagje

                      Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                      .. die Eizo kan je ook op een Mac Pro aansluiten ..
                      Hier een MacPro met 4 GB Ram en Eizo CG241W scherm. Reken maar op een slordige 5000 €.

                      Niet goedkoop maar je geld in aandelen steken brengt ook niets op hé, beter om het te gebruiken .

                      Comment


                      • #26
                        Re: Mac vraagje

                        Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                        Ik merk alleen (en dat is subjectief) dat ik vind dat op de mac's die ik al gezien heb de kleuren vrij consistent zijn..omdat (wat ik vermoed) apple gewoon alles zelf in de hand heeft : videokaart vs scherm.
                        De hardware van een MAC is hetzelfde als een PC. Ze gebruiken de (tragere) videokaarten van de 2 grote merken. En die beeldschermen maken ze ook niet zelf hé.
                        Die panels van die LCD's zijn niet plots beter of slechter omdat er een ander logo'tje op staat...

                        Ik heb ook al betere schermen gezien dat die Apple gevallen. Wel jammer dat de prijskaartjes dan ook de prijs van die apple's overtreffen ;-).

                        Thuis doe ik het trouwens met een gewoon TN 22" schermpje. Voor mij is het nog altijd een hobby, en ergens moet je de limiet zetten hé...
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #27
                          Re: Mac vraagje

                          als "men" zowel in de officiële Mac-stores (dus geen Switch of dergelijke) en op Photokina zegt dat je bij een Mac beter een deftig scherm koopt voor fotobewerking en geen Imac of Cinema Display ... dan weet ik genoeg...

                          some toys 4 big boys
                          http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                          Comment


                          • #28
                            Re: Mac vraagje

                            Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
                            Ik merk alleen (en dat is subjectief) dat ik vind dat op de mac's die ik al gezien heb de kleuren vrij consistent zijn..
                            Daar moet ik je teleurstellen. Ik heb ook twee MacBooks en er zat een groot verschil in kleur & beeldkwaliteit tussen die twee. Iets wat mij eerlijk gezegd enorm verbaasd heeft.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Mac vraagje

                              Ik ben voor een iMac 24 gegaan omdat ik een stille computer wou hebben

                              Ik heb al wat Mac's gehad, de laatste was een G4 Dual processor en deze maakte behoorlijk wat herrie. En daar de Mac Pro in tegenstelling met de stille iMac toch ook wat geluid produceert, heb ik gekozen voor de iMac.
                              En nog geen seconde spijt gehad...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Mac vraagje

                                Oorspronkelijk geplaatst door White Bekijk bericht
                                Bedankt voor alle informatie
                                Ik ben nog steeds aan het twijfelen, maar ik denk toch dat het de 24" iMac met de processor van 3.06 Ghz gaat worden. De Mac Pro is me toch juist iets te duur.


                                mvg,

                                White

                                heel goeie keuze. ( werk daar zelf ook mee )

                                groeten,

                                Comment

                                Working...
                                X