Re: Batterijen (wegwerp) ???
even de verkoper verdedigen, hij gebruikte de term sterk nt, maar gaf aan mij ook de uitleg die je hier neerschrijft, over die 1,5volt aan spanning enzo. (ik kon er daarnet alleen niet meer opkomen)
ik ben trouwens tot nu toe heel tevreden over de service en uitleg van die zaak.
Als ik het dus goed begrijp, is het verschil tss oplaadbaar en wegwerp eigenlijk de tijd in opladen van je flits dan eerder de sterke van je flits? (simpel, een flits met 1,5V of met 1,2V batterijen flits even 'hard' alleen zal je met 1,2V batterijen 'langer' moeten wachten tot de flits terug is opgeladen?
groeten
rubn
verkoper kletst uit zijn nek .. wegwerp batterijen zijn bijlange niet het "sterkst" maar geven wel 1,5 volt aan spanning af daar waar oplaadbare normaal 1,2-1,25 V spanning leveren, voor een flits kan dat een verschil maken in oplaadsnelheid (spanningsvermenigvuldiging tot flitslampspanning?) .. Tot voor kort was er een camera probleem omdat een aantal cameras normaal NIET geschikt was om met wegwerp (alkaline) batterijen te werken omdat het opgevraagde piekvermogen (zeg maar stroom) door deze batterijen maar een heel beperkt aantal keren kon geleverd worden (20-50x), daarna zakte, bij belasting, de spanning ieder keer in mekaar met alle gevolgen van dien. Camera fabrikanten hebben dat in hun nieuwe modellen gecorrigeerd door betere technologie en dus minder stroomverbruik en door lagere spanningsdetectie.
.. en als de verkoper werkelijk zijn stiel kent dan had hij u als wegwerp set, een set Lithium batterijen moeten aanraden als back-up .. er worden nogal wat stadslegendes verkocht als het op batterijen aankomt
FWIW
.. en als de verkoper werkelijk zijn stiel kent dan had hij u als wegwerp set, een set Lithium batterijen moeten aanraden als back-up .. er worden nogal wat stadslegendes verkocht als het op batterijen aankomt
FWIW
ik ben trouwens tot nu toe heel tevreden over de service en uitleg van die zaak.
Als ik het dus goed begrijp, is het verschil tss oplaadbaar en wegwerp eigenlijk de tijd in opladen van je flits dan eerder de sterke van je flits? (simpel, een flits met 1,5V of met 1,2V batterijen flits even 'hard' alleen zal je met 1,2V batterijen 'langer' moeten wachten tot de flits terug is opgeladen?
groeten
rubn
Comment