Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Namen op foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Namen op foto's

Oorspronkelijk geplaatst door BeeDee Bekijk bericht
    Hallo,

Ik ben nieuw en heb nog even een vraagje, waarom zetten toch zoveel mensen hun naam of initialen of allerhande toestanden in een kadertje of erger nog op de foto zelf. Persoonlijk vind ik dat dit toch wat stoort , wat zijn de andere meningen hierover en vooral waarom doet men het?
    Als het mooi gedaan is, waarom niet? Sommige leden hier hebben een erg mooi "vast kader", wat hun werk extra herkenbaar maakt. Als beveiliging heeft alvast het weinig tot geen nut.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BeeDee Bekijk bericht
      Hallo,

Ik ben nieuw en heb nog even een vraagje, waarom zetten toch zoveel mensen hun naam of initialen of allerhande toestanden in een kadertje of erger nog op de foto zelf. Persoonlijk vind ik dat dit toch wat stoort , wat zijn de andere meningen hierover en vooral waarom doet men het?
      Om duidelijk te maken aan de internetwereld dat er een copyright rust op de foto's.
      Als iemand die foto's dan gewoon van het net plukt om er gebruik van te maken in één of andere publicatie kan hij niet zeggen dat hij het niet wist wanneer de rekening komt

Als beveiliging steld het niet veel voor, maar het is een waarschuwing.
      In het verleden hebben we hier dikwijls al meegemaakt dat een onwetende newbee op internet foto's van BD kwam plukken om zijn website op te smukken.

De beste beveiliging tegen het stelen van foto's is ze niet op internet plaatsen.
      Last edited by zunoel; 26 september 2008, 08:13.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ivm dat rechts klikken... Alle foto's die je in je browser bekijkt, worden sowieso opgeslagen in je cache... Dus rechts klikken of niet, de foto's willen of niet: ze staan toch op je schijf :-)

Dus qua beveiliging??

Ik zou gewoon de volgende stelregel hanteren: als 't op je scherm komt, kan iedereen er aan...
        www.YourConcertShots.com

Comment

Er is wel een mooi html truukje om 'right click' af ter weren :

maak een table aan met een cel die exact de grootte van je foto heeft (pakweg 900x600 of zoiets)
          maak je foto de 'background' van deze table
          zet een transparant gif bestandje in de cel op de exacte grootte van je foto.
          als er nu iemand right-click op de foto met save-as doet krijgt ie alleen de transparant gif binnen en niet je foto.

Natuurlijk, als ze echt je foto willen hebben geraken ze er altijd aan, maar de iets minder doorgewinterde gebruikers zullen toch problemen hebben.
          Ook de galleryimg="no" tag aan de img tag toevoegen, ander komt er een toolbox op je foto te liggen waarmee ze onmiddellijk de foto kunnen, opslaan.

Maar zoals al aangeven, als je een foto op het internet zet ... wordt ze gepikt, dat is geen 100 meer 500 procent zeker !

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

tot scha en schande gemerkt ...
            niet alleen op 't internet pikken ze.

gisteren expositie (ter ere van premiere van film) en
            tegen 10 uur waren drie foto's van me gepikt.
            natuurlijk prints zonder naam erop, 'k ben geleerd

mm
            Last edited by mm; 27 september 2008, 16:58.
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

waarom zetten toch zoveel mensen hun naam of initialen of allerhande toestanden in een kadertje of erger nog op de foto zelf.
              meestal uit ijdelheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                tot scha en schande gemerkt ...
                niet alleen op 't internet pikken ze.

gisteren expositie (ter ere van premiere van film) en
                tegen 10 uur waren drie foto's van me gepikt.
                natuurlijk prints zonder naam erop, 'k ben geleerd

mm
                De andere foto's hebben ze waarschijnlijk al gefotografeerd met een gsm, en daarvan zijn ze ook al afdrukken aan het maken.

Het is onmogelijk om ergens een foto te laten zien en ze dan ook nog 100% te beveligen tegen kopieren.
                Als je niet wil dat er een kopie van je foto's gemaakt wordt, dan zal je ze thuis in een gesloten album moeten laten zitten, of op de harde schijf van de pc.

Maar ik maak geen foto's om er achteraf niets mee te doen, en daarom zal het ook wel eens gebeuren dat mijn foto's door iemand afgedrukt worden.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Ik zet mijn naam op alle beelden die ik op andere domeinen dan mijn eigen website publiceer.
                  Een beetje uit ijdelheid natuurlijk maar vooral omdat veel beelden ge-hotlinked (=gebruiken in een andere site maar zonder het beeld zelf te hosten) worden. Op die manier ben ik tenminste zeker dat ik als fotograaf van het gehotlinkte beeld vernoemd word.

T.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
                    Ik zet mijn naam op alle beelden die ik op andere domeinen dan mijn eigen website publiceer.
                    Een beetje uit ijdelheid natuurlijk maar vooral omdat veel beelden ge-hotlinked (=gebruiken in een andere site maar zonder het beeld zelf te hosten) worden. Op die manier ben ik tenminste zeker dat ik als fotograaf van het gehotlinkte beeld vernoemd word.

T.
                    En wat als ze dan beelden rechtsstreeks vanuit jouw site gaan hotlinken...?

Foto van Tom Robbrecht

Mvg,
                    Frederic

Comment

Uiteraard vanwege het copyright.

Als men je afbeelding kopiëert en op een website of in print gebuikt zonder jouw toestemming, is dat strafbaar.
                      Als men je afbeelding gaat wijzigen - o.a. door het verwijderen van je naam - telt dat nog bij op de rekening.
                      Uiteraard moet je dit eerst ontdekken natuurlijk, maar als je bent aangesloten bij een beheersmaatschappij voor auteursrechten zoals Sofam of Sabam, kan je je rechten doen gelden als er zich zo' n voorval voordoet.
                      Vermits er dankzij ( ! ) het internet meer gepikt wordt dan ooit tevoren, is het geen slecht idee je werk te beschermen.
                      Als je niet erg vindt dat je werk gebruikt wordt is dat natuurlijk ook een keuze, maar vroeg of laat denk je daar misschien ook wel anders over...

Het beveiligen d.m.v. java- truukjes is inderdaad onzin en zal enkel mensen die niet veel van computers en software weten tegenhouden.

Mijn 2 centjes

Peter
                      http://www.lembrechtsart.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                        En wat als ze dan beelden rechtsstreeks vanuit jouw site gaan hotlinken...?

Foto van Tom Robbrecht

Mvg,
                        Frederic
                        Ik heb op mijn site zelf controle over welke domeinen wel en niet mogen hotlinken .
                        De link die je post werkt normaal niet, maar omdat het beeld reeds in de cache van je browser zit (je bezocht m'n site om de URL te kopiëren) lijkt het voor jou of de link wel werkt.
                        Iemand die nog nooit eerder het beeld in z'n browser zag, zal het gehotlinkte beeld ook niet te zien krijgen.

Zie ook een test hier.

Gegroet,

Tom.

Comment

Copyright of namen op foto's

Viir wie belangstelling heeft staat er op mijn weblog hierover wat meer nieuws (is eigenlijk al niet meer zo actueel nieuws)

Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

groeten Lamp

Comment

Portretrecht versus objectrecht...?

Zie een kort verhaal op mijn weblog ( ga naar datum 23 juni 2008, ga naar onderaan de bladzijde, en ook volgende pagina's, eerst klikken op oudere berichten)

het wordt er allemaal niet niet eenvoudiger op...

Groeten
                            Lamp
                            Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

Comment

Working...
                            X