Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teleurgestelde en mopperende BD ers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Als beginneling ben je soms zo enthousiast (als ancien zal dat enthousiasme er ook zeker zijn maar dan spreekt de ervaring en het geoefende oog al mee)dat je soms wel foto's te vlug post (neem nu mijn overbelichte foto's van Fourneau en de onderbelichte van mijn fietstocht langs het kanaal ).Je wordt een beetje meegesleept en je wil horen wat de anderen ervan denken.Niet om op te vallen maar gewoon om bij te leren,een schouderklopje te krijgen...
    Ik weet van mezelf dat ik bij mijn laatste geposte foto's niet zag dat ze gedeeltelijk overbelicht waren,de cadrage van het paardehoofd niet ideaal was (was nog te veel aan het "klungelen" met het toestel,laat staan dat ik aan de cadrage dacht ).Had ik ze niet gepost had ik o.a.niet de leerrijke commentaar van Hombre gekregen die me daar op gewezen heeft.En voor mij (en voor anderen die de topic bekeken)was dit weer een leerrijk stapke in een groot,ingewikkeld proces.
    Als ik dan verder moet terugkijken dan pagina 1 om alle nieuwe foto's te bekijken is dat eigenlijk een kleine moeite.
    Waarom geen aparte rubriek voor de beginners om hun foto's te posten (makkelijker om hen op te volgen,commentaar te geven en misschien minder storend voor gevorderden)Is maar een idee
    Danny's Photosite

    Comment


    • #17
      Ik heb hier één grote bedenking: Is het niet mogelijk te voorzien in een nieuw bijkomend forum, waarin dan alle verwijzingen naar de bekende SD's en andere bijéénkomsten worden weggeschreven. Het aantal foto's bij "Fotobewerking" zal dan fenomenaal dalen. Ten tweede, dan weet je ook dat je voor de SD's je alles kan weervinden in dat forum.
      Ik zeg hier nu niet dat dit allemaal wel zo eenvoudig is en ik wil hier nu geen deuren instampen, maar na een prachtige en leuke SD-dag is het plezante om andere foto's te bekijken er zeker af. Je krijgt een ware overrompeling, zondvloed van die SD-dag. Antwerpen was en is mooi bv, maar het aanbod overspoelt (woordspeling) de andere dingen, en jawel hoor, allen zijn ze wel knap om zien.
      Misschien een forum erbij waarin je alleen maar mooie foto's plaatst en waarop je nu echt niet direkt op een reactie staat te springen.

      Wim
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #18
        Ik sluit me aan bij Wimvan,waarom de SD's niet apart zetten.Het is zoals gezegd een (positieve ) waterval aan nieuwe foto's die de rest gewoon wegvaagt.Het zou de overzichtelijkheid helpen voor zij die meededen aan de shooting en de foto's willen zien/de sfeer terug willen proeven en zij die niet op de shooting waren en de "gewone" foto's willen bekijken.Ik vind het echt geen slecht idee,Wimvan.
        Danny's Photosite

        Comment


        • #19
          Heb ook het "gevoel" dat BD, gelet op zijn steeds maar stijgend succes, letterlijk uit zijn voegen aan het barsten is en het nu tijd is om bepaalde zaken te evalueren.

          Op bepaalde dagen en zeker uren worden er ongelofelijk veel postings gedaan, te veel soms om goed te zijn.

          Een SD b.v. is steeds een belevenis die verder gaat dan alleen maar "gewoon" wat foto's trekken en dat lokt (meer)reacties uit, gelukkig maar voor een zekere periode, maar wel véél aandacht en plaats opeist...
          Als je dan juist in die periode een foto inzend, lijkt die haast hopeloos "verloren te gaan", d'as waar.
          Binnen enkele maanden is de zomer voorbij, alook topdagen voor SD's, alhoewel

          Deze reacties worden zeker door het bestuur en de makers van BD gelezen, maar het zijn ook "maar mensen" die BD hebben opgericht en onderhouden, in hun vrije tijd.

          Ik ben er zeker van dat zij zich bewust zijn van deze problematiek, zijn er mogelijk enkele "veranderingen" op komst, of niet Jaja?

          Comment


          • #20
            Hallo,

            We volgen het inderdaad op, maar aanpassingen doen we niet zomaar op 1-2-3 ... Ze worden eerst gewikt en gewogen.
            We doen ons best om iedereen zoveel mogelijk "tevreden" te houden maar soms is daarvoor niet zomaar "een simpele" oplossing .

            Jaja


            Originally posted by teddy-bear
            Heb ook het "gevoel" dat BD, gelet op zijn steeds maar stijgend succes, letterlijk uit zijn voegen aan het barsten is en het nu tijd is om bepaalde zaken te evalueren.

            Op bepaalde dagen en zeker uren worden er ongelofelijk veel postings gedaan, te veel soms om goed te zijn.

            Een SD b.v. is steeds een belevenis die verder gaat dan alleen maar "gewoon" wat foto's trekken en dat lokt (meer)reacties uit, gelukkig maar voor een zekere periode, maar wel véél aandacht en plaats opeist...
            Als je dan juist in die periode een foto inzend, lijkt die haast hopeloos "verloren te gaan", d'as waar.
            Binnen enkele maanden is de zomer voorbij, alook topdagen voor SD's, alhoewel

            Deze reacties worden zeker door het bestuur en de makers van BD gelezen, maar het zijn ook "maar mensen" die BD hebben opgericht en onderhouden, in hun vrije tijd.

            Ik ben er zeker van dat zij zich bewust zijn van deze problematiek, zijn er mogelijk enkele "veranderingen" op komst, of niet Jaja?


            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment

            Working...
            X