Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixum onscherpe foto's gekregen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

    Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
    Bedankt, ik zal ze eens een paar maal testen!
    Werken die gasten met: ICC profiles of heeft iemand nog een Icc tip, voor het beste kleur-management in combi met > Pixum?
    SF

    Dit is nogal moeilijk bij Pixum. Ik kreeg volgend antwoord van hen op een gelijkaardige vraag :

    Pixum drukt de foto´s alleen af op kwalitatief hoogwaardig fotopapier van gerenommeerde merken. Het is niet te zeggen, gezien de grote mate van wisseling, welk papier er momenteel gebruikt wordt.

    We behouden ons echter het recht voor het papiermerk te wisselen wanneer dit noodzakelijk mocht zijn.



    Dit maakt het bijna onmogelijk om met profielen te gaan werken.
    Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

    Bezoek mijn foto's online

    Comment


    • #17
      Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

      Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
      Bedankt, ik zal ze eens een paar maal testen!
      Werken die gasten met: ICC profiles of heeft iemand nog een Icc tip, voor het beste kleur-management in combi met > Pixum?
      SF
      Ik stuur de foto's gewoon door in sRGB, na bewerking in Photoshop Elements.

      Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
      Vandaag mijn herdrukte album gekregen, er zat opnieuw een factuur in ,de volle pot aangerekend, nogmaals? Ik mag hopen dat pixum dit niet meent en mij nogmaals doet betalen voor een album die zij zelf voorgesteld hebben te herdrukken, wegens hun fouten? Er is al n email opgestuurd en hopelijk zit die factuur erbij voor administratie anders bestel ik nooit niets meer bij pixum. Mij twee maal laten betalen voor n album, waar ik niet tevreden over ben. Het nieuwe album ziet er beter uit, behalve dat mijn zwartewitte foto's in het album nu een rozige tint meekregen, en die waren in het andere (slechte) boek wel goed. Toch vreemd dat zoveel afdrukcentales moeite hebben met goed zwart wit afdrukken, ofwel zit er te veel groen, of wel te veel rood
      Het is al een tijdje geleden, maar ik denk dat er hier bij de foto's die opnieuw afgedrukt waren ook een factuur stak, maar ik heb niets moeten betalen. Ze hadden beloofd dat ik de afdrukken opnieuw zou krijgen, en dat is voor jou ook het geval.
      Normaal betaal je vooraf met je visa-kaart...

      Mijn zwart-wit foto's zien er wel goed uit, maar ik denk dat zo'n foto-album niet op dezelfde manier wordt afgedrukt. Het album wordt geprint, een foto wordt ontwikkeld, en dat geeft een groot verschil in kwaliteit.

      Ik heb bij Pixum onlangs 12 zwart-wit afdrukken laten maken, en die zijn beoordeeld door mensen die toch wel iets van foto's kennen, niemand heeft iets gezegd over kleurzweem. Daarom ben ik er toch vrij gerust in dat de zwart-wit foto's van Pixum niet zo slecht zijn. Met mijn printer krijg ik bij zwart-wit foto's groene of rode kleurzweem naargelang het gebruikte papier (zonder dat er een inktpatroon gewisseld is).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

        Oorspronkelijk geplaatst door karlito Bekijk bericht
        Dit is nogal moeilijk bij Pixum. Ik kreeg volgend antwoord van hen op een gelijkaardige vraag :

        Pixum drukt de foto´s alleen af op kwalitatief hoogwaardig fotopapier van gerenommeerde merken. Het is niet te zeggen, gezien de grote mate van wisseling, welk papier er momenteel gebruikt wordt.

        We behouden ons echter het recht voor het papiermerk te wisselen wanneer dit noodzakelijk mocht zijn.



        Dit maakt het bijna onmogelijk om met profielen te gaan werken.
        Hier vind je 3 profielen voor pixum (kodak & Fuji) (B&W en color)


        maja, als ze steeds van papier veranderen..... pffff
        SF

        *added*
        ze zijn wel super-goedkoop, tegenover de rest van de labo's!!

        *
        Last edited by StoneFree; 10 september 2008, 21:31.
        00.00 Gone

        Comment


        • #19
          Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

          Heb ook een ICC ré'mail van Pixum gekregen!

          Geachte heer/mevrouw De V***

          Bedankt voor het gebruik van de Pixum Online Fotoservice.

          Pixum gebruikt verschillende machines die elk een ander ICC-profiel hebben.

          Vooraf kunnen wij helaas niet bepalen, op welke machine uw bestelling uiteindelijk belandt, daarom kunnen wij spijtig genoeg geen algemeen geldig ICC-profiel doorgeven aan onze klanten.

          Onze aanbeveling is echter altijd de kleurenmodus sRGB bij uw fotobestanden in te stellen.
          Dit komt er het dichtste bij.

          Met vriendelijke groeten,

          uw Pixum team


          SF
          00.00 Gone

          Comment


          • #20
            Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik stuur de foto's gewoon door in sRGB, na bewerking in Photoshop Elements.



            Het is al een tijdje geleden, maar ik denk dat er hier bij de foto's die opnieuw afgedrukt waren ook een factuur stak, maar ik heb niets moeten betalen. Ze hadden beloofd dat ik de afdrukken opnieuw zou krijgen, en dat is voor jou ook het geval.
            Normaal betaal je vooraf met je visa-kaart...

            Mijn zwart-wit foto's zien er wel goed uit, maar ik denk dat zo'n foto-album niet op dezelfde manier wordt afgedrukt. Het album wordt geprint, een foto wordt ontwikkeld, en dat geeft een groot verschil in kwaliteit.

            Ik heb bij Pixum onlangs 12 zwart-wit afdrukken laten maken, en die zijn beoordeeld door mensen die toch wel iets van foto's kennen, niemand heeft iets gezegd over kleurzweem. Daarom ben ik er toch vrij gerust in dat de zwart-wit foto's van Pixum niet zo slecht zijn. Met mijn printer krijg ik bij zwart-wit foto's groene of rode kleurzweem naargelang het gebruikte papier (zonder dat er een inktpatroon gewisseld is).
            vandaag mail gekregen, je hebt gelijk ik hoef niets extra te betalen, das n formaliteit blijkbaar oef!
            ivm het zwart wit denk dat het ligt idd het feit dat ze verschillende machines gebruiken blijkbaar.
            mvg
            smile ! ...it confuses people ...

            Comment


            • #21
              Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

              ben zelf ook altijd zeer tevreden over de zw-foto's. Mijn laatste bestellingen van kleurfoto's
              (10x15) lieten wel te wensen over; donker, groen was extreem groen, wit was niet echt wit..... Ook bij het opnieuw laten afdrukken had ik hetzelfde probleem.
              Kan dit te maken hebben met het eventueel wel of niet aanvinken van bepaalde opties?
              Dit probleem heb ik nooit eerder gehad.

              Er loopt trouwens nog een actiecode (94e4b-b3544-24afa) bij pixum waar je bij een nieuw
              e-mailadres 100 gratis prints krijgt. Je moet enkel je verzendkosten betalen.
              Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

              Comment


              • #22
                Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

                Oorspronkelijk geplaatst door Black [EMAIL="B@ndit Bekijk bericht
                Op"]B@ndit;1984762]Op[/EMAIL] Aldi-papier en "namaak" inkt kom je wel goedkoper uit, maar dan is de kwaliteit ook heel wat minder.
                Dat aldi papier is het beste wat ik de laatste jaren al gebruikt heb
                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                Comment


                • #23
                  Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

                  Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                  Dat aldi papier is het beste wat ik de laatste jaren al gebruikt heb
                  Wel vrij dun en het krult t (te) hevig, vinden ze hier!
                  De meeste leden houden ook niet erg van High-Gloss!
                  SF
                  00.00 Gone

                  Comment


                  • #24
                    Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

                    Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                    Dat aldi papier is het beste wat ik de laatste jaren al gebruikt heb
                    Ik gebruik ook al jaren Aldi-fotopapier, en de afdrukken zien er vrij goed uit.
                    Maar een echte foto-afdruk is toch nog heel wat beter, en die blijft er ook langer goed uitzien.

                    Het Aldi-papier gebruik ik om snel een afdruk te maken, waarbij de houdbaarheid minder belangrijk is.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Pixum onscherpe foto's gekregen

                      Hier kun je zien wat een verschil er kan zijn, tussen papier A & papier B .

                      SF
                      00.00 Gone

                      Comment

                      Working...
                      X