Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

chineese nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: chineese nikon

Oorspronkelijk geplaatst door pdspds Bekijk bericht
    In china kan het heus wel heel wat goedkoper zijn en nog goede kwaliteit hoor,
    onder andere omdat ook daar de dollar laag staat.

Maar in china kopen kan je enkel doen 'vind ik' als je veel goede reacties van een webwinkel hebt, en als je er dus kan vanuit gaan dat het een goede winkel is.

Bij deze winkel zou ik het dus niet willen testen ...

Hebben we toevallig geen lotto winnaar of dergelijke onder ons, om het eens te testen
    Wat ik ook zo ongeloofwaardig vind , namelijk een moto yamaha een fazer 600 cc (kan je daar krijgen) voor 2200euro mijn zoon kocht drie weken geleden een nieuwe 6200 euro zoveel verschil kan er niet zijn

Comment

Het gekke is: er zijn nog altijd mensen die geloofwaardig genoeg zijn om erin te trappen...

Mvg,
      Frederic

Comment

In Brussel zeggen ze dan "pastop joeng tzain chinuuse stuute" (aka gefoeffel)

Comment

ben al genoeg in China geweest om dit wel te geloven: alles kan je daar nagemaakt vinden: imitatie iPhones waar je optisch geen verschil ziet en op eerste zicht gelijkaardig werken (maar zonder 3G) voor 75 euro, een playstation2, volledig omgebouwd met interne HD waar je al je "back-up" games op zet voor 99 euro, Rolex voor 10 tot 50 euro naargelang de kwaliteit van de namaak. let op, je kon er bv. ook een Originele Playstation2 kopen, niet omgebouwd, zonder HD, origineel Sony (minder louche winkel) .. kost er 400 euro .. maar geen kat die dat koopt

probleem is dat als je zoiets koopt, je het mag "afstaan" aan de douane .. als je geluk hebt, anders sta je het af, en betaal je nog een boete er bovenop. de tijd dat je namaak kon kopen en mee naar huis nemen is al enkele jaren voorbij. Al regelmatig controle gehad als ik uit Azië terug naar Europa kom.

maar zoiets postorder kopen is garantie om in de zak genomen te worden .. dat koop je enkel ter plaatse in zo een grauw keldertje van een kereltje dat op je engels antwoord met "T be dong" .. maar meenemen naar Europa? daar begin ik niet aan .. te riskant
          Last edited by momentopname; 7 september 2008, 23:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
            ben al genoeg in China geweest om dit wel te geloven: alles kan je daar nagemaakt vinden: imitatie iPhones waar je optisch geen verschil ziet en op eerste zicht gelijkaardig werken (maar zonder 3G) voor 75 euro, een playstation2, volledig omgebouwd met interne HD waar je al je "back-up" games op zet voor 99 euro, Rolex voor 10 tot 50 euro naargelang de kwaliteit van de namaak. let op, je kon er bv. ook een Originele Playstation2 kopen, niet omgebouwd, zonder HD, origineel Sony (minder louche winkel) .. kost er 400 euro .. maar geen kat die dat koopt

probleem is dat als je zoiets koopt, je het mag "afstaan" aan de douane .. als je geluk hebt, anders sta je het af, en betaal je nog een boete er bovenop. de tijd dat je namaak kon kopen en mee naar huis nemen is al enkele jaren voorbij. Al regelmatig controle gehad als ik uit Azië terug naar Europa kom.

maar zoiets postorder kopen is garantie om in de zak genomen te worden .. dat koop je enkel ter plaatse in zo een grauw keldertje van een kereltje dat op je engels antwoord met "T be dong" .. maar meenemen naar Europa? daar begin ik niet aan .. te riskant
            Zouden dat echt namaak zijn want je kan daar echte moto,s krijgen ook bv yamaha fazer 600 en andere

Comment

de kunst van de fabrikanten die hun merkartikelen goedkoop in China maken is om niet alle onderdelen door dezelfde leverancier te laten maken .. maar Philips Senseo is zo een voorbeeld waar de verschillende Chinese leveranciers (die geografisch ver uit elkaar lagen) van de verschillende onderdelen elkaar gevonden hadden in zeg maar de "chinese Rotary Club" (variant ervan, he) .. gevolg --> Chinees initiatief om voor eigen rekening een eigen productie Senseo's te maken voor de aziatische markt .. heeft nen helen tijd geduurd voordat Philips het zelf door had. de namaak was te goed, want gemaakt op de zelfde productielijnen van't origineel. Gevolg is dat er nu meer voor gekozen wordt om verschillende onderdelen in verschillende landen te maken, om de kans dat ze elkaar vinden kleiner te maken, ook worden sommige crutiale onderdelen terug in eigen beheer gemaakt, om te voorkomen dat je met de goedkopeonderdelen alleen het geheel kan maken .. maar "ne goeie chinees" laat zich daar niet door afschrikken .. die bedenkt wel iets (mogelijks minder goed dan origineel) om ht toch te laten werken .. maar optisch zal je geen of bijna geen verschil zien.

Als je iets nodig hebt in China, stuur maar een fotoke .. of een origineel, en ze maken u dat .. intelectuele eigendomsrechten worden er zonder scrupules met de voeten getreden

Comment

Zouden dat echt namaak zijn want je kan daar echte moto,s krijgen ook bv yamaha fazer 600 en andere
                Dat je deze vraag stelt is een teken dat je twijfelt aan wat de mensen hier proberen te zeggen

Je kan de echte Yamaha Fazer ginder ook kopen hé en die foto gebruiken ze op hun website. Alleen, als je hem koopt via zo'n website denk ik niet dat je hem zult krijgen... Ze gaan je eerst geld laten overmaken via Western Union maar dan kan je het evengoed net aan mij geven .

En qua invoer, garantie, kostprijs van de verzending als het dan effectief om een echte zou gaan...no thanks. Ga anders eens vragen bij DHL wat het kost om een Yamaha Fazer te versturen naar China (met verzekering hé) en vergelijk die prijs eens met wat ze op hun website zetten?

Mijn goeie raad is, niet doen :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                  Dat je deze vraag stelt is een teken dat je twijfelt aan wat de mensen hier proberen te zeggen

Je kan de echte Yamaha Fazer ginder ook kopen hé en die foto gebruiken ze op hun website. Alleen, als je hem koopt via zo'n website denk ik niet dat je hem zult krijgen... Ze gaan je eerst geld laten overmaken via Western Union maar dan kan je het evengoed net aan mij geven .

En qua invoer, garantie, kostprijs van de verzending als het dan effectief om een echte zou gaan...no thanks. Ga anders eens vragen bij DHL wat het kost om een Yamaha Fazer te versturen naar China (met verzekering hé) en vergelijk die prijs eens met wat ze op hun website zetten?

Mijn goeie raad is, niet doen :-)
                  nee ik twijfel helemaal niet aan wat hier gezegt word maar val wel van de ene verbazing in de andere wat spul ze allemaal aanbieden en geloof er eigenlijk niets van

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                    nee ik twijfel helemaal niet aan wat hier gezegt word maar val wel van de ene verbazing in de andere wat spul ze allemaal aanbieden en geloof er eigenlijk niets van
                    Hoezo verbaasd? Ze downloaden gewoon een afbeelding van een site en plaatsen die op hun site.. Als je het lief vraagt zullen ze je misschien ook een kilo plutonium kunnen verkopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                      Hoezo verbaasd? Ze downloaden gewoon een afbeelding van een site en plaatsen die op hun site.. Als je het lief vraagt zullen ze je misschien ook een kilo plutonium kunnen verkopen
                      ja dat het kan geloof ik wel maar geloof niet dat die site geloofwaardig is,ik ben net zo wantrouwig als al de rest hier

Comment

Working...
                      X