Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help: Kiezen tussen 2 Notebooks !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Help: Kiezen tussen 2 Notebooks !

Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
    Is een latje van 2GB bij kopen duur
    Rond de 50 - 60€
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Dan zit ik enkel nog met de vraag, als 2 verschillende schermen 15'4" en 17" beiden dezelfde resolutie hebben.

Welk scherm heeft dan het meeste voordeel
      Sony A7 mkIII
      Is all I need :-)

Comment

In een lang verleden waren daar de zowat geijkte normen voor.
        Dan had je op 4/3 schermen een "normale" resolutie van :
        14" : 800x600
        15" : 1024x768
        17" : 1280x960
        20" : 1600x1200

Ik zit achter een 22" breedbeelderke met een native resolutie van 1680x1050.

Bij laptops vind men het blijkbaar noodzakelijk om de resolutie veel hoger in te stellen. De noodzaak hiervan lijkt me niet echt duidelijk. De pictogrammen worden echt veel te klein (net als de tekst, maar dat is aan te passen) om comfortabel leesbaar te zijn. 1280x800 op een 15" scherm vind ik redelijk normaal...

Als je die notebook niet constant van her naar der versleurt zou ik toch die 17" nemen, en het ding uiteraard op z'n "echte" resolutie instellen !!! Bij CRT had je daarin vroeger nog een beetje keuze, bij LCD's is een verkeerde resolutie ronduit onwerkbaar.
        Groeten,

Polleke

Comment

Ja, het is eigenlijk dat, wat ik graag door ervaren mensen wil te weten komen.
          Is een 17" scherm voor een notebook, wat aan de grote kant en is een 15,4" hiervoor beter geschikt.

Je kan bij een 17" notebook niet verder van je scherm gaan zitten, want dan moet je steeds je klavier waar het scherm aan vast hangt ook dichter bij je trekken, best grappig

Bij een desktop Scherm kan je min of meer zelf bepalen hoe ver je graag van je scherm wil zitten en de grote hieraan dan ook bepalen.
          Spijtig genoeg ken ik niemand in de buurt met een 17" notebook, anders kon ik hier thuis eens rustig mee werken en vergelijken, in een winkel is dat niet steeds het geval
          Last edited by Moris; 4 september 2008, 19:09.
          Sony A7 mkIII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            In een lang verleden waren daar de zowat geijkte normen voor.
            Dan had je op 4/3 schermen een "normale" resolutie van :
            14" : 800x600
            15" : 1024x768
            17" : 1280x960
            20" : 1600x1200

Ik zit achter een 22" breedbeelderke met een native resolutie van 1680x1050.

Bij laptops vind men het blijkbaar noodzakelijk om de resolutie veel hoger in te stellen. De noodzaak hiervan lijkt me niet echt duidelijk. De pictogrammen worden echt veel te klein (net als de tekst, maar dat is aan te passen) om comfortabel leesbaar te zijn. 1280x800 op een 15" scherm vind ik redelijk normaal...

Als je die notebook niet constant van her naar der versleurt zou ik toch die 17" nemen, en het ding uiteraard op z'n "echte" resolutie instellen !!! Bij CRT had je daarin vroeger nog een beetje keuze, bij LCD's is een verkeerde resolutie ronduit onwerkbaar.
            Langs de andere kant denk ik toch van, hoe hoger de resolutie van een scherm des te scherper je beeld zal zijn.
            Zo heb ik dit even geprobeerd met een foto weer te geven op een 21" scherm van mijn desktop computer.

De resolutie staat bij mij standaard op 1680 x 1050 en had ze graag toch nog iets hoger gehad
            Sony A7 mkIII

Comment

Iedereen bedankt voor de reacties.

Het is de Asus M50Vm geworden
              Sony A7 mkIII

Comment

vrij simpel de laptop met zwaarste processor en meeste rams aan geheugen
                nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                  vrij simpel de laptop met zwaarste processor en meeste rams aan geheugen
                  Ik vond/vind de keuze toch niet zo simpel tussen de HP 8710p en de Asus M50Vm.

De beiden notebooks liggen in prijs en hardware zeer dicht bij elkaar, zeker als ik bij HP nog een geheugenlatje van 2GB er extra bij neem.

Dan zit het grootste verschil voor mij altans, enkel nog bij het scherm.
                  Zo heeft de Asus een 15,4" scherm met resolutie 1650x1050 en de HP heeft een 17" scherm met een resolutie van 1650x1050..

Beide notebooks hebben een numeriek klavier, al is die van Asus hierin wel wat beperkter.

De keuze was/is en blijft dus moeilijk.
                  Last edited by Moris; 8 september 2008, 18:58.
                  Sony A7 mkIII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                    Ja, het is eigenlijk dat, wat ik graag door ervaren mensen wil te weten komen.
                    Is een 17" scherm voor een notebook, wat aan de grote kant en is een 15,4" hiervoor beter geschikt.
                    17" is absoluut niet te groot, ik werk zelfs op een 20" notebook, je moet de laptop absoluut niet verder van je wegzetten.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oké,

Een groter scherm werkt dus prettiger en hierdoor, heb ik bij een 17” scherm een compleet toetsenbord erbij.

Wanneer ik bij de Hp 8710p een geheugenlatje van 2GB erbij neem.
                      Is de Hp dan evenwaardig als de Asus wat betreft de hardware, zoals processor, grafische kaart, enz… of is de hardware van de Asus zoveel beter?

Ik zou graag de Asus in een 17" scherm nemen, maar dan wordt de prijs mij helaas veel te duur.
                      Vandaar de zo moeilijke keuze
                      Sony A7 mkIII

Comment

Wel ik heb nu naast m'n 17" monster toch ook een 13" kleintje, want de mobiliteit was toch een beetje beperkt. Ja je kan hem overal meenemen, maar je bent minder snel geneigd hem even te voorschijn te toveren om snel even iets te checken op 't web enzo.

Ik kan zelfs perfect m'n foto's verwerken op m'n 13". Da's allemaal geen probleem. De resolutie van 1280x800 is daarbij perfect. Je mag toch gaan voor een dichtheid van 100pixels/inch hoor. Ga je daarboven, dan riskeer je je ogen te vermoeien door de kleine lettertjes. Je kan dan in "high-dpi" modus gaan, maar veel oudere applicaties en ook websites zijn daar niet op getest.

Ik ken geen van beide toestellen, overigens, en de keuze blijkt al gemaakt te zijn, dus ga ik niet zeggen welke van de twee ik zou nemen.

In ieder geval, veel plezier ermee.

Dave
                        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                          Wel ik heb nu naast m'n 17" monster toch ook een 13" kleintje, want de mobiliteit was toch een beetje beperkt. Ja je kan hem overal meenemen, maar je bent minder snel geneigd hem even te voorschijn te toveren om snel even iets te checken op 't web enzo.

Ik kan zelfs perfect m'n foto's verwerken op m'n 13". Da's allemaal geen probleem. De resolutie van 1280x800 is daarbij perfect. Je mag toch gaan voor een dichtheid van 100pixels/inch hoor. Ga je daarboven, dan riskeer je je ogen te vermoeien door de kleine lettertjes. Je kan dan in "high-dpi" modus gaan, maar veel oudere applicaties en ook websites zijn daar niet op getest.

Ik ken geen van beide toestellen, overigens, en de keuze blijkt al gemaakt te zijn, dus ga ik niet zeggen welke van de twee ik zou nemen.

In ieder geval, veel plezier ermee.

Dave

Helaas is de definitieve keuze nog niet gemaakt en heb nog tijd tot einde deze maand
                          Sony A7 mkIII

Comment

Working...
                          X