Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Spam is toch heel eenvoudig op te lossen zeker: maak gewoon een hotmail adres aan en telkens op internet naar je e-mail adres gevraagd wordt geef je dit hotmail adres. Probleem opgelost, geen spam in je mailbox thuis.
Spam is toch heel eenvoudig op te lossen zeker: maak gewoon een hotmail adres aan en telkens op internet naar je e-mail adres gevraagd wordt geef je dit hotmail adres. Probleem opgelost, geen spam in je mailbox thuis.
Goede tip doe ik ook altijd en een beetje extra spam in Hotmail valt toch niet op.
Heb trouwens bij Instant Logic nu ook mijn adres veranderd in mijn hotmail adres (want daar had ik nou net wel een keertje mijn gewone adres opgegeven )
Als je e-mail ergens op je site wordt vermeld, ...
En dat is heel gemakkelijk te testen door je e-mailadres eens in Google in te vullen, wat je als resultaat bekomt kan dus ook gemakkelijk door spambots gevonden worden ... (jochen, je instantlogic pagina staat helaas ook bij de 3 Google-resultaten)
waarmee ik niet wil zeggen dat de spam niet via instantlogic kan komen ..., maar tot nu toe(hout vasthouden) heb ik geen soortgelijke ervaring met instantlogic.
De spam die ik ontvang, heb ik aan mijn naiviteit te danken door in mijn internet-beginjaren mijn gewoon e-mailadres in nieuwsgroepen te gebruiken. Dat moet je dus zeker nooit doen !
het gaat wel helemaal niet meer over foto's, laat staan digitale
maar je moet toch eens gaan kijken bij http://www.spammotel.com. Het is niet zozeer dat je dan opeens geen spam meer krijgt, maar je weet zo waar het lek zit, en dat lek dicht je dan gewoon.
Princiepe is dat je voor elke plaats waar je een e-mail adres moet invullen gewoon een nieuwe aanmaakt, en spammotel beheert al die adressen en forward gewoon alles wat er binnen komt. Krijg je spam dan zie je meteen naar welk adres dat is verstuurd, en dan kan je dat eventueel gewoon opzeggen ... bestaat gewoon niet meer, en de spammer krijgt bounces terug
Niet dat ik een procentje zou hebben ( is zelfs gratis ) maar ik moet intussen toch zo'n 25 adressen hebben daar
---
darix
afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
D70s
Een goede oplossing is nog steeds een free -email-adres vb bij hotmail.com
Ik gebruik dat enkel om naar die sites te gaan en erin te schrijven die naar persoonlijke gegevens vragen en zeker naar een email-adres.
Om de maand die ik die dan open (veelal is die dan ook overvol van rot en zzoi, gene waterzooi) en daar wis ik alles. Meer doe ik dan niet in de adres.
Daarnaast heb ik dan nog eens twee andere adressen welke persoonlijk of vriendengroep zijn. Het vraagt in het begin wat oefening, maar het helpt je enorm. Ook steeds vragen aan mensen aan wie je adres doorgeeft, dit nooit in aanbiedingsfolders te plaatsen zoals, als je ons 2 email-adressen geeft, of indien je dit aan drie mensen doorstuurt dan ... DIt zijn vaak addertjes onder het gras.
tja, ik krijg ook het lopend sch..t van al die spam mails. Gelukkig vooral op de hotmail accounts. Als je een paar dagen je mail niet gechekt hebt dan swingt het echt de pan uit. Het grappige is dat MSN dan nog reclame durft te maken om het account betalend te maken zodat je meer space krijgt in je mailbox ... met het gevolg nog meer spam natuurlijk.
De spamfilter van hotmail werkt wel maar zit vol gaten. Het probleem is ook dat de afzenders steeds van adres veranderen dus heeft het geen zin om die adressen te blocken. Of ze sturen zelf vanaf een hotmail, yahoo, lycos of whatever adres zodat je het domein ook niet kan blocken.
Ik heb inderdaad de laatste 2 jaar die spam zien groeien tot wat het nu is ... niet te doen. Het komt er op neer dat je om de paar maanden van hotmail adres moet veranderen want tussen de 100en spam mails vind je natuurlijk niet gemakkelijk meer de niet-spam mails terug met het gevolg dat het adres waardeloos wordt.
Ik ga in ieder geval toch eens loeren naar de link die hier gepost is door darix ... wie weet brengt dat soelaas...
mvg,
Giant Pat
Do or Do Not - There is no try ...
www.giantpat.be
Comment