Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Permanente BD-badge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by kristof_dc
    Ik ben nog wel niet mee geweest op een SD (moest het nu geen werchter zijn geweest was ik er op de moto sd wel bij ) maar toch wil ook gerust een poging doen.




    Groeten,
    Kristof
    Dju ja, daar heb ik nie aan gepeist; een naam is niet noodzakelijk een nickname... best beiden op de badge zetten dus...
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #32
      Ja, liefst naam EN nickname want ik vind dat nog steeds een soep

      Comment


      • #33
        Ja, liefst naam EN nickname want ik vind dat nog steeds een soep
        voor mijn part enkel de nicknaam en eventueel de voornaam ... de achternamen zijn naar mijn gedacht niet relevant ...

        De twee ontwerpen hebben zeker iets, sober en efficiënt, daar hou ik wel van eigenlijk. Niet te veel tirlantijntjes maar zeer "gebruiksbaar" ...

        mvg,
        Giant Pat
        Do or Do Not - There is no try ...
        www.giantpat.be

        Comment


        • #34
          @ giantpat:

          sober? dan wil ik wel eens zien welke lettertypes jij zelf gebruikt

          En voornaam zou inderdaad ook wel voldoende zijn denk ik... zal de layout ook alleen maar ten goede komen denk ik

          Comment


          • #35
            Hallo,

            Even een reply "vanwege het bestuur" (als ik dat mag vertegenwoodigen ...).
            Zoals onlangs (informeel) meegedeeld tijdens een SD is Belgiumdigital op weg om een VZW te worden. Dat impliceert dus ook een "lidkaart" en we hadden een model voor ogen dat in grote mate overeenstemt met de "bedoelingen" van een "permanente BD-badge" .

            Nu, voordat er paniek uitbreekt in de keet omtrent die VZW, bijna alles zal bij het "oude" blijven - het zal er enkel maar beter op worden - en iedereen is hier nog steeds welkom - met of zonder lidkaart ...
            Dus, "no panic" hé ... .
            Maar BD is zo "groot" aan het worden dat we het een beetje in een structuur moeten gieten - en daarbij wordt "dit probleem" dan ook meteen opgelost.

            Als alles een definitieve vorm heeft krijgen jullie het allemaal te lezen - maar momenteel zijn we daar dus nog erg hard aan aan het werken.

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #36
              sober? dan wil ik wel eens zien welke lettertypes jij zelf gebruikt
              het font is inderdaad wat frivooltjes (zeker die met de dames in) maar voor de rest is het qua opzet toch strak, eenvoudig en misschien ook wel sober te noemen?

              Ondertussen weet je ook wel dat ik niet echt een saaie piet ben maar voor zulke zaken ben ik toch voor eenvoud en efficiëntie, voor alles moet de badge duidelijk zijn zodat de nickname onmiddellijk te vinden is en te lezen zodat je niet 5 minuten moet staan staren om hem te kunnen lezen ...

              Maar ik heb geen enkele ambitie om mee te jureren hoor ... zoals ik al zei is mijn "grafische intelligentie" daar niet echt groot genoeg voor (wat niet wegneemt dat ik het mooi of niet mooi kan vinden natuurlijk ...).

              We shall see ... trouwens de BD-crew moet hier ook nog iets over zeggen ...

              mvg,
              Giant Pat
              Do or Do Not - There is no try ...
              www.giantpat.be

              Comment


              • #37
                ls onlangs (informeel) meegedeeld tijdens een SD is Belgiumdigital op weg om een VZW te worden
                Kan iemand mij vertellen wat een VZW is ?
                vereniging zonder winst ofzo ?

                Comment


                • #38
                  zonder winstoogmerk als ik het goed heb ...

                  Do or Do Not - There is no try ...
                  www.giantpat.be

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by marjo
                    ls onlangs (informeel) meegedeeld tijdens een SD is Belgiumdigital op weg om een VZW te worden
                    Kan iemand mij vertellen wat een VZW is ?
                    vereniging zonder winst ofzo ?
                    Is vergelijkbaar met een stichting in NL.
                    Mag dus inderdaad geen winst maken.

                    Wat het ontwerp aangaat: prachtig. Alleen weet ik niet of die neonletters het goed doen op druk. De letters mogen van mij best saai, als ze maar goed leesbaar zijn. En naast de nick volstaat voor mij de voornaam (die bij mij toch hetzelfde is ).
                    Complimenten trouwens voor de diverse ontwerpen.

                    Jacki
                    Meer foto's op Mukblog

                    Comment


                    • #40
                      Kan iemand mij vertellen wat een VZW is ?
                      vereniging zonder winst ofzo ?
                      pour nos ami(e)s neérlandais... een Vereniging Zonder Winstoogmerk is bijna hetzelfde als een Nederlandse Stichting. Het is dus een rechtsvorm die vooral gebruikelijk is in de culturele wereld en de social-profit-wereld die een organisatie van enige omvang een aantal rechten en plichten oplegt, maar die vooral het voordeel heeft dat de organisatie gestroomlijnd kan verlopen en dat bvb de aansprakelijkheid van bestuurders en leden wettelijk geregeld is; dat er tegenover de 'buitenwereld' een aantal dingen duidelijk worden, dat iedereen de vereniging als dusdanig erkend ....dus een aantal spelregels die je als je een beetje groot wordt met elkaar en met anderen afspreekt. Bijzonder voordeel van een VZW is het democratisch karakter en de inspraak van de leden.
                      Peter

                      http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
                      http://www.photoblog.be/peterwarson

                      Comment


                      • #41
                        Hallo Peter,

                        Bedankt voor de deskundige uitleg - wie zou dat nog beter kunnen .

                        Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #42
                          Bedankt voor de deskundige uitleg Peter, kan inderdaad niet verbeterd worden en bedankt voor de beknopte uitleg giantpat

                          Comment


                          • #43
                            alez vooruit, dan is dat probleem blijkbaar al bijna opgelost ... yeehaaa!!!

                            Benieuwd hoe de lidkaart er gaat uitzien!!

                            mvg,
                            Giant Pat
                            Do or Do Not - There is no try ...
                            www.giantpat.be

                            Comment


                            • #44


                              Te heavy natuurlijk. Bewaard van de SD te Maastricht.

                              Comment


                              • #45


                                eenvoudig, maar effecient, zowel echte naam als nickname zijn duidelijker leesbaar in't wit denk ik, met zo'n speciaal font of in't grijs moet je volgens mij veel dichterbij staan om het goed te kunnen lezen.


                                Een ander idee is een ontwerp maken waar nog geen naam op staat, je drukt dan bv. 200x hetzelfde kaartje en de naam schrijf je erop met een dikke stift en daarna plasticifieer je het zaakje, minder 'professioneel' maar goedkoper.
                                Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

                                Comment

                                Working...
                                X