interessant mischien voor wie met vragen zit over straatopnames ...
(ben wel benieuwd hoe dit in belgie exact (!) in elkaar zit)
(lees artikel)
mm
(ben wel benieuwd hoe dit in belgie exact (!) in elkaar zit)
De Volkskrant plaatste onlangs een artikel over de problemen bij de Fortisbank
met als kop ‘Je leest de angst op de gezichten’. Bij het stuk werd een foto van Martijn Beekman
geplaatst waarop een motorfiets, drie mensen en een Fortisfiliaal te zien ziijn.
Eén van de drie afgebeelde personen ontstak in woede toen hij op de foto in de Volkskrant
werd geattendeerd: “Ik kom geregeld bij die bank. Het personeel kent mij. Ik stond met verbazing
te kijken naar een man met een fototoestel die ons op de foto zette en zonder een woord
te zeggen op de motor stapte en verdween. Ik heb helemaal geen angst om Fortis en
wil niet worden afgebeeld als iemand die mogelijk duizenden euro’s kwijtraakt.
Ik voel me in mijn hemd gezet. Ik wens niet zo te worden misbruikt.
Mag de krant zo’n foto zomaar afdrukken zonder mijn toestemming?”
met als kop ‘Je leest de angst op de gezichten’. Bij het stuk werd een foto van Martijn Beekman
geplaatst waarop een motorfiets, drie mensen en een Fortisfiliaal te zien ziijn.
Eén van de drie afgebeelde personen ontstak in woede toen hij op de foto in de Volkskrant
werd geattendeerd: “Ik kom geregeld bij die bank. Het personeel kent mij. Ik stond met verbazing
te kijken naar een man met een fototoestel die ons op de foto zette en zonder een woord
te zeggen op de motor stapte en verdween. Ik heb helemaal geen angst om Fortis en
wil niet worden afgebeeld als iemand die mogelijk duizenden euro’s kwijtraakt.
Ik voel me in mijn hemd gezet. Ik wens niet zo te worden misbruikt.
Mag de krant zo’n foto zomaar afdrukken zonder mijn toestemming?”
mm
Comment