Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Al doende leert men.
Net zoals bij fotografie, is het bouwen van een website, iets wat je graag moet doen , en dan komt het meestal goed.
De foto's mogen inderdaad groter, vooral omdat je hier op een Fotoforum zit.
Hou het simpel, maar zorg dat alles Juist werkt.
In het begin zijn die "Flash intro's" best wel leuk, maar de meesten klikken dit toch weg en gaan naar datgene waarvoor ze op de site komen:
de foto's of de informatie naarwaar ze op zoek zijn.
Foto's kan je best in een slideshow gieten, Simpleviewer of Porta zijn zéér gebruiksvriendelijk.
Ikzelf heb onlangs een domeinnaam aangemaakt bij "one.com", nadat ik hier op het forum lovende kritieken hierover gelezen had.
Daar kan je ook een simpele maar goedwerkende fotogallerij aanmaken.
Mijn website staat nog in de steigers maar een aantal pages werken toch al.
er moeten nog een 5-tal pages geupt worden.
Ben je niet erg creatief in de opbouw van je website dan kan je nog altijd zoeken naar een gratis template op het net. Er zijn er duizenden te vinden!!
Ik weet wat het is, ik ben ook van 0 begonnen en ben nu al bijna 2 maand met php, javascript, ajax, css bezig om mijn website te bouwen.
good luck!
"In photography everything is so ordinary; it takes a lot of looking before you learn to see the ordinary.”
Nikon D3s - 24-70mm f2.8 - 105mm f2.8 Macro - SB800
Ikzelf heb onlangs een domeinnaam aangemaakt bij "one.com", nadat ik hier op het forum lovende kritieken hierover gelezen had.
Daar kan je ook een simpele maar goedwerkende fotogallerij aanmaken.
Persoonlijk ben ikzelf NIET content over one.com, maar dat heeft te maken dat ik meer wil doen met mijn website,.. dingen waarvoor de save mode "off" moet staan, maar wat zij maar weigeren te doen.. ook is het niet cool dat het backuppen van de mysql-database niet goed gaat (te veel info : maar 1/9de van u database krijgen bij het downloaden.. ).
Zelf zit ik bij; http://www.futureweb.be , wat zorgt dat ik het DUBBELE van webspace heb voor DEZELFDE prijs! Ook is cool dat die kerels hun msn adress geven, zodat je gewoon via msn hulp kunt vragen ..
Zoals je kunt zien geven ze nu 'n actie van gratis joomla installatie, maar voor de rest hebben ze geen pre-made stuff, zoals bijvoorbeeld de fotogalerij van one.com .. dus dat word zelf een maken / een zoeken / een zoeken die je automatisch kunt uploaden naar joomla ..
Met hetgeen ik wil doen met mn webstekje, vind ik "One.com" tot nu toe goed.
3Gb aan ruimte, daar kan al heel wat op geplaatst worden.
Hun fotogallerij is gebruiksvriendelijk, meer moet het voor mij niet zijn.
Maar zoals met alles zullen er steeds pro's en contra's zijn.
Jeroen:
Geef je ogen overal de kost en vooral zelf heel veel dingen uitproberen.
Er zullen ongetwijfeld kant en klare templates te vinden zijn
Groetjes
Ayala
Met hetgeen ik wil doen met mn webstekje, vind ik "One.com" tot nu toe goed.
Twijfel ik ook niet aan hoor, ik gebruikte one.com voor mijn website's, niet voor foto's op te plaatsen ( want ik ben ook geen fotograaf, eerder een genieter )
om van hieruit alles duidelijk uit te leggen zal wat moeilijk gaan maar:
Indien je een album aanmaakt met Porta maakt deze een map aan.(denk met de naam Album)
Hierin zitten weer drie mapjes en een index-file .
Die volledige map moet je uploaden.
en vanop je homepagina moet je dan een link voorzien naar die map en dan naar de index-file.
Als je nadien een tweede album maakt moet die een andere naam hebben
en weer een link naar dat andere album en die index-file.
Comment