Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoboek op écht fotopapier?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotoboek op écht fotopapier?

kreeg vandaag deze e-mail

"Vroeger liet u een fotorolletje meestal ‘glanzend’ ontwikkelen, nu maakt u er bij Albumprinter een compleet fotoboek mee. Met gepaste trots introduceren wij hoogglans die niet te onderscheiden is van het vroegere fotopapier! Al vanaf € 0,05 per pagina* krijgen uw foto’s zo nog meer contrast en kleurdiepte.

Probeer het zelf en druk uw volgende fotoboek hoogglans af!"

maar heb er nog geen ervaring mee

Comment

Lijkt me inderdaad interessant, maar de software van Albumprinter vind ik écht niet handig (en bovendien enorm traag op Vista 64bit). Zou het nochtans graag eens uitproberen.
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyboy Bekijk bericht
        kreeg vandaag deze e-mail

"Vroeger liet u een fotorolletje meestal ‘glanzend’ ontwikkelen, nu maakt u er bij Albumprinter een compleet fotoboek mee. Met gepaste trots introduceren wij hoogglans die niet te onderscheiden is van het vroegere fotopapier! Al vanaf € 0,05 per pagina* krijgen uw foto’s zo nog meer contrast en kleurdiepte.

Probeer het zelf en druk uw volgende fotoboek hoogglans af!"

heb er net 1 boek besteld laat je wel weten hoe deze is geworden !!!!

grt frank

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
          Lijkt me inderdaad interessant, maar de software van Albumprinter vind ik écht niet handig (en bovendien enorm traag op Vista 64bit). Zou het nochtans graag eens uitproberen.
          Maak je layout zelf in Photoshop of ander programma dat je gewoon bent, maak per pagina één grote JPG file en upload deze in de albumsoftware op 1 volledige pagina... Zo doe ik het altijd tegenwoordig, voordeel is dat je je layout ook naar andere fotoboekfirma's kan sturen als het formaat hetzelfde blijft...
          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
            Maak je layout zelf in Photoshop of ander programma dat je gewoon bent, maak per pagina één grote JPG file en upload deze in de albumsoftware op 1 volledige pagina... Zo doe ik het altijd tegenwoordig, voordeel is dat je je layout ook naar andere fotoboekfirma's kan sturen als het formaat hetzelfde blijft...
            Yup zo werk ik ook tegenwoordig. Gaat wel niet sneller, maar eht resultaat is 20 keer ebter

Comment

En welke instellingen gebruiken jullie dan voor die pagina's? En marges om niet buiten papier te vallen?
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Bij foto Schelfhout in Antwerpen bieden ze deze mogelijkheid aan.
                Je maakt de lay out zelf aan in PS, deze worden afgedrukt met de lambdaprinter (best mogelijke afdrukprocede dat momenteel bestaat) op fotopapier naar keuze (mat, glanzend of metalic) Het boek wordt dan samengesteld en ingebonden. Je kan de afmetingen en kaften kiezen uit een groot aantal materialen (canvas, leder, plexi...).

Kostprijs
                Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

En welke instellingen gebruiken jullie dan voor die pagina's? En marges om niet buiten papier te vallen?
                  Het netto gesneden papierformaat en je blijft beter ten minste 5mm van de rand af, kan weggesneden worden. Ik heb nog geen enkel fotoboekprogramma gezien dat de overlapping weergeeft, ze blazen gewoon het beeld een paar procent op zodat er een marge is.
                  Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Een aanrader !!

Keuze uit verschillende kaften; pergamijnpapier en verstevigde hoeken

Prachtig resultaat !!!
                    120 blz kost 149 Euro (verstuurd) Bij eerste bestelling min 25procent

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                      Ik dacht dat je bij Spector de keuze had om echt fotopapier te kiezen, maar ik ben daar niet 100% zeker van.
                      Kijk eens op hun website.
                      De luxe uitvoering van Spector is niet slecht. 26cmx26cm écht Fuji foto papier, in een ringmap met stoffen bekleding.

Reken op iets minder dan 1 Euro per blad.
                      BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

asukabook.com

Niet goedkoop, maar waanzinnig goed!
                        How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

Portfolio Website

Comment

Asukabook ken ik natuurlijk én heb er een account, maar zij hebben geen wide-landscape formaat, enkel 25cmx25cm en iets groter maar dan staand. Mijn clienten hebben voorkeur voor liggend boek, dus heb andere optie nodig.

Comment

Tictacphoto en photobook zijn volgens mij net dezelfde boeken... Ik ga alvast een gokje wagen bij photobook, papier van 250gr is voorlopig het dikste dat ik kon vinden...

Heeft er niemand ervaring met Verschoore Fotoboeken?
                            Myra fotografie

Comment

Asukabook ken ik natuurlijk én heb er een account, maar zij hebben geen wide-landscape formaat, enkel 25cmx25cm en iets groter maar dan staand. Mijn clienten hebben voorkeur voor liggend boek, dus heb andere optie nodig.
                              Asuka levert niet meer aan België heb ik gemerkt...
                              Myra fotografie

Comment

Toch wel, Asuka Europe

Comment

Working...
                                X