Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Als ik toch mijn best wil doen zie ik een deel van iets vrouwelijks( dame ?) die te lui is om met de hond te gaan wandelen...of die net een mep heeft verkocht aan de hond, aangezien deze laatste 't hoofd buigt/triestige blik in de mimiek.
Kijk eens aan, voilà, ziedaar, je bent minder bekrompen dan je denkt! Wat meer je best doen is de boodschap, je kunt het, ik weet het, nee ik ZIE het!!
Heb je er nog niet bij stilgestaan dat wat je daar zegt misschien wel eens de reden is dat deze foto in de HOF staat? Een foto die inhoudelijk vatbaar is voor interpretatie!!! Het is al vaak geprobeerd, maar nog niet vaak gelukt. Het is een foto die uit de buik komt en foto's die uit de buik komen passen niet zomaar in een hokje waar de fotografie bij voorkeur - maar nooit noodzakelijk - bepaalde regels dient te volgen zoals deze die je hier neerschrijft.
(macro-, studio-, concert- , natuur-, trein-, oorlogs-, ... -fotografen begrijp me niet verkeerd aub )
Ik zie niets positiefs in deze foto....onscherp,donker,onderwerploos enz...
volgens mij moet je gewoon iets "onscherper" gaan denken over de fotografie. Da's de enige regel in de fotografie die iedereen moet volgen!
;-) En nu ga ik ff zien wat je zoal zelf al uit je foto-hoed hebt getoverd!
Neen zeker niet...daar zijn regels voor, die definieëren wat scherpte,DOF enz ...inhouden.
Als jullie dit allemaal aan jullie laars lappen....mij 'OK'... daar niet van, maar commentarieer dan ook geen andere foto's meer hier ter beoordeling aangeboden dat er scherpte in ontbreekt...of geen onderwerp aanwezig is enz....
Ik heb ondertussen eens de moeite genomen om jou aangeboden foto's te aanschouwen ... Ik had zin om te wenen.
1 RAAD.... Stop ermee.
Je spreekt over regels die je zelf niet beheerst.
Je geeft commentaren die geregeld nergens op slaan.
Je beoordelingen zijn kortzichtig en ontbreken elke vorm van kunstzinnigheid.
Als je denkt dat Studio fotografie even snel 1000foto's maken is... Fout.
Als ik in de studio werk ben ik soms meerdere uren bezig met voorbereiding, om uiteindelijk soms maar een 100-tal foto's te maken.
Als je denkt dat Macro 'point & click' is, laat dan maar eens zien hoe simpel het is.
Mijn God waar ben ik mee bezig.
Ik moet toegeven dat ik Antoine beklaagde toen ik las "...begin te schamen over het feit dat ik hier iets aan het schrijven ben."
Ik ben nu echter dezelfde fout aan 't begaan.
Om met de woorden van mijn ouders zaliger te beëindigen:
"Ga naar huis, uw moeder heeft koekskes gebakken."
.-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com]***
Hier loopt iemand gewoon lekker te stangen ...... die types hebben we al eerder hier gehad vrees ik...... geen respons waardig...... laat fijn gaan die types
Ik zie niets positiefs in deze foto....onscherp,donker,onderwerploos enz...
Als ik toch mijn best wil doen zie ik een deel van iets vrouwelijks( dame ?) die te lui is om met de hond te gaan wandelen...of die net een mep heeft verkocht aan de hond, aangezien deze laatste 't hoofd buigt/triestige blik in de mimiek.
Comment