Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Configuratie Laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Configuratie Laptop

    Voor een diashow zal die gamerskaart er inderdaad iets over zijn. Maar kwaad kan dat dan ook weer niet.

    Comment


    • #17
      Re: Configuratie Laptop

      Oorspronkelijk geplaatst door Bariwo Bekijk bericht
      Uit de vele (waarvoor dank) reactie begrijp dat vooral eigen geheugen voor de videokaart het belangrijkste is voor een rimpelloze voorstelling. Geldt hier ook de regel hoe meer hoe beter?
      Dus een echte game kaart zoals een Geforce 9650M GS is niet nodig voor de diavoorstellingen?
      Het juiste type van videokaart is erg belangrijk met het programma M objects die is vrij kritisch in de keuze, zelf maak ik maar af en toe is een reekske dan werk ik ook met Proshow Gold.

      MVg, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #18
        Re: Configuratie Laptop

        @ Compumax

        Iets over of een beetje veel over?

        Gesteld dat de laptop enkel moet dienen voor diashows (niet bewerken van foto's), is dan een gewone videochip op het moederbord niet voldoende?

        Mijn werkPC (inmiddels buiten dienst) heeft (had) slechts een onboard intelbeeldchip, maar speelde toch naadloos diashows af (dat mijn monitor serieus ondermaats is drukt de pret dan weer wel).
        Of heeft dat dan te maken met het formaat van de dia? Diezelfde dia op mijn Ipaq 2210 Pocket PC (ja ik weet het, fel verouderd maar nog steeds ) duurt eindeloos lang om te laden.

        En voor bewerken van foto's, welke beeldkaart? (en neen, het gaat me niet om nVidea of ATI of ..., maar om een, laat me zeggen, videokaartklasse, zo heeft mijn laptop nog een X700)

        Comment


        • #19
          Re: Configuratie Laptop

          De TS wil zonder haperingen, dan is een grafische kaart met dedicated memory aangewezen. Als hij nu een model op het oog heeft met de Geforce 9650M GS zal dat zeker werken. Maar dat zal zoals ik schreef er iets over zijn, dus niet nodig.
          Hetzelfde gaat op voor bewerken van foto's, daar zal de processor en het aanwezige werkgeheugen nog steeds de grootste rol spelen.

          Comment


          • #20
            Re: Configuratie Laptop

            Mij lijkt het interessanter om zulke diashows om te zetten naar HD filmpjes (H.264 of MPEG2 in 720p of 1080p) en op die manier af te spelen. Dan heb je het minste kans op haperingen, vooral in de transities, gewoon omwille van de manier waarop mediaspelers voorrang krijgen op moderne besturingssystemen.

            Zelf op Blu-Ray branden behoort tegenwoordig tot de mogelijkheden. Ik weet niet of Proshow het ondersteund, maar met Vegas + DVD kan je tegenwoordig fantastische dingen doen met Blu-Ray.

            Dave
            pixelpusher

            Comment

            Working...
            X