Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waar vind je boeken ivm fotografie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by PhilippeVDP
    gisteren naar de bib geweest ... jeetje die photoboeken zijn zwaar ;-) heb direct het maximaal aantal boeken meegenomen ...nu kan ik al een beetje lezen over poses, composities enz enz ...over studioflitslampen niets gevonden spijtig genoeg maar ik blijf zoeken...

    in die winkel in brugge http://www.fotoart.be/ zou ik zeker vinden wat ik zoek ...maar het rijden naar brugge houdt me niet echt tegen eerder mijn wegvinden in die stad (en parkeren).
    Ik weet niet van waar je naar Brugge moet maar de winkel ligt binnen loopafstand van de ring rond brugge. Hebben ze geen plannetje op de website, anders moet je hen maar eens mailen, ze zullen dan wel een routebeschrijving bezorgen.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Lazy Charles
      Probeer FOTO ART in Brugge eens, zij hebben een zeer uitgebreide collectie

      url http://WWW.FOTOART.BE
      was zaterdag voor de city parade eerst eens doorgereden naar deze winkel ..en mijn eerste indruk toen ik buiten stond was van "wat een klein winkeltje" ... en mijn eind-indruk toen ik er (100euro lichter en met een heleboel boeken in de hand) terug buitenkwam was van ... dat was zeker de moeite om zo ver te rijden.

      Thanks voor de tip ! nu heb ik wat ik al lang aan 't zoeken was... boeken met op de rechterpagina een foto en op de linkerpagina een tekening van hoe de lampen stonden opgesteld (zij en boven aanzicht) met een korte uitleg hoe het gedaan is...

      groeten

      Comment


      • #18
        Originally posted by denfille
        een interessant boek is '50 Portrait lighting techniques for pictures that sell' van John Hart
        je krijgt per techniek een aantal foto's, uitleg en een schema over de lampopstelling
        Ik heb hem in mijn handen gehad ..en alhoewel niet slecht vond ik hem een beetje aan de "verouderde" kant.. maar is misschien eerder omdat het nogal formele foto's waren en ik meer richting artistieke portrait foto's wil (gaan) nemen..maar door die boek te tonen aan de verkoopster heb ik me wel kunnen duidelijk maken wat ik hoopte te vinden in de winkel

        Comment


        • #19
          '50 Portrait lighting techniques for pictures that sell' is inderdaad wat verouderd wat de poses en de manier van belichten betreft,
          het geeft evenwel een basisidee van wat je met licht en lichtopstelling kan bekomen

          PS ga eens regelmatig in een tweedehandsboekenwinkel langs (ik vond dit boek in De Sleghte te Leuven voor 400 frank, regelmatig liggen er nog boeken over fotografie)

          Comment


          • #20
            Originally posted by denfille
            '50 Portrait lighting techniques for pictures that sell' is inderdaad wat verouderd wat de poses en de manier van belichten betreft,
            het geeft evenwel een basisidee van wat je met licht en lichtopstelling kan bekomen

            PS ga eens regelmatig in een tweedehandsboekenwinkel langs (ik vond dit boek in De Sleghte te Leuven voor 400 frank, regelmatig liggen er nog boeken over fotografie)
            in de sleghte ? Hmmm ik ga daar elke 2 weken eens rondsnuffelen maar dat had ik er nog niet gevonden ... En voor 10 euro zou ik het ook wel dadelijk gekocht hebben ...

            Comment

            Working...
            X