Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograaf gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fotograaf gezocht

    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Wat een nonsens.

    Als iemand dat geld niet wil ophoesten zal hij wel alternatieven zoeken, wat die ook mogen zijn. Dat is al zo van in de oudheid. Daar heeft het betaalbaar worden van digitale SLRs niets mee te maken.

    Dave
    inderdaad ja

    amateurfotografie bestaat ondertussen ook al langer dan 50 jaar hoor

    moet je je eens afvragen waar al de dokas etc op ebay vandaan komen of wie al die fotolabos tientallen jaren heeft laten draaien..

    eigenlijk ist nog erger.. vroeger had een amateur MINDER werk

    rolletjes opschieten, index laten printen, foto's kiezen (geen PS werk dus), foto's laten drukken, foto's verwerken tot een album
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #17
      Re: Fotograaf gezocht

      Oorspronkelijk geplaatst door Robo Bekijk bericht
      "Video killed the radiostars" zongen The Buggles in huwelijksreis mag € 3000 kosten maar een fotoreportage wil men voor € 250... "In wat voor een wereld leven wij?" om met Swa Backeljau's wijze woorden te besluiten :-)
      Fotografie blijkt vaak de sluitpost te zijn: of het nu bij een huwelijk is of voor een pamflet. De drukker wordt betaald maar van de fotograaf verlangt men dat hij het voor een habbekrats doet.

      Comment


      • #18
        Re: Fotograaf gezocht

        mijn prijs is 600 euro, valt nog mee, denk ik, als ik eens rond mij kijk naar andere "fotografen" die ook die prijs vragen. misschien binnen een jaartje ofzo eens wat verhogen.

        http://trouwfotografie.madelienwaegemans.be
        http://www.madelienwaegemans.be

        Comment


        • #19
          € 600 voor wat? Voor een reportage die start om 8 uur 's morgens bij de kapper en om middernacht stopt tijdens de zoveelste dans, afgewerkt in 2 mooi albums (één van de dag en één van het feest) waar samen zo een 300 of 400 prof-afdrukken in verschillende formaten mooi gepresenteerd zijn of voor een reportage die je begint om 10 uur en om 14 uur afsluit en aflevert op cd (alle foto's zonder selectie of grondige correctie)?
          Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

          Comment


          • #20
            Re: Fotograaf gezocht

            Oorspronkelijk geplaatst door Robo Bekijk bericht
            € 600 voor wat? Voor een reportage die start om 8 uur 's morgens bij de kapper en om middernacht stopt tijdens de zoveelste dans, afgewerkt in 2 mooi albums (één van de dag en één van het feest) waar samen zo een 300 of 400 prof-afdrukken in verschillende formaten mooi gepresenteerd zijn of voor een reportage die je begint om 10 uur en om 14 uur afsluit en aflevert op cd (alle foto's zonder selectie of grondige correctie)?
            Staat netjes op de website.

            Dave
            pixelpusher

            Comment


            • #21
              Re: Fotograaf gezocht

              Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
              ja kvind ook dat er telkens hetzelfde gebeurt: iemand vraagt een iets goedkopere trouwfotograaf (en is zich wrs wel bewust dat de fotos ook iets minder zullen zijn) en er komt weer zo'n discussie op gang van 'de markt gaat kapot' etc..
              Ik kan je verzekeren dat een koppel die minder geld wil uitgeven daar alle recht toe geeft ... als ik een lens goedkoper kan kopen online zal ik dat ook doen (het is hetzelfde product, ongeacht de service).

              Dat ze op voorhand aan die fotograaf zullen duidelijk maken dat iets mindere foto's ok zijn ...

              Maar ...

              De dag dat die fotograaf zijn foto's zal afleveren beginnen de problemen. Het koppel zal tevreden zijn tot dat een vriend/familielid over de kwaliteit van de foto's begint te spreken. Al snel zal het niet de schuld zijn van hun beperkte budget maar gaat alle blaam naar de fotograaf.

              @ Peter:
              De prijs van Madelien is een meeneemprijsje, ik ken het werk van madelien en je kan rekenen op een gegarandeerd resultaat.

              BD'ers Lieven Lens & Christ Villez bieden ook een uitstekende prijs / kwaliteit formule aan, best eens een pm verzenden.
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #22
                Re: Fotograaf gezocht

                Idd, Madelien levert zeer net werk.
                De paar keren dat ik haar ontmoet heb on the field waren ook heel aangenaam.


                Loes

                Comment


                • #23
                  Re: Fotograaf gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door Robo Bekijk bericht
                  € 600 voor wat? Voor een reportage die start om 8 uur 's morgens bij de kapper en om middernacht stopt tijdens de zoveelste dans, afgewerkt in 2 mooi albums (één van de dag en één van het feest) waar samen zo een 300 of 400 prof-afdrukken in verschillende formaten mooi gepresenteerd zijn of voor een reportage die je begint om 10 uur en om 14 uur afsluit en aflevert op cd (alle foto's zonder selectie of grondige correctie)?
                  dat vind ik een beetje heel erg overdreven, aan zoiets kan je niet anders dan je broek scheuren, aangezien de albums en de afdrukken alleen al op 300 euro zouden komen. voor wat jij aanhaalt zou ik toch minstens 1200 rekenen, aangezien ik 75 euro/uur vraag en 400 euro voor het album. in elk huwelijk, en toch zeker in de albums, kruipt toch minstens vier à vijf volledige dagen werk, en op de albums maak ik nauwelijks winst (ik werk met Asukabook, ze zijn duur maar het helemaal waard). ik begin hoe langer hoe meer te beseffen dat 600 euro (waarvan ik uiteraard maar 40% overhou) een compleet belachelijke prijs is. mijn dagprijs bij Flair is meer dan de helft van dat, en daar heb ik geen ganse week post-productiewerk aan. maar zo is de markt, vrees ik. rond me zie ik niet anders dan fotografen die ferm onder de prijs werken, 300 à 400 euro is schering & inslag. ik vraag me af hoe die mensen daar van kunnen leven.

                  maar ja, ik ben niet de enigste fotograaf die huwelijken doet om rond te komen, en zeer zeker niet de laatste.
                  http://www.madelienwaegemans.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fotograaf gezocht

                    maar ja, ik ben niet de enigste fotograaf die huwelijken doet om rond te komen, en zeer zeker niet de laatste.[/QUOTE]

                    Als je een "hoge" prijs vooropstelt, zal je voor sommigen te duur zijn, maar is
                    een "lagere" prijs daarom beter? Niet alleen bij fotografie stelt zich dit probleem: je wil toch het beste van jezelf laten zien... ook al is de vergoeding minder.
                    Maar 't is wel heel mooi, Madelien! Zonder partij te kiezen zou hij bij jou wel verzekerd zijn van een mooi en origineel album!

                    Johan

                    Comment

                    Working...
                    X