Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzameltopic opleidingen fotografie

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

    Hi, ik wil graag onderstaande cursus van 3 jaar volgen bij Syntra Midden-Vlaanderen, vanaf het ogenblik dat er een nieuwe start (wss sep09). Heeft iemand hier persoonlijke ervaring mee?

    Het programma ziet er alvast goed uit, vind ik, en ik post het hier nog effe voor andere geïnteresseerden (kunnen we al afspreken )!

    Eerste Jaar Fotograaf : 45 sessies ( 4 uur)
    Introductie 4u
    Camera & accessoires 20u
    Geschiedenis v/d fotografie 4u
    Basis lichtmeting 8u
    Compositie & verlichting 4u
    Beeldbewerking (photoshop) 28u
    Colormanagement 4u
    Materiaalweergave 12u
    Stilleven 12u
    Portret ( studio & locatie) 36u
    Sociale reportage 32 u
    Bedrijfsreportage 12 u

    Tweede Jaar Fotograaf : 45 sessies ( 4 uur)
    Colormanagement 8u
    Product en publiciteit 48u
    Portret ( studio & locatie) 44u
    Sociale reportage 24 u
    Architectuur en Interieur 20u
    Bedrijfsreportage 24 u
    Afwerking en presentatie 4u

    Derde jaar Fotograaf : 45 sessies (4 uur)
    Product en publiciteit 36u
    Portret ( studio & locatie) 36u
    Sociale reportage 20 u
    Architectuur en Interieur 20u
    Bedrijfsreportage 20 u
    Landschappen en natuur 20u
    fotograaf als zelfstandige 8u
    Canon EOS 7D + EF-S 17-55 f2.8 IS USM + EF-S 55-250 f4-5.6 IS

    Comment


    • #47
      Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

      Op dit ogenblik volg ik een cursus lightroom in Heusden-Zolder(waarvan maandag de laatste les is).Indien er voor volgend simester genoeg kandidaten gevonden worden zal er een opleiding gegeven worden fotografie gecombineerd met lightroom.Het is de bedoeling om er 1 avond op uit te trekken om foto's te nemen(of in studio) en dan de week erop de foto's volledig te verwerken met lightroom.Jammer maar we zijn nog niet met volk genoeg,er zijn 8 personen nodig om deze cursus te laten doorgaan.
      De cursus zal doorgaan op dinsdag avond.
      wie interesse heeft laat maar iets weten via een PM.

      mvg jopat
      www.fotojoel.be
      7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

      Comment


      • #48
        Slecht opleiding syntra

        Ik wil hier een bericht over posten om mensen te waarschuwen die overwegen dezelfde opleiding te gaan volgen. (dubbele post, mod andere post mag weg als dat beter lijkt))

        Ik zit zelf in het derde en laatste jaar van de avondopleiding fotografie in Brugge en heb gedurende de afgelopen jaren erg veel problemen gehad met slechte lesgevers, slecht organisatie, weinig inhoud, povere voorzieningen… Ik heb het zelf 3 jaar kunnen volhouden omdat er één enkele lesgever technische camera is waarvoor ikzelf zeer veel respect heb en erg veel uit zijn lessen heb kunnen leren. Het is ook de enige leraar die les geeft uit liefde voor het vak en omdat hij graag zijn expertise wil delen. De rest van de opleiding kan eigenlijk in één jaar samengevat worden en wordt gegeven door fotografen die te weinig werk hebben om serieus te worden genomen. Het is dan ook erg twijfelachtig als deze mensen uw werk gaan beoordelen.

        Maar het grootste probleem is nog dat syntra massaal veel studenten toelaat voor de opleiding. Veel meer dan ze eigenlijk aankunnen, met gevolg dat het materiaal en de lessen absoluut ontoereikend zijn.

        Vele pogingen van mijn kant om een discussie met syntra te starten hebben gefaald. Klachten worden afgewimpeld en problemen worden nauwelijks opgelost. En ze geven niet de blijk van te leren uit hun fouten want het aantal inschrijvingen blijft stijgen en van alle concrete klachten die ze van mij en mijn collega studenten hebben gekregen werd er bijna niks opgelost.

        Ik kom wrs redelijk verbitterd over, maar dit komt enkel omdat ik veel geld heb betaald voor deze opleiding en dat ze de verwachting niet kan invullen. Getuige hiervan zijn de nauwelijks 30% van alle studenten die de opleiding begonnen zijn met mij die ze ook effectief afmaken. Zelfs de docenten zelf hebben mij tijdens de opleiding gelijk gegeven op mijn argumenteringen.

        Als er mensen zijn die overwegen de opleiding te volgen en toch eerst eens willen zien wat er van dit verhaal waar is dat heb ik nog het volledige email relaas tussen mezelf een syntra staan en wil ik u dit gerust bezorgen. Het is een hele boterham maar wel een erg mooi voorbeeld van hoe syntra tekort schiet in hun opleiding fotografie.

        Comment


        • #49
          Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

          Hi Slicktrix, thanks voor je input over deze opleiding, dat werpt alvast een wat minder mooi licht op deze opleiding. Stom voor je dat het zo tegengevallen is, al goed dat je er bijna vanaf bent.

          Aangezien ik ervan uitga dat bij dergelijke opleidingen vrijwel alles staat of valt met de kwaliteit van de lesgevers en dat jij deze in Brugge (Syntra West) hebt gevolgd: heeft er iemand persoonlijke ervaring met deze avondopleiding van 3 jaar, maar dan bij Syntra Midden-Vlaanderen?
          Canon EOS 7D + EF-S 17-55 f2.8 IS USM + EF-S 55-250 f4-5.6 IS

          Comment


          • #50
            Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

            Opleiding fotografie
            CVO Elishout ANDERLECHT opendeurweekend 24 en 25 januari 2009
            Doorlopend tentoonstelling van de werken van de cursisten...
            meer op
            Grtz, Patrick
            http://www.trikke.be
            Ik doe het met Canon.

            Comment


            • #51
              Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
              Op dit ogenblik volg ik een cursus lightroom in Heusden-Zolder(waarvan maandag de laatste les is).Indien er voor volgend simester genoeg kandidaten gevonden worden zal er een opleiding gegeven worden fotografie gecombineerd met lightroom.Het is de bedoeling om er 1 avond op uit te trekken om foto's te nemen(of in studio) en dan de week erop de foto's volledig te verwerken met lightroom.Jammer maar we zijn nog niet met volk genoeg,er zijn 8 personen nodig om deze cursus te laten doorgaan.
              De cursus zal doorgaan op dinsdag avond.
              wie interesse heeft laat maar iets weten via een PM.

              mvg jopat
              deze cursus zal starten op 03-01-2009
              www.fotojoel.be
              7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

              Comment


              • #52
                Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
                deze cursus zal starten op 03-01-2009
                Je bedoelt waarschijnlijk: "Is gestart op 03-01-2009."

                Mvg.
                Robert
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #53
                  Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door D. Serge Bekijk bericht
                  Nieuwe lesserooster is beschikbaar vanaf 05/01 en inschrijvingen zijn mogelijk vanaf 06/01.
                  Gisteren naar het opendeurweekend geweest te CVO Elishout en wou mij inschrijven voor module A1.
                  Wou inschrijven, want inschrijven was niet meer mogelijk omdat de avondles al volzet was

                  Sta nu op wachtlijst en ze gingen mij nog iets laten weten.

                  Greetzzz
                  NIKON D80 | Nikkor AF-S DX 18 - 135 F/3.5-5.6G | Nikkor AF 50 F/1.8D | Lowepro Slingshot AW200

                  ...De wereld van de digitale fotografie aan het ontdekken...

                  Comment


                  • #54
                    Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door D. Serge Bekijk bericht
                    Gisteren naar het opendeurweekend geweest te CVO Elishout en wou mij inschrijven voor module A1.
                    Wou inschrijven, want inschrijven was niet meer mogelijk omdat de avondles al volzet was

                    Sta nu op wachtlijst en ze gingen mij nog iets laten weten.

                    Greetzzz
                    Mij gisteren gaan inschrijven voor module A1 in CVO Elishout, ze hebben een extra groep ingericht!!

                    Greetzzz
                    NIKON D80 | Nikkor AF-S DX 18 - 135 F/3.5-5.6G | Nikkor AF 50 F/1.8D | Lowepro Slingshot AW200

                    ...De wereld van de digitale fotografie aan het ontdekken...

                    Comment


                    • #55
                      Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                      Cursus beschikbaar omgeving Mechelen, liegst fotoshop gecombineerd met spiegelreflexcamera...

                      Of ... een specifieke cursus voor een NIKON D200, handleiding lezen volstaat wel, maar de fijne knepen ...
                      www.fluidr.com/photos/fotofilip3

                      Comment


                      • #56
                        Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                        Voor Elise en Aquila.
                        Ik heb me net ingeschreven voor een opleiding fotografie in Antwerpen in het Technicum Noord Antwerpen. Het is een technische opleiding die begint bij analoog en dan overschakelt naar digitaal. Alle info kan je vinden op tna.be onder 'volwassenonderwijs'. Er werd mij verteld er snel bij te zijn want de opleiding zou snel volzitten. De inschrijvingen zijn voorbije zondag gestart. Succes!

                        Comment


                        • #57
                          Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                          Post verwijderd
                          Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 17:26.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                            Hallo,

                            CVO DTL Herentals start vanaf september 2009 met volgende cursussen :

                            - Digitale fotografie 1
                            - Digitale fotografie 2
                            - Ligthroom
                            - Photoshop 1
                            - Photoshop 2
                            - Photoshop 3
                            - Gratis fotobewerken met Gimp 1
                            - Gratis fotobewerken met Gimp 2 ( vanaf februari 2010 )
                            - Photoshop 4 ( vanaf februari 2010 )

                            Sommige cursussen lopen in 25 % afstandsonderwijs ( via pc thuis ) en 75 % contactonderiwjs ( in de klas ).

                            Op 22 augustus 2009 gaat er een infodag door van 10 u tot 12 u in het Sint Jozefscollege te Herentals.

                            Meer informatie is terug te vinden op www.dtl.be.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                              Reclamefotograaf Piet De Kersgieter organiseert in Gent betaalbare complete fotoworkshops. Op dit moment kan er ingeschreven worden voor de basiscursus (2 halve dagen) en de compositiecursus (1 dag).

                              Alle info vind je op http://www.pietdekersgieter.be/workshop

                              Comment


                              • #60
                                Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                                Oorspronkelijk geplaatst door svengoeman Bekijk bericht
                                Hi, ik wil graag onderstaande cursus van 3 jaar volgen bij Syntra Midden-Vlaanderen, vanaf het ogenblik dat er een nieuwe start (wss sep09). Heeft iemand hier persoonlijke ervaring mee?

                                Het programma ziet er alvast goed uit, vind ik, en ik post het hier nog effe voor andere geïnteresseerden (kunnen we al afspreken )!

                                Eerste Jaar Fotograaf : 45 sessies ( 4 uur)
                                Introductie 4u
                                Camera & accessoires 20u
                                Geschiedenis v/d fotografie 4u
                                Basis lichtmeting 8u
                                Compositie & verlichting 4u
                                Beeldbewerking (photoshop) 28u
                                Colormanagement 4u
                                Materiaalweergave 12u
                                Stilleven 12u
                                Portret ( studio & locatie) 36u
                                Sociale reportage 32 u
                                Bedrijfsreportage 12 u

                                Tweede Jaar Fotograaf : 45 sessies ( 4 uur)
                                Colormanagement 8u
                                Product en publiciteit 48u
                                Portret ( studio & locatie) 44u
                                Sociale reportage 24 u
                                Architectuur en Interieur 20u
                                Bedrijfsreportage 24 u
                                Afwerking en presentatie 4u

                                Derde jaar Fotograaf : 45 sessies (4 uur)
                                Product en publiciteit 36u
                                Portret ( studio & locatie) 36u
                                Sociale reportage 20 u
                                Architectuur en Interieur 20u
                                Bedrijfsreportage 20 u
                                Landschappen en natuur 20u
                                fotograaf als zelfstandige 8u
                                Ziet er intessant uit, maar wat is de bedoeling erna? heb je dan genoeg ervaring om echt als pro te starten?

                                Comment

                                Working...
                                X