Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzameltopic opleidingen fotografie

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

    De zoekfunctie geeft me niet veel moed maar kom : iemand ervaring met de cursus van academie Geraardsbergen aub?

    Comment


    • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

      Basiscursus digitale fotografie regio Scherpenheuvel-Diest:

      http://www.mooox.be/meer

      Comment


      • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

        Ik ben ook op zoek naar een (avond)cursus fotografie. Liefst in het Leuvense (Aarschot-Tienen kan ook). Waar krijg je de goede docenten? Momenteel ken ik dus niks van fotografie. De basiscursus digitale fotografie te Scherpenheuvel zegt me wel wat, maar misschien nog een extra cursus voor tijdens het jaar waar misschien toch iets van diploma aanhangt? (Niet dat ik direct ambitie heb, maar 't is wel leuk als je er een diploma van hebt).

        Comment


        • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

          Maandag ga ik me inschrijven bij het ctt limburg.
          Ik was al lang de kat uit de boom aan het kijken maar nu starten de modules eindelijk op uren die combineerbaar zijn met mijn ploegenwerk.
          Nog iemand die dit van plan is te volgen vanaf februari daar?
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

            Weet iemand een goede cursus (avond of zaterdag) die een goede basis fotografie kan meegeven? Maar daarnaast ook tijd besteed aan bewerkingsprogramma's?
            Omgeving Aalst of Gent.

            Comment


            • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door Zoë C. Bekijk bericht
              Weet iemand een goede cursus (avond of zaterdag) die een goede basis fotografie kan meegeven? Maar daarnaast ook tijd besteed aan bewerkingsprogramma's?
              Omgeving Aalst of Gent.
              Ik volg nu de opleiding fotografie aan het centrum voor volwassenenonderwijs Tanera aan de ledebaan in Aalst. Het is een opleiding tot fotograaf waarbij alle aspecten aan bod komen. De opleiding is opgebouwd in verschillende modules waarin alle aspecten aan bod komen.

              Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

              Comment


              • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                Iemand ervaring met de fotografie opleiding aan de kunstschool in Hasselt?

                Comment


                • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie



                  foto a en b, fotobewerking a en b, fotoanalyse, diverse modules

                  een avond of namiddag per week, totale duur 5 à 6 jaar

                  Comment


                  • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                    Ik heb in een ander topic eens advies gevraagd over scholing volgen of zelfstudie.
                    Door gezondheidsproblemen volg ik liever zelfstudie en dat doe ik ook voor een deel door Amerikaanse video-cursussen en een selectie aan nederlandstalige en engelstalige ebooks.
                    Ik heb hier opleidingscentra in België gevonden die ook een thuisopleiding aanbieden maar her en der (ook in dit topic) slechte kritieken erover gelezen, je krijgt gewoon een map lesmateriaal, neemt het door en doet examen. Op je mails wordt amper of niet gericht gereageerd.
                    Toen ik in het ander topic de vraag stelde bleef een antwoord van een BD lid me bij. Hij zei dat scholing de ervaring en motivatie alleen maar ten goede komt. Ik citeer hier niet letterlijk maar neem zijn advies ter harte.

                    Daarbij ging ik dus op zoek naar scholen in 't Westen van Vlaanderen die cursussen geven van 1 of 2 maal per week.
                    Ik vond er drie en had graag wat advies van mensen die er ene van gevolgd hebben maar advies van mensen met de nodige kennis terzake is tevens van harte welkom.

                    Hier zijn ze:
                    Syntra: https://www.syntrawest.be/opleidinge...opleiding.html
                    CVO Roeselare: http://www.cvoroeselare.be/fiche2-44...schrijven.aspx
                    CVO Kortrijk: http://cvo3hofsteden.org/cursusaanbo...dex.php#tabs-1

                    Ik ben wel naar iets op zoek waar wat aan tempo les gegeven word (ik leer echt snel), niet iets waar je constant aan het handje begeleid wordt en de lesgever zich het overgrote deel van de tijd bezighoudt met mensen die het maar blijven niet snappen. Niks tegen deze mensen hoor maar daarvoor kunnen cursusen in groepen ingedeeld worden.
                    Ik zeg dit maar omdat ik zelf nog informaticacursussen gegeven heb (Apple) en voor OS X en de bijbehorende applicaties was dit nog te doen maar voor IOS krijg je mensen in je groep die de hele groep zouden durven ophouden. Nu, soit.

                    Of ben ik dan beter af met een professionele fotograaf die cursussen (privé of in kleine groep) geeft op tempo, zowel theorie als praktijk en waar vind ik zo iemand?

                    Bedankt om mijn hele verhaal te lezen en aan iedereen die me kan op weg helpen naar een gepaste opleiding.
                    Wotancraft & Hold Fast Gear & bridge cameras.

                    Comment


                    • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                      Nieuw concept te Leuven... Doel samen activiteiten organizeren, workshops, events, uitstappen... in Leuven, vertrekkend uit Leuven... Delen van kennis, kunde, ervaring... en have a good time! eerste activiteit "leuven by night" was reeds een creatief succes! lees of wordt lid van deze gemeenschap: hier

                      zie ook de strobist blog: hier
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        Nieuw concept te Leuven... Doel samen activiteiten organizeren, workshops, events, uitstappen... in Leuven, vertrekkend uit Leuven... Delen van kennis, kunde, ervaring... en have a good time! eerste activiteit "leuven by night" was reeds een creatief succes! lees of wordt lid van deze gemeenschap: hier

                        zie ook de strobist blog: hier
                        Leuven is niet ver, een zeer tof initiatief. (ook gedeeld in onze facebookgroep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/)
                        Last edited by bvphotography; 24 juli 2016, 20:19.
                        Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                        Comment


                        • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                          Hallo iedereen,

                          Sinds Juli 2016 geen posts meer rond dit topic, daarom waag ik het nog even om dit terug aan te wakkeren.

                          Daar ik van mening ben dat je altijd wat kan bijleren, heb ik me ingeschreven voor de cursus Digitale Fotografie gegeven aan het CVO TSM in Mechelen. Daarom deze twee vraagjes:
                          1) Heeft iemand deze richting recent gevolgd en wat zijn de bevindingen?
                          2) De cursus begint in Jan 2018. Iemand toevallig die deze richting ook gaat volgen?

                          mvg.,
                          Alex Wyckmans
                          [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

                          Comment


                          • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                            @wyca

                            hallo Alex,
                            Ik ben ook van de mening dat je altijd iets kan bijleren en heb ook wel interesse!
                            Hoe loopt de curcus, die nu 2,5 maand bezig is als ik me niet vergis?

                            Comment


                            • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                              Hoi,

                              De volledige cursus is gespreid over 3 jaar, waarvan het eerste jaar natuurlijk vertrokken wordt vanuit het stanpunt: "Dit is nu een digitale camera. Hoe werk ik nu hiermee?". Met andere woorden de beginselen van diafragma, sluitertijd, scherptediepte, enz komen aan bod. De leraar vroeg aan mij of ik wel op mijn plaats was en niet beter ineens aan het 2de jaar begon.
                              Ik heb dit bewust geweigerd. Het is niet omdat ik technische de camera beheers, dat ik niets kan leren op het vlak van uitvoering, voorbereiding, techniek, enz.

                              Ok, veel hangt enorm af van de leraar die je krijgt. De leraar die ik nu heb is een beroepsfotograaf in een segment dat juist niet binnen het traditionele is van huwelijks- en communiereportages, maar wel van marketing, reklame en interieur. Er komt nog een stukje studio- en portretfotografie bij. Deze kennis heeft onvermijdelijk invloed op de lessen en dat was eigenlijk waar ik op zoek naar was. Niet het traditionele huwelijksreportage ding. De naam van de docent is Mich Verbelen (www.michverbelen.com)

                              Dus, om op je vraag te antwoorden: De cursus verloopt prima. De theorie wordt op een zeer practische manier gebracht en er zijn natuurlijk ook de nodige praktijkmomenten voorzien, zoals een uitstap naar Luik (tentoonstelling + Urbex shoot), weekend shoot in Frankrijk aan Cap Gris-Nez, Lightpainting workshop, enz.
                              Het CVO TSM heeft wel twee locaties waar les gegeven wordt: eentje in Mechelen en eentje in Onze-Lieve-Vrouw Waver. De klas waar ik in zit heeft plaats in O-L-V Waver (Voordeel: geen parkeerproblemen, Nadeel: langere reistijd om er te geraken)

                              Hopelijk is deze info nuttig en moest je nog met vragen zitten, laat het me dan gerust maar weten.

                              mvg.,
                              Alex
                              [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

                              Comment


                              • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                                Zijn er al CVO's in de provincies Limburg of Antwerpen die een cursus Affinity geven?
                                Sony A7II + Carl Zeiss Lowia 2/50 + Carl Zeis Vario Tessar FE 16-35mm f/4 ZA OSS
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X