Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzameltopic opleidingen fotografie

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

    Hallo,

    Is er hier iemand die toevallig naar de Kunstacademie Maasmechelen gaat op maandag en/of donderdag avond, of ken je iemand die dit doet?

    Ik ben van plan dit jaar er een opleiding te gaan volgen. Het enige probleem is dat ik mijn rijbewijs waarschijnlijk niet haal voor 1 september, en Maasmechelen met het openbaar vervoer nauwelijks te bereiken is. Ik ben dus op zoek naar iemand met wie ik mee kan rijden. Meebetalen aan benzine is geen probleem, uiteraard! Ik woon overigens in Nederland (Sittard/Geleen).
    Canon EOS 350D + 18-55 kit + Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM + Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS

    Comment


    • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

      Ik heb mij ingeschreven voor de opleiding fotograaf bij Syntra Gent. De volledige opleiding bestaat uit 3 jaar.

      Zijn er mensen die ervaring hebben met deze opleiding in Gent?

      Zijn er nog mensen die de opleiding gaan volgen?

      Comment


      • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door krullenkopje Bekijk bericht
        iemand ervaringen met de cursussen in Lokeren ?
        Ik heb er één in PCVO gevonden en één leerstad
        Het eerste is meer fotografie denk ik. Het tweede is in combinatie met photoshop.

        Graag jullie ervaringen
        Ik ben ook benieuwd naar ervaringen met beide cursussen. Ik zou graag starten met een cursus digitale fotografie in regio Waasland. Ik twijfel tussen PCVO en CVO Leerstad.

        Ik heb reeds een jaar mijn DSLR (voordien bridge) en ben niet langer een ultieme beginner die van nul moet starten. Qua nabewerking werk ik al enkele jaren met Lightroom en heel beperkt Photoshop.

        Comment


        • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

          Ik begin volgende week met de basiscursus fotografie in het KISP te Mariakerke, zijn er hier nog die daar starten ?
          Cypho
          Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

          Comment


          • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door cypho Bekijk bericht
            Ik begin volgende week met de basiscursus fotografie in het KISP te Mariakerke, zijn er hier nog die daar starten ?
            Ik start met dezelfde cursus volgende week, maar dan in Aalter..
            CANON 1000D --- EF-S 18-55 3.5-5.6 --- EF 55-200 4.5-5.6 II USM --- EF 50 1.8 II --- 430 EXII --- Gorillapod SLR ZOOM

            Comment


            • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

              Vanaf 23 januari start er in Brugge (Sint-Andries) een cursus "digitale fotografie reflexcamera's - practicum" op maandagavond. De cursus richt zich tot mensen die deel 1 en 2 achter de rug hebben, m.a.w. mensen die manueel kunnen fotograferen. De lesgeefster (echt een hele goeie!) stelt zelf een aantal onderwerpen voor (HDR, 3D, macrofotografie, sport binnen,...), maar ook de cursisten mogen zelf onderwerpen voorstellen. Dit laatste vind ik zeer interessant en daar zal ik zeker ook gebruik van maken. Er zijn nog plaatsen vrij. Wie interesse heeft, kan mij een PM sturen. Je kunt ook informatie vinden op de volgende website: http://www.ivobrugge.be / Informatica-opleidingen / Digitale fotografie / Spiegelreflex practicum.
              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

              Comment


              • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                Vanaf 23 januari start er in Brugge (Sint-Andries) een cursus "digitale fotografie reflexcamera's - practicum" op maandagavond. De cursus richt zich tot mensen die deel 1 en 2 achter de rug hebben, m.a.w. mensen die manueel kunnen fotograferen. De lesgeefster (echt een hele goeie!) stelt zelf een aantal onderwerpen voor (HDR, 3D, macrofotografie, sport binnen,...), maar ook de cursisten mogen zelf onderwerpen voorstellen. Dit laatste vind ik zeer interessant en daar zal ik zeker ook gebruik van maken. Er zijn nog plaatsen vrij. Wie interesse heeft, kan mij een PM sturen. Je kunt ook informatie vinden op de volgende website: http://www.ivobrugge.be / Informatica-opleidingen / Digitale fotografie / Spiegelreflex practicum.
                Ik kom!!!!!

                Comment


                • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                  Deze week (17/1) start ik een cursus Lightroom, die al gericht zal zijn op versie 4 (de basis is in elke versie hetzelfde uiteindelijk). Er zijn nog enkele plaatsen vrij, moest je interesse hebben:

                  This domain name has been registered with Easyhost.be

                  info@cursuslightroom.be

                  Cursisten krijgen een syllabus, lijst met sneltoetsen, login voor de website die toegang geeft tot instructievideo's van elke module en extra downloads zoals voorinstellingen.

                  Comment


                  • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                    Vanaf 23 januari start er in Brugge (Sint-Andries) een cursus "digitale fotografie reflexcamera's - practicum" op maandagavond. De cursus richt zich tot mensen die deel 1 en 2 achter de rug hebben, m.a.w. mensen die manueel kunnen fotograferen. De lesgeefster (echt een hele goeie!) stelt zelf een aantal onderwerpen voor (HDR, 3D, macrofotografie, sport binnen,...), maar ook de cursisten mogen zelf onderwerpen voorstellen. Dit laatste vind ik zeer interessant en daar zal ik zeker ook gebruik van maken. Er zijn nog plaatsen vrij. Wie interesse heeft, kan mij een PM sturen. Je kunt ook informatie vinden op de volgende website: http://www.ivobrugge.be / Informatica-opleidingen / Digitale fotografie / Spiegelreflex practicum.
                    Is het verplicht om deel 1 en 2 te volgen vooraleer men zich kan inschrijven in Spiegelreflex Practicum?
                    Ik heb namelijk interesse in deze opleiding wanneer deze opnieuw gestart wordt.
                    Nikon D90 + Nikkor 17-55mm + Nikkor 18-105mm + Nikkor 70-300mm + Nikkor 35mm 1.8

                    Comment


                    • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                      Op 17 april start ik met een nieuwe vierdelige cursus Lightroom 4. Deze vindt plaats te Antwerpen op 17, 19, 24 en 26 april 2012. Ik hou heel bewust het aantal deelnemers beperkt, maar er zijn nog enkele plaatsen vrij. Je kan dus nog inschrijven als je wil.

                      Interesse? Kijk even op www.lightroom4.be

                      Comment


                      • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                        Ik zou graag een cursus portret en studio fotografie gaan volgen, door wat te googlen kwam ik uit op de mediaschool, heeft iemand hier ervaring mee?

                        http://www.mediaschool.be/

                        Comment


                        • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                          @ Michake
                          Geen flauw idee... maar mocht je iets hieromtrent horen, dan mag je me dit ook laten weten.
                          Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

                          Comment


                          • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                            ik zou graag een goede opleiding willen volgen met een waardig diploma als eindresultaat
                            ben al over de dertig en vroeg me af wat passend en een waardig opleiding was ? vind ook grafisch ontwerpen interresant ...

                            narafi,syntragent,sint lucas avond,of toch kask en bestaat de avondschool nog van kask? ik weet niet of men de dag opleiding kan volgen (ben al beetje op leeftijd ) en welke passend is

                            met vriendelijke groet

                            bedankt voor jullie hulp
                            pentax K7, 18-55 wr,kenko 52mm uv filter,4gb extremememory sd, low pro adventura 170

                            Comment


                            • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                              hallo,
                              ik ben bijna klaar met 3 jaar digitale fotografie en photoshop te volgen in volwassenenonderwijs cvo leerstad.
                              de cursussen gaat niet meer verder.
                              toch wil ik graag meer weten over portret en reportagefotografie of eventueel andere onderdelen
                              wie weet in het Waasland een cursus die ik aansluitend met de vorige zou kunnen volgen ? (in Lokeren is bvb wel eerst een jaar fotoanalyse verplicht te volgen om te kunnen verder gaan , dit interesseert me dus niet)
                              dank je wel !

                              Comment


                              • Re: Verzameltopic opleidingen fotografie

                                Ik heb me zonet ingeschreven voor de opleiding Basiscursus digitale fotografie in de mediaschool te antwerpen,

                                heeft er iemand hier al ervaring mee? of al lessen gevolgd? en zo ja wat zijn je bevindingen? ik hoop dat het een beetje degelijk is?

                                Ik kan best mooie foto's nemen en heb best wat creativiteit maar sukkel wat met diaframa's en zo... krijg het nooit mooi op mn foto

                                groetjes

                                Liesbet

                                Comment

                                Working...
                                X