Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dell 2408WFP of Eizo FlexScan S2431WH

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Dell 2408WFP of Eizo FlexScan S2431WH

    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    tjah, en dat maakt het weer helemaal beter
    Neen, niet noodzakelijk. Ik vond gewoon jouw reactie op simonisme's aanbeveling een beetje ongelukkig, en heb bijgevolg een pluspunt van zo'n scherm aangegeven.

    Comment


    • #17
      Re: Dell 2408WFP of Eizo FlexScan S2431WH

      Oorspronkelijk geplaatst door Scherpschieter Bekijk bericht
      Neen, niet noodzakelijk. Ik vond gewoon jouw reactie op simonisme's aanbeveling een beetje ongelukkig, en heb bijgevolg een pluspunt van zo'n scherm aangegeven.
      Wel dan moet je die aanbeveling even in de context van dit topic zien. De TS vraagt hier om gebruikerservaring met een van beide schermen, omdat het wide gamut schermen zijn.

      Dan moet je daar niet tussenkomen met een Apple Cinema Display. En simonisme doet het ... omdat het Apple is.

      Dave
      pixelpusher

      Comment


      • #18
        Re: Dell 2408WFP of Eizo FlexScan S2431WH

        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
        Wel dan moet je die aanbeveling even in de context van dit topic zien. De TS vraagt hier om gebruikerservaring met een van beide schermen, omdat het wide gamut schermen zijn.

        Dan moet je daar niet tussenkomen met een Apple Cinema Display. En simonisme doet het ... omdat het Apple is.

        Dave

        Jij bent echt een kleine rakker hé!? Ga je me blijven achtervolgen met die pc vs. apple zever van een thread van 3 maanden geleden.. omdat ik niet met je akkoord ging?
        Heeft niks met dat stom appeltje te maken.. heeft te maken met gebruikservaring en tevredenheid en hij vroeg duidelijk "kan je met iets anders aanraden?". Ieder zijn mening...

        jij bent tevreden met je crappy pc, ik gun het je en maakt me niet uit.. ik ben tevreden met mijn appeltje. Ga in vrede mijn vriend en gelieve iemand anders te gaan "stalken" met uwe zever.
        poof

        Comment


        • #19
          Re: Dell 2408WFP of Eizo FlexScan S2431WH

          Oorspronkelijk geplaatst door Scherpschieter Bekijk bericht
          Neen, niet noodzakelijk. Ik vond gewoon jouw reactie op simonisme's aanbeveling een beetje ongelukkig, en heb bijgevolg een pluspunt van zo'n scherm aangegeven.
          don't worry hij heeft een boontje voor mij
          poof

          Comment


          • #20
            Re: Dell 2408WFP of Eizo FlexScan S2431WH

            Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
            Jij bent echt een kleine rakker hé!? Ga je me blijven achtervolgen met die pc vs. apple zever van een thread van 3 maanden geleden.. omdat ik niet met je akkoord ging?
            Heeft niks met dat stom appeltje te maken.. heeft te maken met gebruikservaring en tevredenheid en hij vroeg duidelijk "kan je met iets anders aanraden?". Ieder zijn mening...

            jij bent tevreden met je crappy pc, ik gun het je en maakt me niet uit.. ik ben tevreden met mijn appeltje. Ga in vrede mijn vriend en gelieve iemand anders te gaan "stalken" met uwe zever.
            Wel, als jij het niet kan laten om er een verouderd panel tussen te proppen, dan kan ik het niet laten om daar op te reageren. En dat heeft niks te maken met een of andere thread van gisteren of eerder.

            Dave
            pixelpusher

            Comment


            • #21
              Re: Dell 2408WFP of Eizo FlexScan S2431WH

              Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
              Ik heb ondertussen de Eizo S2431W in bezit.
              Geweldige monitor grote inkijkhoek
              Tevens heb ik er de canon pixma iP4500 printer bijgekocht.
              Het enige waar ik nog helemaal aan uit ben is het verschil van weergave op monitor en de afdrukweergave.
              De kleuren die hij afdrukt zijn hoofdzakelijk wat lichter als de weergave op de monitor.
              Heeft iemand wat tips om dat wat meer bij elkaar te laten komen?

              Gr Kees
              Ik was degene die dit topic weer oprakelde maar kreeg nog geen antwoord op mijn vraag

              Gr Kees
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

              Comment


              • #22
                Re: Dell 2408WFP of Eizo FlexScan S2431WH

                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Wel dan moet je die aanbeveling even in de context van dit topic zien. De TS vraagt hier om gebruikerservaring met een van beide schermen, omdat het wide gamut schermen zijn.

                Dan moet je daar niet tussenkomen met een Apple Cinema Display. En simonisme doet het ... omdat het Apple is.

                Dave
                Sorry, maar ik heb nergens in dit topic kunnen lezen dat de TS dat daarom vraagt, en zie ook geen aanleiding om dat te veronderstellen omdat de S2431 voor zover ik weet geen wide gamut scherm is.

                Verder is uit dit topic ook niet af te leiden dat simonisme een ACD aanbeveelt omdat het een Apple is. Wat zijn beweegreden ook mag zijn, een ACD is in het kader van de in dit topic genoemde schermen (en prijsklasse) een valabel alternatief.

                Dat een scherm "verouderd" is wil niet zeggen dat het voor fotobewerking per definitie slechter is dan nieuwere schermen. Als jij hier andere ervaringen mee hebt, dan hoor ik daar graag meer over. Daar hebben lezers misschien meer aan dan aan een zoveelste pc vs mac discussie.

                Comment


                • #23
                  Re: Dell 2408WFP of Eizo FlexScan S2431WH

                  Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                  Ik was degene die dit topic weer oprakelde maar kreeg nog geen antwoord op mijn vraag

                  Gr Kees
                  Moeilijk om op jouw vraag te antwoorden. Ik neem aan dat je monitor correct werd gekalibreerd en er een profiel van je printer met het gebruikte papier werd gemaakt. Vanuit welk programma print je? Heb je dit probleem ook wanneer je vanuit andere programma's print? Staan alle color settings en proof settings juist ingesteld? Black Point Compensation aangevinkt? Verschil tussen aan en uitvinken Simulate Paper Color en Simulate Black Ink al eens geprobeerd?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Dell 2408WFP of Eizo FlexScan S2431WH

                    Oorspronkelijk geplaatst door Scherpschieter Bekijk bericht
                    Moeilijk om op jouw vraag te antwoorden. Ik neem aan dat je monitor correct werd gekalibreerd en er een profiel van je printer met het gebruikte papier werd gemaakt. Vanuit welk programma print je? Heb je dit probleem ook wanneer je vanuit andere programma's print? Staan alle color settings en proof settings juist ingesteld? Black Point Compensation aangevinkt? Verschil tussen aan en uitvinken Simulate Paper Color en Simulate Black Ink al eens geprobeerd?
                    Ik fotografeer altijd vanuit photoshop zelf, is dat ok?
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                    Comment

                    Working...
                    X