Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel Gb's heb jij?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hoeveel Gb's heb jij?

    't Is niet de omvang die telt, maar wat je ermee doet... zeggen ze toch...
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #17
      Re: Hoeveel Gb's heb jij?

      Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
      't Is niet de omvang die telt, maar wat je ermee doet... zeggen ze toch...
      Och je hebt ook mensen die lenzen kopen omdat ze groot en wit zijn dus waarom niet

      heb ff naar de size van mijn aperure lib gekeken en die is :

      79.218.539.940 bytes groot
      As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
      like.no.other

      Comment


      • #18
        Re: Hoeveel Gb's heb jij?

        Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
        't Is niet de omvang die telt, maar wat je ermee doet... zeggen ze toch...
        Dat is uitgevonden door mensen met een kleintje
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #19
          Re: Hoeveel Gb's heb jij?

          Héééééél veel,'k zal ze eens doorsturen.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #20
            Re: Hoeveel Gb's heb jij?

            Ik ben al van sinds het begin (met D70) met RAW bezig, en zit nu ergens rond 24000 foto's en 325GB verdeeld over 2 schijven op de computer. Verder heb ik 2X500GB externe schijven als backup die ik wekelijks syncroniseer en op verschillende plaatsen bewaar.

            Comment


            • #21
              Re: Hoeveel Gb's heb jij?

              eu ....
              4 Externe HD's van 500Gb (2 van de 4 voor backup) dus
              Daarna nog twee interne DATA-HD's van 5OOGB
              1 interne HD van 100Gb met software op
              1 interne HD van 50 Gb voor temp's, cache ...
              Ik bewaar zelden raw's ( op uitzonderingen na, want de ervaring leert dat ik daar nog nooit gebruik heb moeten van maken.) Digitaal gestart in 95 met delphi 1 waarbij ik alle bestaande negatieven, foto's heb ingescand. Als dat gedaan wasben ik dan digitaal begonnen (was voorwaarde en dan schrijf ik 1999)
              Momenteel 194221 beelden. Allen met trefwoorden ...
              Aan schijfruimte heb ik nog 34 GB vrij op backup en op de productie. Dus stilaan uitkijken naar een ander systeem ofwel grote kuis ...
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #22
                Re: Hoeveel Gb's heb jij?

                wa mensen dees dagen toch hebben met externe schijven he, ramt u kas gewoon vol met interne schijven tot ge geen aansluitingen meer hebt, toch maar 3min werk

                ... geen gezever met extra kabels en prizen en plaatsverlies.. gewoon proper in de kas né (en sneller)

                of zijnt laptops

                Comment


                • #23
                  Re: Hoeveel Gb's heb jij?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kerel Bekijk bericht
                  wa mensen dees dagen toch hebben met externe schijven he, ramt u kas gewoon vol met interne schijven tot ge geen aansluitingen meer hebt, toch maar 3min werk

                  ... geen gezever met extra kabels en prizen en plaatsverlies.. gewoon proper in de kas né (en sneller)

                  of zijnt laptops
                  euh, ik gebruik 2 externe HD als backup en die kan ik verplaatsen ... is veiliger want die staan ergens anders ...
                  De snelheid is meer dan voldoende, want het is zuiver opslag-medium en geen bewegende beelden (filmfragmenten) alhoewel dat dat ook geen probleem is, reeds uitgetest.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hoeveel Gb's heb jij?

                    Ben juist eens gaan kijken, een kleine 100 Gig aan fotomateriaal. Als ge dan bedenkt dat ge dat allemaal met één oog gezien hebt en met één vinger geschoten , dan kijk je wel ff op .....
                    Greetzzzzzzzzzzzz......
                    Wonnie
                    www.spectare.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hoeveel Gb's heb jij?

                      Ik bewaar altijd de RAW's, heb zowat 1.2TB in gebruik op een externe Freecom Datatank. Moet dringend nog eens gaan upkuisen
                      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                      "Casu Consulto - Modo Fac"

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hoeveel Gb's heb jij?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kerel Bekijk bericht
                        wa mensen dees dagen toch hebben met externe schijven he, ramt u kas gewoon vol met interne schijven tot ge geen aansluitingen meer hebt, toch maar 3min werk

                        ... geen gezever met extra kabels en prizen en plaatsverlies.. gewoon proper in de kas né (en sneller)

                        of zijnt laptops
                        Je zal het ooit wel merken als één van je interne schijven de geest geeft en al je foto's en muziek voorgoed verloren zijn De meesten gebruiken deze externe schijven vooral voor backup en de daaraan verbonden veiligheid.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hoeveel Gb's heb jij?

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Je zal het ooit wel merken als één van je interne schijven de geest geeft en al je foto's en muziek voorgoed verloren zijn De meesten gebruiken deze externe schijven vooral voor backup en de daaraan verbonden veiligheid.
                          ik denk toch dat een interne schijf veiliger blijft dan een externe... een externe gaat toch sneller kapot gaan, zeker als je ze regelmatig verplaatst.
                          daarom backup ik al mijn foto's regelmatig op enkele schijven (mijn backups staan op 2 interne schijven, één externe 3.5" schijf en één externe 2.5" schijf én dan nog eens allemaal op mijn laptop ook) dat lijkt mij toch wel veilig genoeg
                          ah ja, al mijn foto's pakken ongeveer 80GB in (per backup) maar hier zitten natuurlijk ook zeer veel RAW bestanden bij en dat zijn zo'n 50.000 foto's
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hoeveel Gb's heb jij?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                            ik denk toch dat een interne schijf veiliger blijft dan een externe... een externe gaat toch sneller kapot gaan, zeker als je ze regelmatig verplaatst.
                            daarom backup ik al mijn foto's regelmatig op enkele schijven (mijn backups staan op 2 interne schijven, één externe 3.5" schijf en één externe 2.5" schijf én dan nog eens allemaal op mijn laptop ook) dat lijkt mij toch wel veilig genoeg
                            ah ja, al mijn foto's pakken ongeveer 80GB in (per backup) maar hier zitten natuurlijk ook zeer veel RAW bestanden bij en dat zijn zo'n 50.000 foto's
                            Je hebt gelijk, maar er zijn nog factoren zoals diefstal, brand, blikseminslag,...

                            Maar dat wil niet zeggen dat mijn foto's exclusief op extrene schijven staan. Mijn foto's zijn verdeeld naargelang belangrijkheid over 250GB en 320GB intern en 2x500GB extern/backup

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hoeveel Gb's heb jij?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kerel Bekijk bericht
                              wa mensen dees dagen toch hebben met externe schijven he, ramt u kas gewoon vol met interne schijven tot ge geen aansluitingen meer hebt, toch maar 3min werk

                              ... geen gezever met extra kabels en prizen en plaatsverlies.. gewoon proper in de kas né (en sneller)

                              of zijnt laptops
                              Bwa, toch kan dat een reden hebben.

                              Stel dat om een of andere manier je PC/Laptop ernstige schade oploopt of onbruikbaar wordt? Val tijdens verhuis; brand, waterschade, diefstal. Kans is groot dat al je back-ups ineens "kwijt" bent.

                              In bedrijven worden back-ups NOOIT in hetzelfde lokaal of gebouw bewaard, tenzij in een veilige brandvrije kast oid.

                              In mijn nieuwe lap-top zitten 2 schijven van 200GB, op 1 staat nu een 65 GB waaronder ook filmpjes die ik nog moet verwerken, op de andere een back-up van 15 met "belangrijke" zaken.
                              Ik had nooit gekozen voor 2 zulke "grote" schijven maar liever geopteerd voor 7200 schijven maar dat was geen optie., ik kan ze wel zelf vervangen door kleinere en snellere schijven

                              Met norton ghost maak ik binnenkort een back-up van mijn systeembestanden, op een externe HDD staat een exacte kopie van mijn eerste schijf.
                              Deze laatse ga ik vervangen door een netwerkschijf zodat mijn zoon zijn gegevens ook worden veilig gesteld.

                              Thats it, feit is inderdaad dat een PC met 100GB toch ruim voldoende moet zijn als je weet hoe te organiseren.
                              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                              BE-Wommelgem
                              .: 20D & D700 :.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Hoeveel Gb's heb jij?

                                Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
                                Thats it, feit is inderdaad dat een PC met 100GB toch ruim voldoende moet zijn als je weet hoe te organiseren.
                                En dat is meestal het probleem he.
                                tegenwoordig is storage zo goedkoop dat organiseren geen vereiste meer is.

                                Mijn eerst computer had een harddisk van 20 Mb (mega dus geen giga) en toen kwam ik daar ook mee toe.
                                Maar tegenwoordig zit alles vol met een hoop nodeloze functies en extra ballast, enkel en alleen maar omdat space cheap is.

                                Plus als ze programma's even efficient zouden maken als vroeger dan viel de computer consumptie stil en zouden we geen nieuwe hardware meer kopen ...

                                G
                                As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                                like.no.other

                                Comment

                                Working...
                                X