Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    I remember the feeling
    Groeten
    Dirk

    Comment


    • #17
      Misschien nog een eigenschap van het bugbearvirus : Je kan je mails niet meer ophalen via een incredimail of outlook express .

      mvg beverly

      Comment


      • #18
        Dit is het rapport dat ik verkreeg na het verwijderen. Misschien heb je iets aan de bestandsnamen.

        The process "YCIQ.EXE" is viral. It is terminated.

        The process "iexplore.exe" is viral. It is terminated.

        The process "iexplore.exe" is viral. It is terminated.

        The process "iexplore.exe" is viral. It is terminated.

        The tool has deleted the viral file "C:\WINDOWS\system32\kpmqmkv.dll".

        The file "C:\WINDOWS\hh.exe" is infected with W32.Bugbear.B@mm. The file is repaired.

        The file "C:\WINDOWS\regedit.exe" is infected with W32.Bugbear.B@mm. The file is repaired.

        The file "C:\WINDOWS\notepad.exe" is infected with W32.Bugbear.B@mm. The file is repaired.

        The tool has deleted the viral file "C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's\Opstarten\YCIQ.EXE".

        The tool has deleted the viral file "C:\Documents and Settings\Dirk\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\S92V85QR\Algemeen organogram VRT.doc.pif".

        The file "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" is infected with W32.Bugbear.B@mm. The file is repaired.

        The file "C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe" is infected with W32.Bugbear.B@mm. The file is repaired.

        The file "C:\Program Files\Windows Media Player\mplayer2.exe" is infected with W32.Bugbear.B@mm. The file is repaired.

        The file "C:\Program Files\WinZip\WINZIP32.EXE" is infected with W32.Bugbear.B@mm. The file is repaired.

        The file "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\AcroRd32.exe" is infected with W32.Bugbear.B@mm. The file is repaired.

        The file "C:\Program Files\AIM95\aim.exe" is infected with W32.Bugbear.B@mm. The file is repaired.

        The tool has deleted the viral file "C:\System Volume Information\_restore{8C2BAEA8-07C0-41B1-8021-75A336A93B3C}\RP182\A0044987.dll".

        The tool has deleted the viral file "C:\System Volume Information\_restore{8C2BAEA8-07C0-41B1-8021-75A336A93B3C}\RP182\A0044989.EXE".

        The file "C:\System Volume Information\_restore{8C2BAEA8-07C0-41B1-8021-75A336A93B3C}\RP182\A0044992.EXE" is infected with W32.Bugbear.B@mm. The file is repaired.

        The file "C:\System Volume Information\_restore{8C2BAEA8-07C0-41B1-8021-75A336A93B3C}\RP182\A0044996.exe" is infected with W32.Bugbear.B@mm. The file is repaired.

        The file "C:\System Volume Information\_restore{8C2BAEA8-07C0-41B1-8021-75A336A93B3C}\RP182\A0044997.exe" is infected with W32.Bugbear.B@mm. The file is repaired.

        W32.Bugbear.B@mm has been successfully removed
        from your computer!

        Here is the report:

        The total number of the scanned files: 66795
        The number of deleted files: 5
        The number of repaired files: 12
        The number of viral processes terminated: 4
        The number of registry entries fixed: 0
        Groeten
        Dirk

        Comment


        • #19
          Hoi Stef,

          Sorry, maar het werd wat later
          Ik blijk, ondanks verwoede pogingen het tegen te houden, toch nog een sociaal leven te hebben

          Je hebt mijn vragenlijstje aardig afgewerkt en ik zie dat een paar mede-BD-ers mij nog wat zoekwerk bespaard hebben ook , dus gaan we vrolijk door op onze zoektocht.

          Het volgende dat je eens mag proberen is opstarten in safe mode (veilige modus)
          Voor het geval je niet weet hoe dat moet:

          - pc aanzetten
          - op het scherm verschijnt na de geheugencheck en de hd controle dan heel kort 'bezig met windows op te starten. Dan moet je ff op F8 drukken.
          - Krijg je een nieuw scherm en dan gewoon voor veilige modus kiezen.

          Nadat dit geladen is, niet schrikken van je scherm, de video drivers worden namelijk niet ingeladen. Dan eens kijken of je pc nog zo traag is en steeds naar je HD wil schrijven.

          Zoniet, dan zouden we nog eens een keer driver voor driver kunnen opstarten, maar ik weet niet hoe 'goed' je bent met computers. Dit doe je door weer op F8 te drukken tijdens het opstarten, maar dan te kiezen voor 'bevestigen van iedere stap' Dan is het gewoon per driver die je inlaad kijken of die je HD dus veel gaat gebruiken.

          Zou dat dan ook niks aan het licht brengen, dan wordt het inderdaad de viruslijsten afwerken.

          Dat een online scan niks vindt, doet me eerlijk gezegd niet zoveel, d'r zijn al redelijk wat virusen die, mits ze actief zijn, elke virusscanner omzeilen.

          greetz

          In every colour there's the light
          In every stone sleeps a crystal
          Remember the Shaman, when he used to say:
          "Man is the dream of the dolphin"

          Comment


          • #20
            Hey Dophin,

            net thuis en ga eens die safe-modus ;historie proberen voor het slapengaan...

            fot what it's worth : de online-scanner heeft niks gevonden...

            Stef

            Comment


            • #21
              Stef,

              ik neem aan dat je al een scandisk (rechtsklikken op de c-drive - eigenschappen - Extra - bovenste button scandisk) hebt uitgevoerd en alle bestanden daarna verwijderd uit c:\windows\temp?

              mvg,
              Giant Pat
              Do or Do Not - There is no try ...
              www.giantpat.be

              Comment


              • #22
                pfffffff....ik krijg hem zelfs niet opgestart in veilige modus...
                hij zegt wel iedere keer ik opstart dat hij de printer niet vindt, en dat hij daar een bepaalde driver niet van kan laden....kan dit de oorzaak van het probleem zijn?

                giantpat : hij is er al een hele tijd mee bezig...

                Stef

                Comment


                • #23
                  Stef,

                  Probeer eens een Tweak UI porgje progje te vinden voor jouw windows versie.
                  Probeer tevens eens een searcht search te doen op "Spybot"

                  Ik gebruik (onder XP) de volgende progs :

                  Avast antivirus (gratis en goed + snel) http://www.avast.com/i_idt_226.html

                  Spybot (spyware remover) http://security.kolla.de/index.php?l...&page=download

                  Sygate Personal Firewall (firewall) http://soho.sygate.com/default.htm

                  Bij mij geraakt er NIETS binnen zonder dat ik het merk.

                  PS : Bij spybot GOED de help lezen als je niet weet met wat je bezig bent. Dit is nl buiten een spyware killer ook een registry cleaner.

                  Je mag me altijd even bellen als je wil : 03-774-16-87 of 0495-78-91-98.

                  Comment


                  • #24
                    Maak eerst eens je temp dir leeg ook die van het internet. Doe dan een defrag. Let op je kan verschillende temp dir's hebben.
                    Als je pc virusvrij en de onnodige bestanden zijn verwijderd kan je er zo W98 overheen zetten met behoud van progs. Je moet dan opstarten met de cd rom en dan de 2de optie kiezen. Ga naar de windows directory en rename command.com in command.old. Je kan nu windows opnieuw installeren vanaf cd en alle kapotte bestanden zijn weer hersteld. Maar er komt een tijd dat alles opnieuw moet worden geinstalleerd.

                    Ardi
                    A9 II + 200-600

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Stef
                      pfffffff....ik krijg hem zelfs niet opgestart in veilige modus...
                      hij zegt wel iedere keer ik opstart dat hij de printer niet vindt, en dat hij daar een bepaalde driver niet van kan laden....kan dit de oorzaak van het probleem zijn?

                      giantpat : hij is er al een hele tijd mee bezig...

                      Stef
                      Als je die printer ook niet aangesloten hebt, zou dit kunnen. Al lijkt het me vreemd dat een printerdriver constand naar je HD probeerd weg te schrijven. Maargoed, bij windows weet je het maar nooit (al is een fout in een printerdriver wel de fout van de printerfabrikant)

                      Dat je niet in de veilige modus kunt opstarten is wel gek, ongeacht welke driver, daarin moet ie gewoon kunnen opstarten.

                      Had je al op spyware gecontroleerd? Tom heeft de link naar spybot, maar zelf gebruik ik altijd adaware. (http://www.lavasoftusa.com/)

                      greetz
                      In every colour there's the light
                      In every stone sleeps a crystal
                      Remember the Shaman, when he used to say:
                      "Man is the dream of the dolphin"

                      Comment


                      • #26
                        Dolphin,

                        ik heb ondertussen zowat alles geprobeerd...spybot,adaware en spysweeper...avg-scanner en een online virusscan..

                        resultaat : wel wat spyware, maar na het verwijderen nog steeds hetzelfde probleem...geen enkel virus werd op mijn pc gevonden...

                        via regedit eens in de run en runonce en runservices gaan kijken en alles wat me vreemd leek gewist....na eerst een export te hebben gedaan of course ; resultaat : noppes

                        sysedit bracht ook niks nieuws aan het licht.

                        printer uninstalled, resultaat : nada

                        Tom heeft me telefonisch ook al flink wat geholpen, en waarschijnlijk komt hij volgende week eens langs...dijk van een kerel btw

                        ondetussen heb ik die veilige modus gevonden, en daarin draait alles op gewone snelheid !

                        wat ik zo vreemd vind is dat hij alleen bij het opstarten van het systeem, en bij het starten van een programma zo traag is...eens netscape, outlook, nikon view, excel, enz...tergend traag is opgestart, werkt alles IN het programma normaal...

                        nu dodokes doen en morgen pein pon spelen; dus morgen kan ik niet aan de pc werken...ik kan wel vragen beantwoorden op BD, via de pc op't werk...sta wel 1ste vertrek ziekewagen, en da's meestal druk....

                        slaapwel, en alvast bedankt aan iedereen voor de zeer gewaardeerde hulp !

                        Stef

                        Comment


                        • #27
                          Stef,
                          Wat die cache betreft, deze vind je terug in het BIOS (bij opstarten moet je op F10, F1, ESC of wat dan ook drukken (wordt meestal afgebeeld) om daarin terecht te komen.

                          Daarin moet je instellingen vinden van de cache die aan of uit kan staan,
                          uitschakelen levert een gevoelige terugval in performantie op

                          Ik twijfel eraan dat dit de oorzaak van je probleem is, maar efkes kijken is snel gebeurd.
                          "Away put your weapon, I mean you no harm"

                          Comment


                          • #28
                            Stef,

                            Dan denk ik dat je gewoon even moet wachten totdat Tom langskomt. Een persoon aan de pc ziet dingen nou eenmaal sneller dan via een forum

                            Laat je wel tzt eens weten wat het nou was, ben d'r wel benieuwd naar.


                            greetz en succes voor Tom

                            In every colour there's the light
                            In every stone sleeps a crystal
                            Remember the Shaman, when he used to say:
                            "Man is the dream of the dolphin"

                            Comment


                            • #29
                              Dit is geen echte oplossing voor je probleem maar wel handig voor toekomst:
                              mailwasher installeren dan kun je je mail checken als die nog op de server staat dus ongewenste mail tegenhouden
                              http://www.mailwasher.net/

                              Moet je toch windows opnieuw installeren dan eerst even dit downloaden en al je drivers op cd zetten bespaart je een hoop werk en zoeken naar cd s http://www.jermar.com/wdrvbck.htm

                              Comment


                              • #30
                                Van nature uit ben ik niet bijgelovig, maar als ik deze topic lees, en mede door het feit dat mijn HD vrijdagavond de geest heeft gegeven, moét ik toch toegeven dat vrijdag de dertiende ongeluk met zich meebrengt.
                                Luc

                                Comment

                                Working...
                                X