Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diefstal 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Diefstal 40D

    Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Voila, je zegt het zelf. Dus moet je er alles aan doen om je goederen als een goede huisvader te beheren. Dus niets zichtbaar in de wagen laten liggen. Op alle grote parkings staan er zelfs bordjes om je daar attent op te maken.
    Hoever moet je daar dan mee doorgaan.....echt direct en overal alles in de koffer steken, nooit meer met een camera in de hand een stad bezoeken.Gewoon nooit meer met je auto naar de stad rijden om ingeslagen vensters te vermijden. Voor ieder stuk materiaal wat je je aanschaft direct een diefstal verzekering erbij nemen

    Denk je niet dat het veel gemakkelijker zou zijn om gewoon de bron van alle ellende eens op te sluiten in een kleine ruimte voor lange tijd i.p.v ze na een paar uurtjes terug los te laten en bordjes te plaatsen op de parkings dat je voorzichtig moet zijn.Is dat niet hetgene wat elke brave burger eigelijk wil. Of gaan we liever in de richting dat we na zonsondergang ons huis moeten binnenlopen.....alle deuren en vensters moeten barricaderen ....en de straat het domein van de criminelen wordt.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #32
      Re: Diefstal 40D

      Vele jaren geleden werd ingebroken bij me thuis. Toen zijn de dieven aan de haal gegaan met een aantal echt waardevolle zaken, maar ook met een klein (defect) analoog compactfototoestel.
      Ik had het serienummer ervan genoteerd en heb dit doorgespeeld aan de politie.
      Drie jaar later kreeg ik een berichtje dat het teruggevonden werd.
      Dat dergelijke diefstallen zeker geen topprioriteit zijn bij de politie is een feit, maar als ze dingen vinden, dan controleren ze de serienummers.
      Hoop doet leven...

      Comment


      • #33
        Re: Diefstal 40D

        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
        Denk je niet dat het veel gemakkelijker zou zijn om gewoon de bron van alle ellende eens op te sluiten in een kleine ruimte voor lange tijd i.p.v ze na een paar uurtjes terug los te laten en bordjes te plaatsen op de parkings dat je voorzichtig moet zijn.Is dat niet hetgene wat elke brave burger eigelijk wil.
        Tja, nu begeef je je op glad ijs want dat wordt dan weer een maatschappelijke, zoniet politieke discussie. Hoedanook, de gevangenissen zitten nu al overvol en veel van die inbrekers zijn buitenlands bendes...

        Comment


        • #34
          Re: Diefstal 40D

          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Tja, nu begeef je je op glad ijs want dat wordt dan weer een maatschappelijke, zoniet politieke discussie. Hoedanook, de gevangenissen zitten nu al overvol en veel van die inbrekers zijn buitenlands bendes...
          Bijbouwen ---> werkgelegenheid, die boefjes komen terug minder snel op straat, vervroegde vrijlating afschaffen, de buitenlandse bendes zijn natuurlijk een probleem want die mannen willen ze in hun eigen land ook niet meer terug,

          Verder ga ik niet want een maatschappelijke discussie is niet ver meer af en dan wordt dit gesloten

          Even on topic terug : wat verzekeringen betreft, het is zoals met vele dingen, veel is goed geregeld maar door misbruik van enkelen komt het doel op de helling te staan, kortom, in de volksmond zegt men : het zijn de goei die het met de slechten moeten bekopen. ( En eigenlijk geldt dat voor veel zaken, bedoeling is goed maar wordt verziekt door enkelingen ) Je mag vooral niet gaan denken en hopen dat iedereen zich gedraagt zoals "jij" dat doet. ( Maar ik probeer toch nog altijd eerst het "goede" in de medemens te zien )
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #35
            Re: Diefstal 40D

            Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
            Al laat je je wagen ongesloten en laat je waardevolle dingen gewoon in het zicht liggen...
            Als je dit in België doet zal je zelf een boete krijgen omdat je een diefstal uitlokt en dat is hier effectief tegen de wet.
            Zelf als de Politie een auto ongesloten achterlaat om autodieven in de val te lokken mag dat niet en komen die dieven automatisch weer vrij....

            @ Rockfire: Ik leef met je mee hoor. Je kan zelf wat in de gaten houden op veilingsites ed, zolang de boeven niet toevallig worden aangehouden en
            de buit zo wordt terug gevonden heb je geen andere kans om iets te recupereren...

            Comment


            • #36
              Re: Diefstal 40D

              Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
              Zelfs als je alles meesleurt is het daarom nog niet veilig!!
              Denk maar aan car-jacking, gauwdiefstal enz.
              ik zou eens zo graag een fotoshoot van Brussel s'avonds maken van boulevards en drukke kruispunten met lange sluitertijden op statief, maar ja alleen is dat haast niet te doen je bent niet meer veilig vooral als je met je dure spullen de straat op komt
              Ondanks dat fotograferen een deel van mijn professionele activiteit is, werk ik niet met een spiegelreflex (wat dan weer door sommigen hier op hoongelach wordt onthaald ). Dit is ten dele ingegeven door het feit dat ik mijn werkterrein niet echt kan kiezen. Een voorbeeld: sta maar eens, alleen (als vrouw), documentaire buitenopnames te maken aan de St-Guidokerk in Anderlecht!
              Ik werk daarom liefst zo onopvallend mogelijk en kies bijvoorbeeld voor een ferme bridge (nu nog een S9600), voor buitenopnames vaak in combinatie met een monopod ipv met mijn 6kg zware Manfrotto. ... Ik moet er niet aan denken om daar (en op sommige andere plaatsen) te werken met een opvallend groot statief en een foto-tas met de nodige objectieven!

              Ik opbergen/vervoeren van mijn foto- en videomateriaal doe ik trouwens ook in een a-typische "bak" ... deze geeft niet direct aan wat erin zit (ze kunnen alledrie individueel op slot, gestapeld kunnen ze tesamen afgesloten worden met een lange staaf/alu lat met een slot).*

              Je kan sakkeren wat je wil, het helpt niets. Zo weinig mogelijk "hit me"-gedrag vertonen en je aanpassen aan de omstandigheden, is doorgaans het meest efficiënt. Ik geeft toe ... het is tegenwoordig fijner om "op den buiten" te werken dan in de stad. Op "den buiten" werkt de sociale controle ook nog ... ge moet er dan wel bijnemen dat ge aan God en klein Pierke moet uitleggen wat ge aan het doen zijt!


              * Zaag en waterpas zijn niet-meegeleverde accessoires!
              Last edited by Carola; 8 juni 2008, 12:35.

              Comment


              • #37
                Re: Diefstal 40D

                Heeft er nu al iemand geantwoord op de vraag ? Ik ken 't antwoord niet, maar vermoed dat Canon niet een dergelijke service zal hebben. Misschien eens informeren bij de fotoboer, die je daar ongetwijfeld mee kan helpen ?

                Heel deze discussie die uit deze diefstal voorkomt, is totaal overbodig en er worden standpunten ingenomen op basis van ongefundeerde vooringenomenheid.

                Mijn ervaringen...

                Heb je een diefstalverzekering voor de wagen, en laat je voorwerpen in de wagen achter, NIET zichtbaar, dan zal deze verzekering uitbetalen. Ik weet waarover ik praat, omdat ik al meerdere dergelijke gevallen ken. Informatie bij mijn eigen verzekeringsagent bevestigt dit. Wat wel vereist is, is een proces-verbaal van de diefstal.

                De politie is er en om te bekeuren en om klachten te acteren. Het is hoe dan ook belangrijk dat je een klacht laat acteren en dat je daarbij ZEKER de serienummers van je toestellen laat registreren. Als je het niet spontaan krijgt, vraag dan een attest van klacht, zodat je daarmee naar de verzekeringsmaatschappij kan.
                Als je later wil aantonen dat een gestolen toestel het jouwe is, kan dit enkel op basis van een nummer, of eventueel de bekentenis van de dader. Dit laatste echter, komt zelden voor. Bovendien zit het nummer dan in de nationale gegevensbank en kan het toestel geïdentificeerd worden bij elke nationale politiecontrole.
                Daders van diefstallen in voertuigen zijn meestal lid van rondtrekkende bendes. Vooral door de federale politie in samenwerking met de lokale politie, wordt er continu gewerkt op rondtrekkende dadergroepen. Regelmatig worden er bendes opgepakt, en wordt de buit of een deel ervan teruggevonden. Da's de praktijk... en neem van mij aan dat ik weet waarover ik praat, omdat dat nu eenmaal MIJN werk is, en ik bijna continu met dergelijke zaken bezig ben.

                En tot slot nog een argument om je spullen niet onbeheerd en zichtbaar in je auto achter te laten en je auto altijd slotvast te maken : Je bent strafbaar als je het niet doet... niet dat er veel voor bekeurd wordt.
                Verkeersreglement artikel 8.5
                De bestuurder mag het voertuig dat hij bestuurt of de dieren die hij geleidt of bewaakt niet verlaten zonder de nodige voorzorgen te hebben genomen om enig ongeval of enig misbruik door derden te voorkomen.
                Als het voertuig voorzien is van een inrichting ter voorkoming van diefstal, moet deze gebruikt worden.
                Mvg

                Chris

                Comment


                • #38
                  Re: Diefstal 40D

                  Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                  Heeft er nu al iemand geantwoord op de vraag ? Ik ken 't antwoord niet, maar vermoed dat Canon niet een dergelijke service zal hebben. Misschien eens informeren bij de fotoboer, die je daar
                  Mvg

                  Chris
                  Ik dacht van wel ...
                  1) serienummers doorgeven aan firma,
                  2) PV laten opstellen door politie
                  3) Indien verzekerd, die aanspreken ...

                  en tenslotte preventief optreden
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #39
                    Re: Diefstal 40D

                    er is gewoon geen goede oplossing tegen dieven. Ikzelf ben ook al bestolen in auto terwijl alles afgedekt weggestoken was, terwijl een kennis zijn camera is gestolen terwijl die rond zijn nek hing (z'n riem werd gewoon doorgesneden met vlindermes...)

                    en internet (ebay ed) geeft die mannen een makkelijke afzetmarkt natuurlijk...
                    Last edited by passengercis; 8 juni 2008, 15:33.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Diefstal 40D

                      Bedankt voor jullie medeleven.

                      Vooreerst de politie van Brussel hoofdstad had begrip voor mijn situatie, en heeft zoveel mogelijk detail genoteerd. Ze konden me niet veel hoop geven, maar vroegen om serienr's, ... om indien gevonden mij te kunnen contacteren.

                      Hierbij serienrs :

                      Canon 40D : 1120513457
                      EF-S 17-85 : 39103806


                      (De tip van de fruitkarton vind ik wel goed. Uiteindelijk heb je soms wel eens je apparatuur in je wagen en moet je nog vlug eens stoppen bij een winkel of zo).

                      Comment


                      • #41
                        Re: Diefstal 40D

                        Nog enkele tips van BelgiumDigital zelf :

                        http://www.belgiumdigital.com/tips/articleid/30


                        Groetjes
                        Skitch
                        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                        Comment

                        Working...
                        X