Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diefstal 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Diefstal 40D

    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
    De politie zal met tegenzin een verslag opmaken van de diefstal.......ze hebben helemaal geen zin in dat extra werk dat het met zich meebrengt......je zal als slachtoffer niets meer vernemen van je gestolen materiaal.....wel ga je regelmatig nog eens een boete krijgen van de behulpzame politieagent....want boetes schrijven dat kunnen ze dan weer wel enorm goed.
    Peter, dat is heel kort door de bocht... Van elke aangifte zal (en moet) een pv worden opgesteld en zullen de serienummer in de algemene nationale databank terecht komen. Geen aangifte doen staat gelijk met geen interesse in opheldering. Je moest eens weten wat er allemaal verbeurd wordt verklaard omdat de eigenaar niet kan worden gevonden bij teruggevonden buit.
    Politie heeft nu éénmaal ook als taak verkeershandhaving te doen. Per slot van rekening gaf de burger in de laatste veiligheidsmonitor aan dat verkeersonveiliggedrag een topprioriteit moet worden.
    Het slachtoffer mag niet worden geviseerd als schuldige maar ik geef Perlut toch geen ongelijk als hij het heeft over preventie. Al te vaak worden deuren niet gesloten, wagens met draaiende motor achtergelaten om een broodje bij de bakker te halen, laptops, gps en gsm die uitgeëetaleerd worden in de wagen. Dit is geen reden om bestolen te worden maar misschien toch om eens wat bewuster na te denken dat je je kans op slachtofferschap wel sterk verhoogd door je eigen gedrag.
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #17
      Re: Diefstal 40D

      Natuurlijk spijtig voor je , een verlies dat je niet meer kan goedmaken dan door te betalen....
      Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
      Tja, ...
      tegenwoordig scannen gehaaide bandieten zelfs auto's af op gebruik van batterijen. Of geactiveerde bluetooth, of wifi...
      Het is onmogelijk van nen auto te scannen op batterijen, want dan hebben ze die dikke waar je mee start...
      een batterij zend niets... of geeft geen energie af.
      wat wel zou kunnen is :
      een gsm die opstaat : denk maar aan iemand is vermist, en dan zoeken ze via de gsm...
      idem met bleutooth, en wifi, maar dan moet het wel opstaan.
      Dus ne laptop met wifi die afstaat, is een stuk ijzer en wat plastiek, en gene zender, en uwen auto is een groter stuk ijzer let wel .... als er iets opstaat en zend...dan is het een ander paar mouwen. Dat zou kunnen gevonden worden.
      dus scannen op een batterij van een fototoestel. dat moet ik eerst zien om te geloven, want dat kan in princiepe niet.

      Comment


      • #18
        Re: Diefstal 40D

        Discussie verplaatst van camera"s naar algemeen, als je me meer info geeft serienummers bvb ) kan ik een topic toevoegen bij de "gestolen apparatuur" in het forum aangeboden.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #19
          Re: Diefstal 40D

          Mensen die denken dat de koffer veilig is vergissen zich toch wel! Bij mij hebben ze ooit een raam ingeslaan om de achterbank te kunnen neerleggen en vervolgens te zien wat er in de koffer zat (niets dus). Ik had dus enkel de last van de ingeslagen ruit (klacht neerleggen, laten repareren etc). Na dit te te vertellen tegen verschillende mensen bleek dit dus een populaire methode zijn. Een vriend is op dezelfde manier een sportzak met vuile nagenoeg waardeloze kleren kwijtgeraakt. Spijtig genoeg was hij niet verzekerd voor glasbraak

          Ook met de deuren vast rijden en waardevolle zaken buiten de koffer is niet aan te raden. Verscheidene collega's hebben reeds meegemaakt dat hun ruit aan het rode licht werd ingeslagen om een laptop, gsm, gps te stelen...

          Een gewaarschuwd man...

          Ik moet er ook niet aan denken om alle niets eens zo dure materiaal ineens kwijt te zijn Laat staan de mede-leden die wel duur materiaal aanschaffen...
          ---
          Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
          http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

          Comment


          • #20
            Re: Diefstal 40D

            koffer is alleen nuttig als je van in de wagen niet in de koffer kan(maar is zelden aan het worden bij moderne wagens met al die opklapbare banken)
            en dat je niets zichtbaars moet liggen hebben op de zetel of in die geburen weet vermoedelijk al iedereen die toch wel eens met de wagen door brussel rijd. is echt een plaag aan het worden de laatste tijd van venster in te meppen aan het rode licht...
            Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

            Comment


            • #21
              Re: Diefstal 40D

              Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
              Politie houdt zich hiermee niet bepaald bezig, er zijn andere prioriteiten, zoals oude madammekes verbaliseren die door de rode lichten sukkelen....
              (één van de ervaringen die ik persoonlijk had...).
              mvg,

              Roland
              Jij heet in het weekend Yolande Cuypers zeker?

              You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


              Comment


              • #22
                Re: Diefstal 40D

                Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                Wat je allemaal zegt kan dan wel zijn........maar je maakt hier van het slachtoffer de hoofdschuldige aan de diefstal . Al laat je je wagen ongesloten en laat je waardevolle dingen gewoon in het zicht liggen....
                Neen, ik maak geen schuldige van het slachtoffer. Ik keur geen diefstal of ontvreemding goed, maar ik wil enkel waarschuwen dat we nu eenmaal in zo'n maatschappij leven en dat je best oplet en niet op het goede gedrag rekent.
                Helaas is goed gedrag een gedrag dat bij enkelen niet bestaat.

                Alleen, verzekeringen weten dit ook en dan verhalen ze dit om geen uitkering te moeten doen ...
                Last edited by Wim.Vanmaele; 7 juni 2008, 18:47.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #23
                  Re: Diefstal 40D

                  Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                  Peter, dat is heel kort door de bocht... Van elke aangifte zal (en moet) een pv worden opgesteld en zullen de serienummer in de algemene nationale databank terecht komen. Geen aangifte doen staat gelijk met geen interesse in opheldering. Je moest eens weten wat er allemaal verbeurd wordt verklaard omdat de eigenaar niet kan worden gevonden bij teruggevonden buit.
                  Politie heeft nu éénmaal ook als taak verkeershandhaving te doen. Per slot van rekening gaf de burger in de laatste veiligheidsmonitor aan dat verkeersonveiliggedrag een topprioriteit moet worden.
                  Het slachtoffer mag niet worden geviseerd als schuldige maar ik geef Perlut toch geen ongelijk als hij het heeft over preventie. Al te vaak worden deuren niet gesloten, wagens met draaiende motor achtergelaten om een broodje bij de bakker te halen, laptops, gps en gsm die uitgeëetaleerd worden in de wagen. Dit is geen reden om bestolen te worden maar misschien toch om eens wat bewuster na te denken dat je je kans op slachtofferschap wel sterk verhoogd door je eigen gedrag.

                  Het is niet degene die duur materiaal in zijn auto liggen heeft dewelke schuldig is.....het is diegene die er zijn poten niet kan afhouden die men moet aanpakken. Dat men er een pv van opmaakt(en zeer tegen hun zin, geloof me) daar ben ik van overtuigd....men moet iets doen om u te laten geloven dat ze uw zaak ter harte nemen.Het feit dat je bestolen word is voor de politie gewoon een druppel in een zee van diefstallen....je bent gewoon nummer xxx van die week. De meeste goederen vind men soms bij toeval nog eens ergens terug. Mijn zus woont sinds een paar jaar in het Brusselse...reeds 3x beroofd met geweld.......de politie lacht u gewoon ter plekke uit als je aangifte gaat doen. Dat is de realiteit mijn beste.

                  Tegenwoordig kan je zelfs boete krijgen indien je als souvenier(onwetend) namaak artikelen mee naar huis brengt van een reis in het buitenland. De winkelstraten in die landen liggen gewoon vol met namaak.....geen ene haan kraait er daar naar.....maar owee de nietsvermoedende toerist die met zoiets op de luchthaven aankomt.

                  Wie tegenwoordig nog geloofd dat de uitgeschreven boetes nog met verkeersveiligheid te maken hebben is toch wel heel erg naief......men plaatst liever meer flitspalen dan dat men u verplicht een snelheidsbegrenzer(éénmalig bedrag) in uw auto te laten plaatsen. Met een snelheidsbegrenzer(zoals met vrachtwagens) is het gedaan met hardrijden op de autosnelwegen.....maar natuurlijk kan men dan ook geen hoge boetes meer innen.Er bestaan systemen waardoor je auto niet start wanneer je je gordel niet aan hebt....waarom zijn deze reeds niet lang voorzien in moderne wagens....rarara. In de steden maakt men liever heel brede voetpaden en zet men overal paaltjes zodat je nergens nog parkeerplaatsen vind.....moest je toch ergens nog een plekje vinden om je wagen eventjes te zetten dan staan de parkeerwachters reeds klaar om u op de bon te slingeren.
                  Die bedrijven kunnen alleen maar blijven bestaan indien men voor de autobestuurder geen parkeerruimte voorziet.....en dus is het enkel een winstgevende zaak deze parkeerruimtes zoveel mogelijk te beperken. De parkeerruimtes die er dan in de steden toch voorzien zijn kosten ettelijke euro's per dag.
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Diefstal 40D

                    Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht

                    Alleen, verzekeringen weten dit ook en dan verhalen ze dit om geen uitkering te moeten doen ...
                    De conclusie van deze verzekeringsmaatschappijen is dan gewoon " als de goederen zichtbaar waren is het geen diefstal ".......als ontvreemden van voorwerpen geen diefstal is , wat is het dan wel
                    Diestal is diefstal.....ongeacht de omstandigheden. Het is nog niet zover....maar de tijd zal nog wel komen dat je verplicht wordt om hiervoor een verzekering te nemen. Al is het maar uit solidariteit met diegenen die bestolen zijn (en ook al krijgen ze zelf geen vergoeding). Net zoals je verplicht wordt om een verzekering te nemen voor je auto....ook al heb je nog nooit van je leven een ongeluk veroorzaakt. En als dan puntje bij paaltje komt.....krijg je als slachtoffer niets, of moet je verscheidene jaren op een vergoeding wachten.
                    Last edited by RUPSELKOPKE; 7 juni 2008, 19:49.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • #25
                      Re: Diefstal 40D

                      Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                      De conclusie van deze verzekeringsmaatschappijen is dan gewoon " als de goederen zichtbaar waren is het geen diefstal ".......als ontvreemden van voorwerpen geen diefstal is , wat is het dan wel
                      Diestal is diefstal.....ongeacht de omstandigheden. Het is nog niet zover....maar de tijd zal nog wel komen dat je verplicht wordt om hiervoor een verzekering te nemen. Net zoals je verplicht wordt om een verzekering te nemen voor je auto....ook al heb je nog nooit van je leven een ongeluk veroorzaakt. En als dan puntje bij paaltje komt.....krijg je als slachtoffer niets, of moet je verscheidene jaren op een vergoeding wachten.
                      Ja, dat is nu eenmaal de realiteit en ik ben er evenmin gelukkig mee als jij. Ooit fiets gestolen geweest en ik MOEST bewijzen dat hij op slot was. Gelukkig kon ik de twee originele sleutels afgeven (speciaal fietsslot waar de sleutel blijft op zitten indien je die niet sluit). Met de PV van de politie die kermde en zaagde omdat ze dat moesten opstellen, en de twee sleutels + faktuur van de fiets waar serienummer op staat, ben ik na lang zagen en dreigen om naar een andere verzekering te gaan, vergoed geworden.
                      Ik vind het niet kunnen dat er gestolen word, maar daar ben ik vet mee als ze de boel wegnemen. Dan liever maar alle voorzorgsmaatregelen te nemen en me in te dekken dan op principes te duiden die me alleen in de kou laten staan.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #26
                        Re: Diefstal 40D

                        oh oh oh die nare verzekeringsmaatschappijen

                        Sorry hoor, maar wat een flauwekul wat hier wordt geschreven. Wat dacht je wat er zou gebeuren als verzekeraars standaard alles maar zouden uitkeren wat er wordt gejat wordt, zonder daar bepaalde voorwaarden aan te stellen? Dan zul je de situatie krijgen dat vrijwel iedereen alles maar onbeheerd achter laat liggen, want 't is immers toch verzekerd. En dan krijg je ook nog weer es iets nieuws... Maar dan vervolgens wel weer lopen te janken als de premies fors stijgen

                        Beetje hetzelfde idee als een discussie die ik een keer met iemand heb gehad over een reisverzekering. Deze persoon klaagde dat de premies elk jaar zoveel stegen. Maar dezelfde meneer zorgde er wel voor dat hij elk jaar wel wat te claimen had (de verloren zonnebril van een tientje die als een Ray Ban wordt geclaimd is een klassiek voorbeeld )

                        De voorwaarden die verzekeraars stellen zijn er om ervoor te zorgen dat de clienten zorgvuldig met hun (dure) spullen omgaan (en daar schort het nogal vaak wel aan), en ze dus bijvoorbeeld niet argeloos in de auto laten liggen. En dit is belangrijk om de premies op een betaalbaar niveau te kunnen houden. Maar dat er winst gemaakt moet worden is toch ook logisch, da's toch bij elk bedrijf de doelstelling. Als jij fotografeert voor je beroep, wil je er toch wat aan verdienen . Bovendien gaat 't gross van wat er binnenkomt bij een verzekeraar ook weer uit, waarbij de schadelast over't algemeen veruit de grootste kostenpost is.....

                        Kijk, we moeten van het slachtoffer niet de schuldige maken, maar je moet de schuld ook niet afschuiven op een verzekeraar die dergelijke schade niet uit wil/ kan keren. Want laten we eerlijk zijn, we weten dat de maatschappij waarin wij tegenwoordig leven behoorlijk verrot is en dat er erg veel heerschappen rondlopen die het niet zo nauw nemen met de wet en de gebruikelijke normen en waarden. Ook is het algemeen bekend dat je dergelijke spullen dus niet veilig in een auto kunt laten liggen. Doe dat dan ook niet, dan kunnen ze het ook niet uit je auto stelen!
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #27
                          Re: Diefstal 40D

                          MarkEL, tot op zekere hoogte heb je wel gelijk, maar de verzekeringsmaatschappijen hebben soms wel last van paranoia...

                          Een paar jaar terug rijden hier twee kinderen uit de buurt met hun fiets tegen onze auto. Enkel wat schrammen. De respectieve ouders geven het aan aan de familale verzekering.
                          Ik wordt uitbetaald en wat blijkt ? Er wordt een franchise ingehouden. Ik bel naar die maatschappij en wat blijkt ? Ik moet zelf bij de buren gaan vragen om die franchise rechtsreeks aan mij te betalen.
                          Je houdt het gewoon niet voor mogelijk, ik moet hun werk gaan doen.
                          Stel dat ik ruzie zou hebben met die mensen, dan kan ik naar mijn centjes fluiten.
                          Het ergste van al: het blijkt nog wettelijk te zijn ook.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #28
                            Re: Diefstal 40D

                            Wat is het toch weer gemakkelijk om op de kap van de politie te zitten

                            Ik ben geen agent. Integendeel, ik krijg ook af en toe een overschrijving in de bus
                            Mvg Tim

                            Comment


                            • #29
                              Re: Diefstal 40D

                              Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                              Sorry hoor, maar wat een flauwekul wat hier wordt geschreven. Wat dacht je wat er zou gebeuren als verzekeraars standaard alles maar zouden uitkeren wat er wordt gejat wordt, zonder daar bepaalde voorwaarden aan te stellen?
                              Ik weet van mijn verzekeringsmakelaar dat de meeste schadeclaims binnenkomen op 't moment dat er een nieuw toestel op de markt komt .

                              Comment


                              • #30
                                Re: Diefstal 40D

                                Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                                Het feit dat je bestolen word is voor de politie gewoon een druppel in een zee van diefstallen....
                                Voila, je zegt het zelf. Dus moet je er alles aan doen om je goederen als een goede huisvader te beheren. Dus niets zichtbaar in de wagen laten liggen. Op alle grote parkings staan er zelfs bordjes om je daar attent op te maken.

                                Comment

                                Working...
                                X