Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixels testen in de winkel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Pixels testen in de winkel

    Ik heb zelf bij mijn scherm een hot pixel, aan de linker zijkant v/h scherm.
    Gelukkig zie ik deze enkel maar op een zwart scherm en als ik erop let

    Ik vond het voor mezelf tocht niet de moeite om hierover te gaan leuren in de winkel en zeker omdat ik voor de rest best tevreden ben v/h scherm

    Stoort het niet dan baat het niet
    Sony A7 mkIII
    Is all I need :-)

    Comment


    • #17
      Re: Pixels testen in de winkel

      Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
      Lees hum pixelbeleid maar eens onderaan.
      Geef jullie mening daar eens over.
      Da's altijd dikke zever zoiets.
      Dit zijn altijd de garantievoorwaarden als iets defect gaat na aankoop.
      Iets dat ge aankoopt moet gewoon 100% in orde zijn.
      Een scherm dat ge koopt met een dode pixel is geen garantiegeval maar een DOA.
      Normaal zou elke dealer de eerste 8 dagen altijd moeten omruilen als DOA indien er iets scheelt maar de meesten doen dit niet.
      Maar ja, wat is er nog normaal?
      Hun regeltjes zijn zo opgesteld dat ze u gewoon bazar kunnen verkopen.

      Eizo gebruikt normaal de klasse II van de norm ISO 13406-2.
      Dit houdt in dat je per miljoen pixels volgend aantal defecten mag hebben :
      Heldere pixels (wit) : 2
      Dode pixels (zwart) : 2
      Defecte subpixel (rood, groen, blauw) : 5

      EIZO S2431W
      1920 x 1200 = 2.304.000 pixels
      Dus alle waarden van de ISO-norm maal 2,3 doen geeft :
      Heldere pixels (wit) : 4,6 of garantie vanaf 5
      Dode pixels (zwart) : 4,6 of garantie vanaf 5
      Defecte subpixel (rood, groen, blauw) : 11,5 of garantie vanaf 12
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Pixels testen in de winkel

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Iets dat ge aankoopt moet gewoon 100% in orde zijn.
        100% mee eens.
        Meer hoeft er eigenlijk niet gezegd te worden.
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

        Comment


        • #19
          Re: Pixels testen in de winkel

          EIZO S2431W besteld
          Nog even wachten nu, 2 tot 5 werkdagen levertijd.
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #20
            Re: Pixels testen in de winkel

            Als je het toch wil testen in de winkel, gebruik dan het gratis programma DPT.

            Je kan het hier vinden.

            Zet het gewoon op een usb stickje en hop er mee naar de winkel.
            De meeste winkeliers kennen deze tool, maar zullen niet echt staan springen om hun scherm hiermee te laten testen. Dit omdat de meeste schermen wel enkele dode pixels bevatten die we niet altijd zullen zien. (resolutie enz...)

            Als ze het toelaten om een scherm voor aankoop hiermee te testen : zeker doen !!

            Comment


            • #21
              Re: Pixels testen in de winkel

              Gewoon je scherm kopen, en thuis testen, en als je defecte pixels treft:

              even met een 12V-adapter die je wel ergens zal liggen hebben stroom op alle pinnetjes van de vga connector zetten, doe dit een halve seconde per pin terwijl je de andere draad met de aarding van de vga/dvi plug in contact brengt. Je nieuwe monitor zal zowieso sneuvelen en geen enkele winkel die kan aantonen dat dit geen normaal defect is...

              Je kan je defecte monitor binnen de x dagen gaan omruilen voor een nieuwe als DOA (Dead on Arrival). Zorg wel dat je snel genoeg (liefst dezelfde dag nog) in de winkel geraakt, zodat ze je geen herstelling lappen ipv een omruiling.

              dit mag misschien grof klinken, maar ik heb dit destijds in opdracht van mijn werkgever die zelf verdeler was van schermen moeten toepassen voor de betere klanten. Zo krijgen zij (de verdeler) een nieuwe scherm van hun leverancier en heb jij (klant) een nieuw voor jezelf (hopelijk nu zonder defecte pixels)


              ps. een andere truuk is eisen dat ze je scherm terugnemen en dat je je geld terugkrijgt. Dit is een basisrecht van een consument. Zwijg dan wel gewoon over de defecte pixel en zeg dat je je miskocht hebt, of niet tevreden bent over de kwaliteit, ... (hier kunnen ze niet echts iets op terugzeggen... ze hebben het niet graag -want zij blijven zitten met een geopende verpakking die minder waard is)
              Last edited by RikH; 28 juli 2008, 16:26.
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

              Comment

              Working...
              X