Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heeft iemand dit ooit gezien?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Heeft iemand dit ooit gezien?

    Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
    Dus: ook naar analogie met de foto met het vliegtuig(zie link),
    hou ik het op een of ander electrisch verschijnsel waarop mijn toestel (en ikzelf) al te enthousiast reageerde.
    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
    Zelfde fenomeen bij de vliegtuigfoto:
    daar heeft de radar van het vliegtuig of de luchthaven de verstoringen veroorzaakt.
    Dit is niet zo abnormaal.
    lezen jullie eigenlijk wel wat de maker van de vliegtuigfoto zelf zegt?

    They are telephone lines......
    I was stood next to a telegraph pole.
    It was the only place to get the shot.
    I could have cloned them out, but it was only a snap shot.
    Think it is the same for the other photo too,
    you can see the lines are attached to the houses.

    Mike
    man man man ...

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #47
      Re: Heeft iemand dit ooit gezien?

      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
      Men hoeft het niet moeilijker te maken dan het is. De lichtgevoelige chip in de camera, zet licht om in elektriciteit, en bewaart alzo een beeld. In dit geval heeft hij elektrische stroom uit die kabels rechtstreeks in lijnen omgezet. Vandaar mijn initiële vraag, of er een onweer in de buurt was of een stroomstoot in de kabels. Zelfde fenomeen bij de vliegtuigfoto: daar heeft de radar van het vliegtuig of de luchthaven de verstoringen veroorzaakt. Dit is niet zo abnormaal.
      Idd niet moeilijker maken dan het is, de kabels zijn fisiek aanwezig dus er hoeft geen stroom in lijnen omgezet te worden.

      Vliegtuigfoto word het zelfs verteld dat er kabels hangen daar, hoe wil jij dit dan gaan tegenspreken en verklaren als radar onzin

      Echt de mensen die dit nu nog als iets anders willen afdoen dan kabels die daar hangen en op de foto gezet zijn advisieer ik toch om hulp te gaan zoeken.

      En de eigenaar van het hotel waar Luna naar refereerd adviseer ik om naar een opticien te gaan als die geen kabels ziet.

      Greetz rich
      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

      Comment


      • #48
        Re: Heeft iemand dit ooit gezien?

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        Men hoeft het niet moeilijker te maken dan het is. De lichtgevoelige chip in de camera, zet licht om in elektriciteit, en bewaart alzo een beeld. In dit geval heeft hij elektrische stroom uit die kabels rechtstreeks in lijnen omgezet. Vandaar mijn initiële vraag, of er een onweer in de buurt was of een stroomstoot in de kabels. Zelfde fenomeen bij de vliegtuigfoto: daar heeft de radar van het vliegtuig of de luchthaven de verstoringen veroorzaakt. Dit is niet zo abnormaal.
        Beetje een absurde verklaring toch. Een lichtgevoelige chip die een stroomstoot of radargolven omzet in lijnen... Straf!

        Zeker dat het geen witte wieven waren?
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

        Comment

        Working...
        X