Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heeft iemand dit ooit gezien?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Heeft iemand dit ooit gezien?

Ik liet het zojuist een UK collega zien en die zei: "het is niet om de maan vast te houden! Hoewel?"

DSLR probleem, denkt ie.

Karel

Comment

Telefoonkabels kunnen dit onmogelijk zijn, tenzij ze zouden reiken
      tot in de hemel bij "God" of "Jahweh" of "Zeus", wie weet!
      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
        Maar uw ogen bedriegen u: die telefoonlijnen lopen niet omhoog, maar naar de camera toe!

Dave
        pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Maar uw ogen bedriegen u: die telefoonlijnen lopen niet omhoog, maar naar de camera toe!

Dave
          Inderdaad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
            Lees de link van Flipperkast en MM eens.
            Hier word het uitgelegd.

Ze gaan niet omhoog maar komen boven de fotograaf tot een punt oftewel lopen ze horizontaal ipv vertikaal.
            Dit heet gezichtsbedrog.

Luna vertelde dat de 1e foto een crop was, wss heeft ze het origineel ook nog en misschien is het daarop te zien.

Wellicht andere foto's van dezelfde huizen die dit verklaren.
            Anders ook eens de locatie doorgeven waar dit is gemaakt.

Het gegeven van de begraafplaats doet mij vermoeden dat het al bekend was dat deze draden erop zouden staan en werd geprobeerd hier de illusie te wekken dat de draden omhoog lopen, dit in tegenstelling tot de foto van de link waar ze al als storend worden vermeld maar dat er geen andere plek mogelijk was.

Toevoeging link:

Onderste foto.

Greetz rich
            Last edited by DrJeckyll; 2 juni 2008, 14:38. Reden: Linkje toegevoegd
            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Ziet er naar uit dat DrJeckyll het mysterie opgelost heeft
              Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

'k Wou nog wachten op bericht van De Beuckelaer (nazicht toestel) om verder te reageren maar blijkbaar moet ik de theorie van de telefoondraden toch even afzwakken.Anders blijft iedereen maar zoeken.

De B&B waar we logeerden is het huis met de klimop (zie 1ste foto).Gezien nogal wat mensen overtuigd zijn dat het hier over een combinatie van perspectief én lijnen(telefoondraden) gaat , heb ik hen nog eens een mailtje gestuurd om te weten of er daar aan de huizen of aan de overzijde van de straat, telefoondraden hangen die dit zouden kunnen verklaren.
                Antwoord van hen: geen draden, kabels oid.

Dus: het kan niet anders dat een fout in het toestel zijn.
                www.petervdg.net/Portfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
                  'k Wou nog wachten op bericht van De Beuckelaer (nazicht toestel) om verder te reageren maar blijkbaar moet ik de theorie van de telefoondraden toch even afzwakken.Anders blijft iedereen maar zoeken.

De B&B waar we logeerden is het huis met de klimop (zie 1ste foto).Gezien nogal wat mensen overtuigd zijn dat het hier over een combinatie van perspectief én lijnen(telefoondraden) gaat , heb ik hen nog eens een mailtje gestuurd om te weten of er daar aan de huizen of aan de overzijde van de straat, telefoondraden hangen die dit zouden kunnen verklaren.
                  Antwoord van hen: geen draden, kabels oid.

Dus: het kan niet anders dat een fout in het toestel zijn.
                  Nog andere foto's van het zelfde gebouw vanuit ander hoeken gefotografeerd posten.
                  En de exacte locatie van dit gebeuren.

Als het echt zo is dat er daar geen kabels hangen dan zul je van mij een welgemeend excuus krijgen.
                  Tot nu toe denk ik dat mijn vorige post het antwoord bevat.

Greetz rich
                  D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

DrJeckyll:

ik heb nog deze (heb de personen weggecropped)

hier zie je toch ook dat de leidingen een eind de gevel volgen tot op het punt waar ze in de gevel verdwijnen.
                    Teruggaan voor andere foto's zal niet voor onmiddellijk zijn want de B&B bevindt zich in Penrith,Lake District, Noord-Engeland. Vandaar ook mijn mail naar de eigenaar, die ook zegt dat er géén leidingen vanuit de lucht of van over straat komen.

En een welgemeend excuus is niet nodig, hoor. 'k Voel me niet aangevallen of zo. Maar ik zit er gewoon mee en ben bang dat er in de toekomst meer van dergelijke fouten op mijn foto's kunnen staan. Want intussen is het voor mij wel duidelijk dat het toestel het probleem is en niet de locatie.

Comment

En wat hangt hier dan in de lucht? Inclusief reflecties in de ramen (waarnaar ik in de vorige foto ook al aan het zoeken was)! Zou het echt niet kunnen!?

--

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
                        ... dat er géén leidingen vanuit de lucht of van over straat komen.
                        van waar komen de leidingen op je foto dan?
                        'k denk dat je met deze foto net hebt bewezen
                        dat het effectief die telefoondraden zijn.
                        'k geef toe, wel bizar hoe ze nagenoeg perfect het
                        verticale perspectief inclusief vluchtpunt volgen ...
                        én dat hetzelfde fenomeen op FR ook net nu boven komt.

mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Idd kabels in de lucht.

En zo te zien in de reflectie in de ramen lopen ze naar een zelfde punt toe.

Oftewel mijn ( en andere ) bevindingen waren juist.
                          Niks mis met uw toestel maar gewoon de bekabeling.

En komaan, dit zie je zelf toch ook wel he ?

Greetz rich

Comment

Men hoeft het niet moeilijker te maken dan het is. De lichtgevoelige chip in de camera, zet licht om in elektriciteit, en bewaart alzo een beeld. In dit geval heeft hij elektrische stroom uit die kabels rechtstreeks in lijnen omgezet. Vandaar mijn initiële vraag, of er een onweer in de buurt was of een stroomstoot in de kabels. Zelfde fenomeen bij de vliegtuigfoto: daar heeft de radar van het vliegtuig of de luchthaven de verstoringen veroorzaakt. Dit is niet zo abnormaal.

Comment

Heb even de foto's vergeleken en de respectievelijke kabels een nummer gegeven.

Kabel 1, 2 en 3 vallen in de rechtse foto nagenoeg samen, maar in de reflectie (cirkeltje) in het raam is duidelijk te zien dat het meerdere kabels zijn. Het klopt inderdaad dat kabels 1 en 3 in de rechter foto achter de lantaarn doorlopen.

Kabel 4 is enkel op de linkerfoto in beeld.

Voor kabel 5, 6 en 7 klopt eveneens dat deze in de rechterfoto voor de lantaarnpaal doorlopen.

Ik blijf dus nog altijd overtuigd dat het om kabels gaat ... ben er nu eigenlijk helemaal zeker van ...

@luna: als je niet wil dat ik de foto's toon, dan haal ik ze wel weer weg.

KoRi.
                              --
                              Last edited by KoRi; 2 juni 2008, 19:16.

Comment

Sorry voor mijn hardleers gedrag maar de lijnen op de rechtse foto kunnen voor mij de verticale lijnen op de linkse foto niet verklaren. In theorie zou het misschien wel mogelijk zijn dat lijnen die in een bepaalde hoek staan tov elkaar, zich visueel in elkaars verlengde kunnen plaatsen als je vanuit één juiste hoek kijkt.Waardoor je de indruk krijgt dat de lijnen verticaal verder lopen terwijl ze naar je toe komen...
                                Moest ik kunnen dan ga ik er onmiddellijk terug om me met mijn eigen ogen én met mijn fototoestel van de situatie te vergewissen.

Toch bedankt voor de moeite, en ik denk meer en meer dat Control-Z gelijk heeft: onweer oid was er op dat ogenblik niet, wel 's nachts geregend maar 's morgens terug droog en zeker niet onweerachtig.
                                Dus: ook naar analogie met de foto met het vliegtuig(zie link), hou ik het op een of ander electrisch verschijnsel waarop mijn toestel ( en ikzelf)al te enthousiast reageerde.

Fotografie blijft toch een boeiende bezigheid....

Comment

Working...
                                X