Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Amateur fotomodel biedt zich aan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Amateur fotomodel biedt zich aan

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    zie al de waarschuwingen, vandaar dat ik BD een goede weg vind.
    grt,bouk.
    Ook bij BD weet je niet met wie je van doen hebt, het blijft dus altijd oppassen.
    Ik ben er klaar mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
      Ook bij BD weet je niet met wie je van doen hebt, het blijft dus altijd oppassen.
      OK, maar het lijkt me voor de info toch beter, dan meteen met een of ander modellenbureau in zee te gaan.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gina_ Bekijk bericht
        bedankt iedereen voor jullie reacties,
        het moet in elk geval iets zijn waar ik betaald voor krijg en niet voor hoef te betalen, want ik wil dit als een soort baantje gaan doen.
        Misschien iemand nog ideeen ?
        Kan je een factuur schrijven? Anders ga je zeker via een bureau moeten werken als je betaalt wil worden. Het zal in het begin zeker niet makkeijk zijn om er iets aan te verdienen en ik zou zelfs zeggen pas op voor de fotografen die willen betalen voor een minderjarig model zonder ervaring.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

Comment

Ik kan je enkel aanraden volgende document eens aandachtig te lezen te vinden op

Daar staat de gids voor het beginnende model, heel goeie raad die de beste man voor je heeft.

Comment

waarom zijn er zoveel jonge dames zonder ervaring die denken dadelijk poen te kunnen pakken met even lief voor een lens te lachen? Misschien eerst eens wat ervaring opdoen op TFCD basis en een goede portfolio opbouwen. Velen voelen zich geroepen, weinigen zijn gegadigd. Het is net zoals acteren of musiceren. Eerst leren stappen alvorens je kan lopen en natuurlijk uitkijken voor valkuilen.
            Wens je in elk geval succes maar aub blijf met beide voeten aan de grond en let op voor haaien die je hemel op aarde beloven.
            EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
            https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
              waarom zijn er zoveel jonge dames zonder ervaring die denken dadelijk poen te kunnen pakken met even lief voor een lens te lachen? Misschien eerst eens wat ervaring opdoen op TFCD basis en een goede portfolio opbouwen. Velen voelen zich geroepen, weinigen zijn gegadigd. Het is net zoals acteren of musiceren. Eerst leren stappen alvorens je kan lopen en natuurlijk uitkijken voor valkuilen.
              Wens je in elk geval succes maar aub blijf met beide voeten aan de grond en let op voor haaien die je hemel op aarde beloven.
              Dat kan ik enkel maar beamen!
              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Je mag altijd eens naar de studio komen om te praten. Maar wel met (een van de) ouders of voogd erbij. Er komt namelijk veel meer bij kijken dan je op het eerste gezicht zou denken.

Zoals Twizter zei, mijn modellengids is een eerste basis. Maar dan nog blijven vele vragen onbeantwoord. Ik ben nu aan een herziene druk bezig.

En denk aan het bijbelse spreekwoord: "Velen zijn geroepen, doch weinigen uitverkoren". Ik zoek nog enkele modellen voor studio-opdrachten, maar de meesten zijn wel 18+. Opdrachtgevers vragen uiteraard ervaren modellen en willen pas betalen als kwaliteit kan worden gegarandeerd.

En ik doe ook modelopleidingen, maar alleen als ik merk dat het "erin zit". Dus geen valse beloften aan, maar ook geen zware uitgaven van het model. Trouwens, wie bij mij komt voor opleiding, moet all-round kunnen functioneren, dus ook figurantenwerk e.d. En ik werk uitsluitend met contract en release forms.

Dus het eerste advies: maak een stevige portfolio en bewijs wat je kan. Zorg voor ervaring en kijk dan of je goed genoeg bent voor het grote geld .
                Fullator
                Fotostudio Candela Zone
                website: http://www.chronax.be
                website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fullator Bekijk bericht
                  Je mag altijd eens naar de studio komen om te praten. Maar wel met (een van de) ouders of voogd erbij. Er komt namelijk veel meer bij kijken dan je op het eerste gezicht zou denken.

Zoals Twizter zei, mijn modellengids is een eerste basis. Maar dan nog blijven vele vragen onbeantwoord. Ik ben nu aan een herziene druk bezig.

En denk aan het bijbelse spreekwoord: "Velen zijn geroepen, doch weinigen uitverkoren". Ik zoek nog enkele modellen voor studio-opdrachten, maar de meesten zijn wel 18+. Opdrachtgevers vragen uiteraard ervaren modellen en willen pas betalen als kwaliteit kan worden gegarandeerd.

En ik doe ook modelopleidingen, maar alleen als ik merk dat het "erin zit". Dus geen valse beloften aan, maar ook geen zware uitgaven van het model. Trouwens, wie bij mij komt voor opleiding, moet all-round kunnen functioneren, dus ook figurantenwerk e.d. En ik werk uitsluitend met contract en release forms.

Dus het eerste advies: maak een stevige portfolio en bewijs wat je kan. Zorg voor ervaring en kijk dan of je goed genoeg bent voor het grote geld .
                  wat een prachtige advertentie.
                  grt,bouk.

Comment

Sluikreclame om U tegen te zeggen
                    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

grt,bouk.
                      Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                      Sluikreclame om U tegen te zeggen
                      Dan ken je hem helemaal niet

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                        Dan ken je hem helemaal niet
                        Zie mijn emoticon?

Comment

grt,bouk.
                          Bij adverteren wordt verondersteld dat je op geldgewin uit bent. Wie me kent, weet dat mijn modellen me nog nooit een eurocent hebben betaald. Integendeel, op locatie zal ik steeds alle kosten voor vervoer en maaltijden op mij nemen. Ik ben voldoende welgesteld om geld niet een motief te laten zijn. Verder heeft er nog nooit een model over mij of mijn inzet te klagen gehad. Ze weten wat ik aan tijd, moeite en kosten spendeer om hen een serieuze kans te geven.

En als je het hebt over reclame voor mijn modellengids, dan kan ik je vertellen dat die me alleen maar geld kost, want hij is gratis te downloaden, net als mijn cursussen. Het gegenereerde internetverkeer betaal ik zelf.

Ik neem dus wel aanstoot aan deze opmerking.

F.
                          Last edited by Fullator; 28 mei 2008, 01:12.
                          Fullator
                          Fotostudio Candela Zone
                          website: http://www.chronax.be
                          website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

keep up the good work

De handleidingen hebben me al veel bijgebracht en de hulp die ik hierdoor krijg veel belangrijker dat wat dan ook.
                            Last edited by CH Photography; 28 mei 2008, 11:05. Reden: Off topic commentaar verwijderd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fullator Bekijk bericht
                              Bij adverteren wordt verondersteld dat je op geldgewin uit bent. Wie me kent, weet dat mijn modellen me nog nooit een eurocent hebben betaald. Integendeel, op locatie zal ik steeds alle kosten voor vervoer en maaltijden op mij nemen. Ik ben voldoende welgesteld om geld niet een motief te laten zijn. Verder heeft er nog nooit een model over mij of mijn inzet te klagen gehad. Ze weten wat ik aan tijd, moeite en kosten spendeer om hen een serieuze kans te geven.

En als je het hebt over reclame voor mijn modellengids, dan kan ik je vertellen dat die me alleen maar geld kost, want hij is gratis te downloaden, net als mijn cursussen. Het gegenereerde internetverkeer betaal ik zelf.

Ik neem dus wel aanstoot aan deze opmerking.

F.
                              zo als zo vaak, worden er conclusies getrokken die nergens op slaan, zo ook dit comment.
                              mijn stelling is niet discussieren op het net.
                              ga door met het goede werk.
                              grt,bouk.

Comment

Off topic commentaren verwijderd.
                                Persoonlijke aanvallen/discussies graag in PM
                                Hans[Moderator]

Comment

Working...
                                X