Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtervolging

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Hoi
    Ikzelf werk bij de politie.
    Ik kan je verzekeren dat wat die mannen daar deden niet goed te keuren valt.
    Nu, dat zij een bepaalde opdracht hebben kan zijn, maar zij hebben zoals al eerder aangehaald geen recht om personen te interpeleren, dat kan enkel de politie doen.
    Indien je een nummerplaat had, zou ik inderdaad zoals reeds aangehaald naar het Ministerie van binnenlandse zaken schrijven zoals reeds aanghaald.
    Zelfs het antwoord van de politie is niet juist, zij zouden beter moeten weten, op de openbare weg heeft niemand u te vragen waarom u een foto maakt.
    Ik hoop dat dit je nooit meer overkomt, want er zijn er genoeg die zich uitgeven voor van alles en nog wat.
    Groetjes
    dromer

    Comment


    • #17
      Je hebt gelijk, absoluut. Gisteren tijdens het wandelen kwam ik de betreffende man weer tegen. Hij heeft dus een eigen bedrijf en ik vermoed dat de zogenaamde beveiliging mensen, mensen waren die hij voor zijn eigen bedrijf had ingehuurd. In hoeverre dit dus bevoegde mensen zijn, weet ik eigenlijk niet.
      Ik weet me achteraf wel een nummerbord te herinneren en ik weet nu ook waar het bedrijf van de betreffende man is, en ik zou dus nu inderdaad actie kunnen ondernemen naar de politie toe. Feit is wel dat het bedrijf bij mij in de wijk gevestigd is en dat ik dan zal moeten accepteren, indien zij last krijgen met de politie, dat ik daar dus in ieder geval niet meer langs kan wandelen.
      Ach, wat heeft het voor nut? Ik kan nu vriendelijk zwaaiend langslopen. Ik heb een rot schrik gehad, maar tijdens de afhandeling ben ik verder niet bedreigd, hebben ze me niet tegengehouden, et cetera. Achteraf gezien werd ik niet zozeer bedreigd, maar kwam de situatie bedreigend over.
      Hadden ze natuurlijk nog niet zo mogen handelen, absoluut niet! Het is een ieder geval een mooi verhaal voor later.

      Groetjes,
      Niels

      Comment


      • #18
        Hallo dromer,

        Met "de politie hier in ons midden" voelen we ons alweer wat veiliger ...

        En drac, achteraf relativeer je inderdaad de situatie wat en ik kan me dus perfect voorstellen dat het als zeer bedreigend moet zijn overgekomen - en da's dus geen prettig gevoel ...

        Jaja

        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #19
          't ja... uw eigen keuze natuurlijk... Maar ik denk niet dat hun mogelijk volgend 'slachtoffer' uw denkwijze zal weten te waarderen.

          Zou toch 'minstens' eens een hartig woordje spreken met die mannen...

          Comment


          • #20
            Mijn grootvader is zo in Amerika eens opgepakt door de militaire politie. Hij was gewoon foto's aan het trekken van de omgeving, maar wat nergens aangeduid stond, was dat er een geheime militaire basis was. (en mijn grootvader ziet er zo een beetje uit als een slechterik/Rus uit de toenmalige James Bond films )
            De MP's hebben hem dan naar familie gebracht, en die hebben het misverstand rechtgezet. Eind goed, al goed, maar mijn grootvader heeft zijn filmrolletje toch niet terug gekregen...


            Jörg
            Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

            Comment


            • #21
              Originally posted by VJ
              ...maar wat nergens aangeduid stond, was dat er een geheime militaire basis was....
              Zouden ze toch moeten aanduiden... .

              Originally posted by VJ
              Mijn grootvader is zo in Amerika eens opgepakt door de militaire politie....
              In 't land van Adolf Bush kan alles .

              Comment


              • #22
                't Is wel een jaar of 15-20 geleden...
                (oh, en als ze het aanduiden, is het natuurlijk niet meer geheim )

                Jörg
                Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

                Comment

                Working...
                X