Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's minderjarigen op het internet - magda?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Foto's minderjarigen op het internet - magda?

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
    Spijtig dat er voor 34 communiekanten geen 34 vaders met fototoestel + 34 nonkels met videocamera staan te flitsen en manoevreren in de kerk?
    Maar als ieder zijn eigen kind op foto kan zetten dan krijgt je zulke toestanden niet hé. En nonkels en bompa's komen zelfs de kerk niet meer in bij ons. Enkel ouders zelf, soms wel met 4 maar ja...

Mensen met fototoestellen zijn er toch altijd geweest? Money money money, thats the name of the game, anders ou die fotograaf de digitale bestanden wel meegeven niet?
    En het zou niet de eerste zijn die nadien tot de conclussie komt dat zijn engeltje amper in beeld is geweest. Laat die kinderen zelf in de kerk "rondlopen" en maak er een feest van ipv een afgestreken ceremonie. De flitslampjes zijn dan het vuurwerk en met de nonkel die over zijn losse veter valt wordt nog jaren gelachen.

Ik snap trouwens niet hoe het kan dat er plaatsen in de kerk te weinig zijn en tegelijk ook in de jeugdinstellingen? Waarschijnlijk zijn ze na het peperdure feest tot de conclussie gekomen dat ze nog niet genoeg cadeaus hebben gekregen...

Enfin, ivm de topic, OPPASSEN is de boodschap, vraag schriftelijk te bevestigen dat het mag, desnoods van 1 ouder. Goede bedoelingen worden niet door iedereen naar de juiste waarde geschat.

Grtz
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

Comment

Ik meen dat Fotofolio het goed heeft samengevat, maar als je het zo allemaal leest is het toch een droevige evolutie ...

Vroeger lachten mensen spontaan als er een foto van hen genomen werd (dat hoorde zo), nu moet je met een goede uitleg klaar staan om niet als potentiele kinderlokker bekeken te worden.

Met dat soort evolutie hebben we allemaal meer en meer rechten waarvan we minder en minder kunnen genieten.

Comment

Voor de geïnteresseerde een aanbeveling van de "Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer" over deze materie, redelijk goed leesbaar en duidelijk :

aanbeveling_02_2007 (pdf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht

Mensen met fototoestellen zijn er toch altijd geweest?

Grtz
          Ik weet niet hoe het er op Mars aan toe gaat op zo'n dag, maar hier is er toch één en ander veranderd in vergelijking met 30-40 jaar geleden.

Comment

Wanneer ik foto's van babies of kinderen op mijn website en blog
            wil gebruiken, vraag ik altijd eerst toelating van de ouders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
              Ik weet niet hoe het er op Mars aan toe gaat op zo'n dag, maar hier is er toch één en ander veranderd in vergelijking met 30-40 jaar geleden.
              Op Mars in ieder geval geen stress want ik ben een ongelovige thomas.
              Maar de discussie kon evengoed over een schooluitstap gaan dus dat ter zake.
              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
              BE-Wommelgem
              .: 20D & D700 :.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
                Een e-mail naar de politie is evenveel werk als naar de "webmaster" en veel vervelender voor de fotograaf. Zeker als er enkele "mooie" kinderfoto's opstaan
                Daarom steeds werken met een overeenkomst tussen beide ouders en fotograaf als je op tfcd of "gratis" werkt. Zo heb je tenminste iets in handen bij een eventuele betwisting. Ook altijd leuk als je het kind zelf laat mee ondertekenen, géén wettelijke kracht maar de kids zetten graag een krabbel.

Voor mij ligt dit enigszins anders omdat de ouders betalen voor mijn diensten, in mijn algemene voorwaarden staat er ook netjes vermeld dat er resultaten kunnen en mogen gebruikt worden op de website. Indien ouders dit niet wensen dan plaats ik die gewoon niet online - ik heb een paar zo'n reeksen achter de rug maar de meeste ouders zijn echter fier dat hun kind in het portfolio en op de website komt.
                www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                  Daarom steeds werken met een overeenkomst tussen beide ouders en fotograaf als je op tfcd of "gratis" werkt. Zo heb je tenminste iets in handen bij een eventuele betwisting. Ook altijd leuk als je het kind zelf laat mee ondertekenen, géén wettelijke kracht maar de kids zetten graag een krabbel.

Voor mij ligt dit enigszins anders omdat de ouders betalen voor mijn diensten, in mijn algemene voorwaarden staat er ook netjes vermeld dat er resultaten kunnen en mogen gebruikt worden op de website. Indien ouders dit niet wensen dan plaats ik die gewoon niet online - ik heb een paar zo'n reeksen achter de rug maar de meeste ouders zijn echter fier dat hun kind in het portfolio en op de website komt.
                  Uiteraard en ik twijfel er niet aan dat jij 110% correct werkt, net als de meeste fotografen.

Sommige beseffen echter de "impact" van zaken op een website zetten niet, het is echt wel iets anders dan een fotoalbum laten rondgaan in familiekring.

Comment

Voor de geïnteresseerde een aanbeveling van de "Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer" over deze materie, redelijk goed leesbaar en duidelijk :

aanbeveling_02_2007 (pdf)
                    Hier kan ik inderdaad iets mee aanvangen.
                    Dank U.
                    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Sommige beseffen echter de "impact" van zaken op een website zetten niet
                      Die "sommigen" moeten er dan maar de gevolgen van dragen. Er zijn voldoende bronnen beschikbaar om je als fotograaf in te lichten over hoe het "volgens de regels" kan.

Ik heb ooit in een soortgelijke topic op een ander forum proberen uit te leggen hoe je als fotograaf, al dan niet bezoldigd, kan zorgen voor een solide oplossing voor zowel fotograaf als wederpartij ... ik heb er toen, naar mijn mening, teveel tijd in gestoken toen dat ik het raadgeven gestaakt heb.

Via google en Tom Van Renterghem (Child Focus) kan je steeds informatie inwinnen over deze kwestie en zelf bepalen in welke mate je als fotograaf je jezelf moet indekken tegen onverwachte omstandigheden.
                      www.fotofolio.be

Comment

Working...
                      X