Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

die-hard fotograaf of multi-hobby-ist??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hey, Jacki, ik ben eigenlijk ook wel een filmliefhebber, dus als je daar zin in hebt mag je mij steeds jouw access sturen.
    Ik ben steeds op zoek naar ideetjes voor goei films. Chocolat ontbreekt in jouw opsomming van daarnet, denk ik, en denkend aan dezelfde actrice : what about The English Patient? In 1 van de 3 couleurs speelde Juliette Binoche natuurlijk ook, was dat niet in Bleu?
    http://pieterbie.skynetblogs.be

    Comment


    • Jacki, ik mis Fasbinder, Wenders, Bertolucci, Visconti, Passolini!!??

      Comment


      • Aan iedereen: dit was slechts een korte opsomming, verre van volledig .

        @kristof: ik geloof dat Hable con ella op DVD is, dus die zal ik binnenkort eens gaan halen. Ik vind trouwens de meeste films van Pedro Almodovar toppers. Ook Cidade de Deus zal ik aan de lijst toevoegen.
        @Frederik: Hoewel ik veel Dogma-films wel goed vind, kunnen de films van Lars von Trier me minder bekoren (ik weet eigenlijk niet of deze wel onder Dogma vallen, behalve The Idiots, die wel aardig was). Dancer in the dark leek me een vreselijke tranentrekker. Abre los ojos heb ik nog niet gezien. Usual Suspects: vergeten toe te voegen . Daarnaast kan ik me ook wel vinden in Leon, Fight Club, Crouching Tiger, History X... Face Off vond ik minder, The Others trekt me niet...
        @Pieterbie: Chocolat was idd prachtig, English Patient ook wel OK . Inderdaad Bleu. Het bestand komt eraan als je me even je e-mailadres stuurt.

        @Jan: Tja, de door jou genoemde regisseurs zijn uiteraard klassieken en ik heb er ook diverse films van gezien, hoewel lang niet alles. Ik vind ze vaak ook wat te zwaar . De door mij genoemde films zijn meest wat recenter en vormen een greep uit mijn eigen database, die vooral films van na 1980 bevat. Andere favoriete regisseur is trouwens Akira Kurosawa. En veel Woody Allens zijn ook OK, hoewel het de laatste tijd toch minder wordt. Nav jouw lijstje: Wenders (Himmel uber Berlin), Bertolucci (Last Emperor, Little Buddha), veel van Fellini.

        Nu we het er toch over hebben: favoriete acteurs: Harvey Keitel, Robert de Niro, Al Pacino, Gabriel Byrne, John Cusack, Edward Norton, Meg Ryan (zie is zoooooooo leuk ), Susan Sarandon.....
        Ach, zo kan ik nog wel even doorgaan

        Jacki
        Meer foto's op Mukblog

        Comment


        • en what about:
          Traffic; the good, the bad and the ugly; Lock stock and two smoking barrels en ook snatch? en wat cubricks werk: full metal jacket?

          @jacki: vond je Dancer in the dark echt een tranentrekker? ik vind dat dat een beschrijving is die de film oneer aandoet.
          mvg,
          Bert
          D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

          Comment


          • Originally posted by Drosera
            @jacki: vond je Dancer in the dark echt een tranentrekker? ik vind dat dat een beschrijving is die de film oneer aandoet.
            Vind ik ook! Als je ziet hoeveel gevoel en emotie er in die film zit ... toch wel iets heel anders als zo'n 'typische cliché Hollywood-tranentrekker' hoor!
            :: http://www.dpix.be ::

            Comment


            • tip van mij: Mike Leigh's Naked : niet voor niets een gouden palm !
              en The Big Lebowski, Short Cuts, High Fidelity, ..

              voor de rest staat Jacki's lijstje vol met mijn favorieten, hehe
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

              Comment


              • Kom nu pas aan het lezen van deze topic toe.

                @ Jacki: toen ik jouw lijstje las (uitstekende keuze trouwens) dacht ik: en die nog, en die nog, toen zag ik J@ns lijstje en hij noemde diegene die ik in gedachten had. Dju, weeral te laat...
                Nog misschien toevoegen: de films van Jim Jarmusch - ja ik ben een fan !
                En David Lynch dan: toch ook fantastisch bijwijlen, allez Blue Velvet !

                En verder ben ik het eens met Tom: Short Cuts en Altman in het algemeen: geniaal !

                Het enige waar ik je niet kan in volgen is je appreciatie voor Meg Ryan: zeer goed in "When Harry met Sally", veel van haar andere dingen vind ik vrij flauw.

                Enfin, teveel voor in 1 topic op te noemen !
                Saluti,

                Pascal

                Comment


                • Haha, over films raak je niet uitgesproken, het lijkt wel fotografie . Misschien kunnen we eens met z'n allen naar de film... Hoewel, filmkijken is niet echt een sociale bezigheid en foto's mag je vast niet maken .

                  @Drosera: Traffic en GBU: mee eens, Lock, Stock: wel aardig, Snatch vond ik niet zooo...
                  @Tom314: Ik ben het helemaal met je eens
                  @Pascal: idd, Jarmusch, Altman, Lynch... En Meg Ryan: ze was idd top in When Harry met Sally. En ach, ik vind haar gewoon een leuke vrouw

                  Mbt. Dancer in the dark: ik heb de film niet gezien, maar het verhaal sprak me niet écht aan... Misschien moet ik hem nav dit topic toch eens gaan zien...

                  Als 'genre' hou ik ook wel van die Britse 'realistische working class movies' (of hoe je het ook zou mogen omschrijven), zoals Full Monty, Billy Elliot, Snapper, Commitments, Trainspotting, Priest...

                  Jacki
                  Meer foto's op Mukblog

                  Comment


                  • Originally posted by k10
                    Ikke ben naast fotografie erg veel bezig met paarden.Maar dan wel de paarden benaderen op een natuurlijke manier....
                    groetjes,
                    Kristien
                    Wat bedoel je hiermee? Ze van op afstand met de verrekijker in de prairie zien lopen?
                    Groeten van LucAlfred

                    Comment


                    • Jacki,

                      ik heb al geprobeerd te antwoorden op je mail, maar er zit iets mis met mijne outlook, en heb nu weinig tijd om dat op te lossen. Maar antwoordje volgt hoor, ieg bedankt.

                      daaaaaaag
                      mvg,
                      Bert
                      D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

                      Comment


                      • @ Frederik
                        Taekwondo, fotografie, avondje naar de cinema of café, wat computers in elkaar steken en herstellen, leuke studentenjob tijdens de weekends ... grootste hobby of toch alleszins bezigheid is nog altijd tijd zoeken om dit allemaal te doen
                        waar en welke federatie? (wtf of itf)

                        Eveneens multi-hobyist:

                        Buiten digitale fotografie en tijdrovende job o.a.
                        - Taekwondo (wtf)
                        - Muziek beluisteren (verschillende stijlen 70's & 80's/pop/rock/metal echter niets zoals techno, trance…) af en toe wat festivals bezoeken
                        - Vriendin soigneren
                        - Cinema's en cafés frequenteren
                        - …

                        Blijkbaar zijn er toch velen naast de fotografie niet van hun pc/mac weg te houden

                        greetz

                        Sam Jae

                        Comment


                        • Originally posted by Sam Jae
                          @ Frederik
                          Taekwondo, fotografie, avondje naar de cinema of café, wat computers in elkaar steken en herstellen, leuke studentenjob tijdens de weekends ... grootste hobby of toch alleszins bezigheid is nog altijd tijd zoeken om dit allemaal te doen
                          waar en welke federatie? (wtf of itf)
                          WTF ... voor zover ik weet zijn zowel VTB als ABFT erkend door de WTF en hebben ze niet veel te maken met de ITF. Bij welke club ben je? Ik moet er wel bij zeggen, ik ben vorig jaar na een pauze van 10 jaar opnieuw begonnen met taekwondo, dus de feeling en stijl van vroeger zit er niet meer zo in, dat zal nog wel eventjes gaan duren! Ik heb ook gemerkt dat er heel wat veranderd is, alles is toch wel wat professioneler geworden en zo, ik ben ook niet meer echt op de hoogte van het reilen en zeilen van het Belgische taekwondo ...
                          :: http://www.dpix.be ::

                          Comment


                          • Ik doe , naast de amateur-fotografie , al een jaar of 20 aan darts ( meen dat ze het in Belgie "vogelpik" noemen. Ik speel al in onze regio al een aantal jaren in de Ere-Divisie , bij een team dat De Dart Devils heet.

                            gr HB2003
                            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                            Comment


                            • Ik heb drie passies .. beeld, martial arts en outdoor

                              de kids komen natuurlijk eerst .. tijd voor passie is er jammer genoeg veel te weinig (ofwel werk ik gewoon te veel?!)

                              op de schaarse momenten dat ik niet aan 't werk ben maak ik graag een gemotoriseerde wandeling met m'n 4x4, of nog sportiever met de mountainbike. Uiteraard schiet ik graag foto's/video en ik probeer de training van de kickboxing niet over te slaan

                              allemaal niet eenvoudig te combineren met twee piepjonge kinderen in huis .. gelukkig begint de oudste de smaak van het outdoor gebeuren al redelijk goed te pakken te krijgen zodat ik vader zijn kan combineren met twee passies .. (foto en 4x4) de vechtsporten lijden het meeste onder mijn vaderschap

                              Comment

                              Working...
                              X