Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afdrukcentrales doen wat ze willen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: afdrukcentrales doen wat ze willen

    Oorspronkelijk geplaatst door schtein Bekijk bericht
    ... [knip]...

    Of zoals hier eerder wordt voorgesteld met witte boord laten afdrukken dan ben je zeker dat alles erop staat.
    Is de boord dan overal gelijk / even breed, of zit er dan ook een verschil/afwijking op?
    BD0910BE

    Comment


    • #17
      Re: afdrukcentrales doen wat ze willen

      Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
      Is de boord dan overal gelijk / even breed, of zit er dan ook een verschil/afwijking op?
      als je de witte boord aanduid op de website zou die overal gelijk moeten zijn.
      President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

      Comment


      • #18
        Re: afdrukcentrales doen wat ze willen

        Ik zat met dezelfde vragen/problemen bij Extrafilm, en heb hen er ook over aangeschreven (gemaild).
        Hieronder de communicatie :

        Beste,

        Aansluitend op uw mail laten we u weten dat we nota namen van uw vraag.

        Wanneer u uw beelden wijzigt of aanpast vooraleer u ze bij ons bestelt, dan is het mogelijk dat ze in verschillend formaat geleverd worden omdat het formaat 2/3 en/of 3/4 niet altijd kan gerespecteerd worden en ons soms belet om prints te maken met een identiek formaat.

        Als uw foto’s afkomstig zijn uit verschillende analoge of digitale bronbestanden (klassieke gescande foto) dan is het formaat eveneens verschillend

        Op het grootste deel van de digitale fotoapparaten, is het formaat van het beeld 3/4.
        Het formaat van een standaardbeeld op een klassiek fotoapparaat is 2/3.
        Als u uw digitale foto het formaat 2/3 wilt geven, kies dan de optie ‘herkadreren’, het formaat verspringt dan van 3/4 naar 2/3 en de dimensies van uw foto’s passen zich automatisch aan.
        Bijvoorbeeld: een foto van 10x13cm (3/4) wordt dan een foto van 10x15cm (2/3).
        Opgelet: door deze bewerking worden uw foto’s lichtjes afgesneden.
        Opmerking: een beeld dat in het begin al een formaat 2/3 had (zoals bijvoorbeeld een gescande analoge foto) kan niet geherkadreerd worden naar een formaat 3/4.

        Steeds ter uwer beschikking voor elke bijkomende inlichting,

        Met vriendelijke groeten

        Klantendienst Extrafilm


        Contact per mail : contact.nl@extrafilm.be. Per tel. : 02/403.47.48 (de 09u00 -16u00) Contact par mail : contact.fr @extrafilm.be. Par tél. : 02/403.47.47 (de 09h00 -14h00)

        ----------------------------------------------------------------------
        x@x.be 9/04/2008 7:49:01

        Beste,

        Ik heb zopas mijn bestelling van jullie in de bus gekregen.
        Daarbij had ik afdrukken besteld van 13x17/18. Echter, zijn de geleverde foto's ongeveer 13x24 ??
        De opgeladen foto's waren niet in standaardverhouding, maar als ik formaat 13x17/18 kies, dan verwacht ik toch dat de langste zijde niet langer dan 17/18cm zal zijn.
        Kunt u mij eens trachten uit te leggen hoe er gehandeld wordt (printformaat) wanneer de opgeladen foto's niet aan een standaardverhouding voldoen ?

        Ook het snijden van de foto's lijkt niet altijd even nauwkeurig te gebeuren, soms wordt er bijna een halve centimeter in de foto afgesneden. En wanneer de foto's geen standaardverhouding hebben dan wordt het witgedeelte soms wel afgesneden en soms niet.

        Ik vind het héél vervelend dat ik vooraf nooit 100% zeker kan zijn over wat Extrafilm in de bus zal afleveren. Daarom wil ik graag een gedetaileerde uitleg over hoe extrafilm met formaten en afsnijden te werk gaat zodat ik hier vooraf rekening mee kan houden.
        Voor mij was dit een antwoord waar ik weinig aan had, want ik weet nu nog altijd niet wat ze doen als mijn foto géén standaardverhouding (2:3 or 3:4) heeft. Dus, hoe lang de langste zijde zal zijn.
        Canon
        http://www.jodeconinck.be/

        Comment


        • #19
          Re: afdrukcentrales doen wat ze willen

          Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
          Ik heb net een pak foto's laten afdrukken bij Photobox.ie
          Donderdag besteld, maandagmorgen staken ze al in de brievenbus.
          Resultaat is zéér bevredigend.

          Als je bij Photobox foto's besteld, wordt er dmv een rood kadertje aangegeven wat er van je foto wordt afgesneden. Dus als je afwijkend cropt of je kiest een afdrukformaat dat niet overeenkomt met jouw cropformaat, dan zie je onmiddellijk wat je verliest.
          Die tip heb ik begin deze week nog gekregen. Photobox staat ondertss al bij mn favo's. Zo hou je tenminste nog wat controle over ivm wat er precies wordt afgesneden en kom je niet voor al te grote verrassingen te staan.

          Comment


          • #20
            Re: afdrukcentrales doen wat ze willen

            Als je 2/3 fotos wilt dan moet je herkadreren kiezen tijdens het bestellen.
            let er dan wel op dat als je foto langer is zoals bij jou het geval was dat je dan links en rechts een deel verliest van de foto.
            President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

            Comment


            • #21
              Re: afdrukcentrales doen wat ze willen

              Oorspronkelijk geplaatst door ErrEs Bekijk bericht
              Die tip heb ik begin deze week nog gekregen. Photobox staat ondertss al bij mn favo's. Zo hou je tenminste nog wat controle over ivm wat er precies wordt afgesneden en kom je niet voor al te grote verrassingen te staan.
              Ik heb hier ondertussen jouw ordertje gevonden en ze waren absoluut niet allemaal in dezelfde verhouding was de verschillen tussen 12 en 22 cm verklaart.
              President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

              Comment


              • #22
                Re: afdrukcentrales doen wat ze willen

                Oorspronkelijk geplaatst door schtein Bekijk bericht
                Ik heb hier ondertussen jouw ordertje gevonden en ze waren absoluut niet allemaal in dezelfde verhouding was de verschillen tussen 12 en 22 cm verklaart.
                Mag ik vragen hoe jij aan mijn persoonlijke info komt dat je bestellingen op een andere site kan opvragen?

                Comment


                • #23
                  Re: afdrukcentrales doen wat ze willen

                  Oorspronkelijk geplaatst door ErrEs Bekijk bericht
                  Mag ik vragen hoe jij aan mijn persoonlijke info komt dat je bestellingen op een andere site kan opvragen?
                  oeps sorry ik dacht dat ik een pm gestuurd had, 'k zat blijkbaar in het verkeerde venster.
                  President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

                  Comment


                  • #24
                    Re: afdrukcentrales doen wat ze willen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht

                    Als je bij Photobox foto's besteld, wordt er dmv een rood kadertje aangegeven wat er van je foto wordt afgesneden. Dus als je afwijkend cropt of je kiest een afdrukformaat dat niet overeenkomt met jouw cropformaat, dan zie je onmiddellijk wat je verliest.
                    Meer moet dat niet zijn, gewoon even op voorhand laten zien wat er af gaat zodat je uw foto nog kan aanpassen en je krijgt wat je wil.

                    Bedankt voor de tip, ga deze zeker eens testen!!
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: afdrukcentrales doen wat ze willen

                      Oorspronkelijk geplaatst door schtein Bekijk bericht
                      Dit ga je bij elke afdrukcentrale voor hebben, de manier waarop deze afdrukken gemaakt worden is via belichting, vermits er op die machines altijd wat speling zit worden de beelden een paar mm over het papier belicht (anders zou je aan de ranen witte boordjes kunnen krijgen). Dit was trouwens ook al zo (en nog veel erger) bij analoge fotografie.

                      Bij het ontwerpen kan je best een rand van 2 a 3 mm vrij laten van tekst of belangrijke dingen.

                      Of zoals hier eerder wordt voorgesteld met witte boord laten afdrukken dan ben je zeker dat alles erop staat.
                      Ja, en als je zoiets op voorhand zou melden had ik 40 mislukte foto's gespaard geweest. Nu ik heb hierboven een tip gevonden waar ze dat wel doen. Dus probleem van de baan.
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: afdrukcentrales doen wat ze willen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                        Meer moet dat niet zijn, gewoon even op voorhand laten zien wat er af gaat zodat je uw foto nog kan aanpassen en je krijgt wat je wil.

                        Bedankt voor de tip, ga deze zeker eens testen!!
                        Hier geven ze er meer uitleg over: http://www.photobox.ie/quality.html
                        Mvg Tim

                        Comment


                        • #27
                          Re: afdrukcentrales doen wat ze willen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                          Ja, en als je zoiets op voorhand zou melden had ik 40 mislukte foto's gespaard geweest. Nu ik heb hierboven een tip gevonden waar ze dat wel doen. Dus probleem van de baan.
                          Tot op de mm/pixel juist ?
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: afdrukcentrales doen wat ze willen

                            Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                            Tot op de mm/pixel juist ?
                            Zal ik je laten weten als ik het geprobeerd heb, maar de andere poster was er toch heel tevreden over.
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: afdrukcentrales doen wat ze willen

                              Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                              Tot op de mm/pixel juist ?
                              Het is me in ieder geval niet opgevallen dat er stukje verdwenen is.
                              Je kan altijd eens testen. Het was de eerste keer dat ik er bestelde en zal dat in de toekomst nog doen.

                              Ik heb besteld bij photobox.ie, maar blijkbaar bestaat er ook een Belgische afdeling. Dat wordt besproken in dit topic.
                              http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=194018
                              Last edited by Ticor; 30 april 2008, 22:39.
                              Mvg Tim

                              Comment

                              Working...
                              X