Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeilijk een foto te maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Moeilijk een foto te maken

    Ik houd jullie op de hoogte.

    toyotacorolla

    Comment


    • #17
      Re: Moeilijk een foto te maken

      Oorspronkelijk geplaatst door toyotacorolla Bekijk bericht
      Ik houd jullie op de hoogte.

      toyotacorolla
      OK.. maar dat hoeft niet om de twee minuten hoor!!
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Moeilijk een foto te maken

        Ik ga hem dan toch maar even verplaatsen naar Algemeen, in de beginnershoek worden foto's beoordeeld .
        Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
        Canon eos 7D Mijn site

        Comment


        • #19
          Re: Moeilijk een foto te maken

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          OK.. maar dat hoeft niet om de twee minuten hoor!!
          grt,bouk.

          Comment


          • #20
            Re: Moeilijk een foto te maken

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            OK.. maar dat hoeft niet om de twee minuten hoor!!
            grt,bouk.
            Bouk, jou droge humor kan ik wel smaken.

            Mvg,
            SW
            BD1071BE

            Comment


            • #21
              Re: Moeilijk een foto te maken

              Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
              maar daarmee weet TS nog steeds niet waarom z'n flitser
              niet afging als hij die opklapte.
              volgens mij kan daar maar één reden voor zijn: er is iets kapot! Volgens mij kun je op een Nikon de pop-up niet uitzetten als die openstaat, bij de commanderstand kun je hem wel uitzetten, maar zal er toch geflitst worden(pre en synchr), maar niet echt effectief. In de autostand, hoort de flits open te klappen en te werken als het te donker is, volgens mij ook niet uit te zetten.

              Maar moeilijk foto's maken? Zolang het niet echt een bruine kroeg, moet het met hoge iso toch gaan lukken, maar als ik ook lees dat er op de autostand gewerkt wordt........
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #22
                Re: Moeilijk een foto te maken

                In lichtere omstandigheden werkt de flits wel, zowel aut. als manueel


                toyotacorolla

                Comment


                • #23
                  Re: Moeilijk een foto te maken

                  Hoe staat je flits ingesteld ? Er hoeft niets defect te zijn.

                  Met het knopje om de flits uit te klappen ingedrukt, kan je, door aan het achterste instelwiel te draaien kiezen voor gewoon flitsen, anti-rode-oogjesstand, flitsen op het achterste gordijn.
                  Met het menu kan je kiezen tussen TTL, M, RPT en C. Als 't mij overkomt dat ik met mijn inwendige flitser een te donkere foto heb, dan is het meestal dat hij nog op de C-stand staat, na de flash tevoren apart gebruikt te hebben. Mijn inwendige flitser staat dan op M 1/128ste of op TTL -2stops en ja... dan heb je meestal te weinig licht.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Moeilijk een foto te maken

                    Ik zou een foto geplaatst hebben, maar dat progje om de foto aan te passen is nog niet geïnstaleerd. Vandaar
                    Heb menige pm's gehad om me te helpen, alsook hier op het forum.
                    Vanavond nog met volle overgave getest, en met slechtere omstandigheden toch goeie foto's gemaakt, zij het op stand aut, en de stand p.
                    dus enige vooruitgang wordt toch geboekt, waar ik trots op ben.
                    Ik ben er nog niet, maar de start is genomen.
                    Indien er nog mensen zijn met goeie raad, is steeds welkom.

                    Bedankt
                    Toyotacorolla

                    Comment


                    • #25
                      Re: Moeilijk een foto te maken

                      iso 400 instellen, camera op M, sluitertijd 1/30......1/60, A op ongeveer 2 stops onderbelichten en dan experimenteren met +/- Flits EV, meestal -.

                      Met de sluitertijd regel je het omgevingslicht en met het diafragma de flitshoeveelheid.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Moeilijk een foto te maken

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        iso 400 instellen, camera op M, sluitertijd 1/30......1/60, A op ongeveer 2 stops onderbelichten en dan experimenteren met +/- Flits EV, meestal -.

                        Met de sluitertijd regel je het omgevingslicht en met het diafragma de flitshoeveelheid.
                        Ik vind ISO 400 eigenlijk overbodig. Ik ga met de D80 zelden boven de ISO 200 en dan nog alleen voor langere afstand. Wat is het nut van hoge ISO waardes als je gaat onderbelichten ? Hoge ISO-waardes hebben m.i. enkel nut als je met menglicht wil werken.
                        Met het diafragma regel je, naast de scherptediepte, evenzeer het toegelaten omgevingslicht als met de sluitertijd en de ISO-waarden.
                        Als je gaat opteren voor een kleiner diafragma wordt de flitsafstand kleiner, omdat de lens niet meer genoeg licht door kan geven.

                        Mijn instellingen voor de D80, binnen, met de 18-200VR, ISO 100 (200 voor langere afstanden), F5,6, 1/15de tot 1/200ste afhankelijk van 't omgevingslicht dat ik wil, belichtingscompensatie op -1/3de EV, flashcompensatie op +1/3de EV.
                        De flashcompensatie gebruik ik in normale ruimtes, waar niet alle muren witgeschilderd zijn, want dan is dit overbodig en zelfs veel te veel. Als je binnen een bepaalde ruimte gaat werken, maak even een testfoto, bekijk je histogram, en als je rechts in de curve voldoende pieken hebt, zonder tegen de rechterkant een piek te hebben, zit je goed.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Moeilijk een foto te maken

                          Laatste stand van zaken:
                          Ben er ondertussen ook achtergekomen dat het niet kunnen maken van foto met flits de oorzaak lag dat het toestel niet scherp kon stellen, mede door foute instellingen, maar vooral dat de hulpverlichting uitstond. Ondertussen weer een paar stapjes verder gezet in de goede richting.
                          Geen onderdelen stuk, of andere kapotte toestanden.

                          Toyotacorolla
                          Last edited by toyotacorolla; 24 april 2008, 23:24.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Moeilijk een foto te maken

                            Oorspronkelijk geplaatst door toyotacorolla Bekijk bericht
                            Laatste stand van zaken:
                            Ben er ondertussen ook achtergekoen dat het niet kunnen maken van foto met flits de oorzaak lag dat het toestel niet scherp kon stellen, mede door foute instellingen, maar vooral dat de hulpverlichting uitstond. Ondertussen weer een paar stapjes verder gezet in de goede richting.
                            Geen onderdelen stuk, of andere kapotte toestanden.

                            Toyotacorolla
                            Daar had ik nog niet aan gedacht... da's dus iets om nooit uit te zetten.
                            Ze leer je al doende. Wees gerust... je bent niet de enige die het heeft meegemaakt .

                            Comment


                            • #29
                              Re: Moeilijk een foto te maken

                              Vandaag gaan foto's maken (met externe flitser) in een kerk. De foto's moeten nog bekeken worden op m'n pc. Super kwaliteit zal het nog niet zijn, indien er iets redelijks tussenzit zal ik het posten, maar vrees een beetje voor de kwaliteit.
                              De flitser heeft steeds gewerkt, das ook al een vooruitgang.
                              Groeten
                              Last edited by toyotacorolla; 27 april 2008, 05:20.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Moeilijk een foto te maken

                                Beste vrienden,
                                Ondanks de stilte ben ik n,og steeds op ontdekkingsreis met m'n D80.
                                De resultaten beginnen stilaan te verbeteren, mede door jullie goede raad. Waarvoor dank trouwens.
                                Resultaten zullen later wel eens gepost worden.
                                Iemand nog een goeie tip??? Laat maar komen hoor.

                                Groetjes
                                Last edited by toyotacorolla; 13 mei 2008, 05:27.

                                Comment

                                Working...
                                X