Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil in scannen van negatieven - Testje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verschil in scannen van negatieven - Testje

niet echt een vergelijking.... Je vergelijkt een diascanner (nikon) met een flatbedscanner (canon)
    Leuk om even te melden, maar niet meer... Een diascanner van canon levert ook andere (beter) resultaten af tov een flatbedscanner ter info
    -=- Light is the key...

Comment

Ik gebruik ook een coolscan en heb de Nikon software al lang niet meer gebruikt, Vuescan heeft ondersteuning voor praktisch alle scanners, als je echt wil testen doe dezelfde scan eens met vuescan en vergelijk deze...

VueScan is the easiest way to get your scanner working on macOS, Windows and more. VueScan includes a driver for your scanner even though it isn't support anymore.

En post misschien een crop van een A3 300DPI beeld op 100%, bij voorkeur een deel van het beeld met de donkerste en helderste waarde tegelijk in...

Ik heb hier thuis een Canoscan 8600F en op twerk een Coolscan5000, de nikon is een klein beetje scherper maar overweldigend is het niet. Dus voor huis-tuin-keukengebruik volstaat de Canon eigenlijk zeer goed en al zeker voor wat zo'n scanner maar kost. We hebben ook een nieuwe 8800F en die is vooral zeer snel, kwaliteit zou ook ietsje beter zijn met de LED verlichting maar heb nog niet echt een vergelijkingstest gedaan...
      Last edited by Wim; 19 april 2008, 08:11.
      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Scans zijn gemaakt met Vuescan Pro
        StijnDeGrauwe.be

Comment

off topic @Wim:

Bedankt voor de link. Hiermee kan ik waarschijnlijk mijn scanner aan de praat krijgen onder Vista
          https://waltertalboom.be-
          Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

Working...
          X