Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Here today, Gone tomorrow

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Here today, Gone tomorrow

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    Juist, maar niet op je zwarte centjes. Toch?

En alle andere kosten die je als zelfstandige hebt.
    En wat met het zelfstandigenpensioentje...
    Nu kan ik niet meer volgen. Zwartje centjes? Waar? En alle kosten die je als zelfstandige hebt? M'n auto kan ik maar 60% nimeer inbrengen, omdat we een grote gezinswagen hebben. En pensioen, wa is da, een groente?

Dave
    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Nu kan ik niet meer volgen. Zwartje centjes? Waar? En alle kosten die je als zelfstandige hebt? M'n auto kan ik maar 60% nimeer inbrengen, omdat we een grote gezinswagen hebben. En pensioen, wa is da, een groente?

Dave
      Ik kan nog minder volgen. Ik beweer toch niet anders dan wat jij zegt.

Je moet nog altijd een verschil maken tussen een zwartwerkende amateur en een professional. Die eerste moet daar niet van leven (heeft waarschijnlijk nog een ander beroep), moet geen hoge sociale lasten betalen...
      Waarmee ik zeg dat de zwartwerkende amateur geen sociale lasten moet betalen want die centen zijn niet aangegeven.

Achter sociale lasten staan er ... = waarmee ik wil zeggen dat het niet alleen daar bij blijft en dat er nog andere lasten/kosten zijn voor een zelfstandige.

Ik ben zelf geen zelfstandige, maar zowel grootouders als ouders waren/zijn zelfstandigen.
      Ik weet wat er moet betaald worden. Ik weet wat mijn pa binnen een aantal jaren als pensioen zal krijgen.
      Mvg Tim

Comment

Twee jaar geleden huwelijk van de dochter van m'n vriendin.
        Twee behoorlijke amateurfotografen in de familie, maar geen met deze specialiteit, want een specialiteit is het.
        Het koppel heeft nogal wat tijd gestoken in het zoeken van de juiste fotograaf. Inderdaad portfolio goed bekeken en enkele lange gesprekken gehad samen. Uiteindelijk gekozen voor iemand van aan de andere kant van de provincie. Prijs weet ik niet meer precies, maar heel wat meer dan het hoogste bedrag dat in deze thread al vermeld is.
        En elke eurocent waard. Bijzondere prachtige, originele foto's waarvan enkele gewoon kunstwerken zijn. Drie ervan zijn vergroot op 75X75 cm en zijn de blikvangers aan de muur. Het is mijn overtuiging dat geen enkele amateur dit niveau kan halen.
        Echte goede huwelijksfotografen zijn dun gezaaid maar als je ze kan vinden - niet zo moeilijk - moet je eerst eens kijken wąt je krijgt voor je "duur, duur" begint te roepen.

Comment

Working...
        X