Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urban Locations

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Urban Locations

hey, heb je adressen van locaties (bruikbare beschrijvingen en straten voor de gps te voederen) ik ben bezig aan project waar ik ASAP zo veel mogelijk beelden zou moeten maken en ik ZIT VAST zou extreem tof zijn!!!! alvast thks

Comment

als je griekenland niet te ver vind kan ik je dit hotelletje ten zeerste aanraden, heb er enkele uren in rondgewandeld en waarschijnlijk nog veel meer te ontdekken...

You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
      www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dve-media Bekijk bericht
        hey, heb je adressen van locaties (bruikbare beschrijvingen en straten voor de gps te voederen) ik ben bezig aan project waar ik ASAP zo veel mogelijk beelden zou moeten maken en ik ZIT VAST zou extreem tof zijn!!!! alvast thks
        Zie post in je eigen topic.

Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fullator Bekijk bericht
          Je botst hier op de oude wet van de Tao :
          - die het zeggen, weten het niet
          - die het weten, zeggen het niet

Wie écht een goede locatie heeft gevonden, houdt wijselijk zijn mond. Want anders wordt zijn plekje op de kortst mogelijke tijd overstroomd door een hoop amateurs, die zoveel schade aanrichten dat de plaats snel wordt afgesloten en verzegeld.

Je zal dus moeten rekenen op wat serendipiteit.
          Dat lees ik zó vaak en ik vraag me echt af of dat nou wel zo is. Mij lijkt dat opgeschoten jeugd, junks en daklozen veel meer slopen dan mensen die juist de charme van het verval vast willen leggen. Waarom zou ik iets stukmaken wat ik wil fotograferen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
            Dat lees ik zó vaak en ik vraag me echt af of dat nou wel zo is. Mij lijkt dat opgeschoten jeugd, junks en daklozen veel meer slopen dan mensen die juist de charme van het verval vast willen leggen. Waarom zou ik iets stukmaken wat ik wil fotograferen?
            Idd dit klopt ook wel, maar als een fotograaf een exacte locatie op het net gooit is het juist voor de opgeschoten jeugd en dergelijke heel makkelijk te vinden.

Als een fotograaf echt gepassioneerd en van zinnens is om op een dergelijke locatie te komen is dit echt wel te vinden hoor met behulp van google en google earth.

Ik denk ook dat het meer is dat als iemand een hele avond heeft zitten zoeken en rijden voor een locatie en er eindelijk in geslaagd is om een weg naar binnen te vinden dat deze er dan teveel moeite in heeft gestoken om dit zomaar weg te geven.

Greetz rich
            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
              De meeste mensen denken ten onrechte dat hetgeen ze op BD schrijven tussen vrienden fotografen blijft.

Als ik "urban adressen" intyp staat dit topic op nummer 1 in Google.
              En wie kan er in Google -> heel de wereld.

Elk topic dat men hier opend (behalve in de private forulms) wordt binnen enkele tellen door Google of Yahoo zoekrobots opgeslurpt.
              Op elk moment van de dag zijn er meer buitenstaanders op BD die hier via google terechtgekomen zijn dan BD'ers.

Probeer maar eens om te voorkomen dat mensen een lokatie gaan vandaliseren als je alle gegevens hoe je ergens binnenraakt mooi gepresenteerd krijgt in een overzichtelijk lijstje
              (en ik bedoel hier niet de fotografen, maar grafietiespuiters of personen die p zoek zijn naar een verlaten pand om er louche zaken uit te voeren).

Om toch zelf een beetje bij te dragen in de vrijwaring van ( de toch fotografisch mooie) urbanlokaties werd in het verleden aangeraden om Urbanlocaties via Pm mee te delen in plaats van in het publieke forum.
              Sinds kort kunnen vzw leden ook het private Lounge forum voor zulke zaken gebruiken.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht

Probeer maar eens om te voorkomen dat mensen een lokatie gaan vandaliseren als je alle gegevens hoe je ergens binnenraakt mooi gepresenteerd krijgt in een overzichtelijk lijstje .
                Inderdaad, Het volstaat om bij en bepaalde locatie de foto's van 2008, 2007,2006 en vroeger eens na te gaan, om te zien hoe een bvb. een bijna intact bureau nu een puinhoop is. Hoe alle ruiten in een gebouw op enkele weken tijd sneuvelen. Ik denk dat deze topics idd. met ongezonde belangstelling worden gevolgd.

Dpaul.
                DPaul - A.FIAP
                D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                  Inderdaad, Het volstaat om bij en bepaalde locatie de foto's van 2008, 2007,2006 en vroeger eens na te gaan, om te zien hoe een bvb. een bijna intact bureau nu een puinhoop is. Hoe alle ruiten in een gebouw op enkele weken tijd sneuvelen. Ik denk dat deze topics idd. met ongezonde belangstelling worden gevolgd.

Dpaul.
                  Eerder met extreme ongezonde belangstelling...

Maar ik vond er al verschillende locaties op eigen houtje. Het onderzoek is het me waard om er daarna dubbel van te genieten. Soms duurt het lang voor je het vindt. Maar hé: wie opgeeft, wint niet !!!

Comment

Working...
                  X