Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shoppen in de VS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Shoppen in de VS

    Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
    Het intressantste is in feite om de lens te laten meebrengen door iemand die in de US woonachtig is, ik heb zo een tweetal klanten waar er landgenoten werken en daar ook wonen, die mannen komen zo nu en dan eens naar Belgie op bezoek, qua taxen, douanekosten geen probleem, laat hen de lens bestellen en binnen de US versturen en zij brengen ze mee naar Belgie, op een 16-35 2.8L II zou me dat een verschil van 425 euro kunnen opleveren, best aanzienlijk toch…
    Die lens + lens hood in z'n originele doos laten meebrengen, geeft dat problemen bij de douane? Of moet het tenminste lijken alsof het zijn lens is?
    Last edited by Goudvis; 18 maart 2008, 09:55.

    Comment


    • #17
      Re: Shoppen in de VS

      Op de USA-site van Canon lees ik bij de objectieven dat de garantie enkel geldig is in USA of Canada. Prijsverschil of niet, dat risico wens ik niet te nemen. Jammer, want ik ga binnenkort naar de VS.

      Zie hier

      Comment


      • #18
        Re: Shoppen in de VS

        verkeerde link (was intranetlink).
        De internetlink: tarweb
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #19
          Re: Shoppen in de VS

          Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
          verkeerde link (was intranetlink).
          De internetlink: tarweb
          En waar vind ik nu de betreffende invoertax?
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #20
            Re: Shoppen in de VS

            Als je iets online koopt in $ (bv. Amazon.com) krijg je er dan ook de lens hood bij? Dat staat niet echt vermeld...

            Comment


            • #21
              Re: Shoppen in de VS

              Oorspronkelijk geplaatst door kid i Bekijk bericht
              Op de USA-site van Canon lees ik bij de objectieven dat de garantie enkel geldig is in USA of Canada. Prijsverschil of niet, dat risico wens ik niet te nemen. Jammer, want ik ga binnenkort naar de VS.

              Zie hier
              Ik heb altijd gelezen dat Canon op lenzen altijd internationale garantie geeft, dit in tegenstelling tot camera's. De tekst in de link die je geeft, is op z'n minst nogal onduidelijk.

              Oorspronkelijk geplaatst door Goudvis Bekijk bericht
              Als je iets online koopt in $ (bv. Amazon.com) krijg je er dan ook de lens hood bij? Dat staat niet echt vermeld...
              Nee, Amazon opent alle dozen en haalt de lens hoods eruit. Die worden omgesmolten en opnieuw gebruikt als boekleggers.

              Als de fabrikant een lens hood levert zit-ie erbij, anders natuurlijk niet. Bij Amazon kun je over het algemeen trouwens geen hardware naar Europa laten sturen en als je van plan bent je bestelling naar iemand in de VS te laten verzenden, kun je volgens mij beter B&H (of een van die andere joodse zaken) nemen.
              Last edited by Leonidas; 23 maart 2008, 22:35.

              Comment


              • #22
                Re: Shoppen in de VS

                En als je zelf naar daar gaat, kan je dan als je de doos niet meeneemt en doet alsof je de camera al had in het naar daar gaan in de problemen geraken?
                Dan is het toch voordeliger, niet?

                Comment


                • #23
                  Re: Shoppen in de VS

                  Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
                  tis eigenlijk simpel, hoe duurder de lens, hoe meer profijt.
                  Voor een "goedkope" lens is het sop de kool meestal niet waard.

                  Grts Jan
                  Waarom er niet gewoon zelf omgaan ? Je kan er meteen ook je vakantie doorbrengen, dan loont het zeker. Het was jaren terug al een groot verschil. Trouwens , breng direkt enkele (prijzige) zaken mee dan is het zeker de moeite. Let wel, ook in de VS zijn er prijsverschillen oa door de tax dat in de ene staat meer is dan in de andere. Het beste koop je in de staat Oregon, daar is GEEN tax. Op de grens met California (kortbij de westkust), zijn een aantal mega grote shoppingcentra opgetrokken hiervoor. Een waar paradijs voor Belgen die hier door de staat leeggezogen worden, en voor een paar procenten BTW-korting naar Nederland moeten pendelen als enige optie overhouden. Het is hier reeds zo erg gesteld dat je voor een instap slr en een paar degelijke lenzen gerust over en weer kan vliegen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Shoppen in de VS

                    Als je bij B&H en / of Amazon bestelt, betaal je ook geen tax, als je je factuur rechtstreeks naar huis (hier dus) laat sturen en met je (belgische) creditkaart betaalt.
                    Gewoon je pakketje laten fed-exen op het adres van het hotel waar je logeert, of gewoon bij de klant zelve als je op zakenreis bent..
                    ---------------------------------------------
                    Nikon D750 + wat glasservies

                    Comment


                    • #25
                      Re: Shoppen in de VS

                      Oorspronkelijk geplaatst door smoetje Bekijk bericht
                      Als je bij B&H en / of Amazon bestelt, betaal je ook geen tax, als je je factuur rechtstreeks naar huis (hier dus) laat sturen en met je (belgische) creditkaart betaalt.
                      Gewoon je pakketje laten fed-exen op het adres van het hotel waar je logeert, of gewoon bij de klant zelve als je op zakenreis bent..
                      Inderdaad, zo lijkt het nog makkelijker. Bedenk wel dat hotels geen pakjes meer mogen aannemen ,bestemd voor personen die op dat ogenblik niet aanwezig zijn in dat hotel (sept. 11 2001). Zorg dus zeker dat je daar dan ook effectief reeds bent aangekomen wanneer FedEx langskomt.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Shoppen in de VS

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht

                        Nee, Amazon opent alle dozen en haalt de lens hoods eruit. Die worden omgesmolten en opnieuw gebruikt als boekleggers.

                        Als de fabrikant een lens hood levert zit-ie erbij, anders natuurlijk niet. Bij Amazon kun je over het algemeen trouwens geen hardware naar Europa laten sturen en als je van plan bent je bestelling naar iemand in de VS te laten verzenden, kun je volgens mij beter B&H (of een van die andere joodse zaken) nemen.
                        Dus krijg je een boeklegger in de plaats?
                        Ik heb eigenlijk nog nooit een lens gekocht dus ik wist niet dat de fabrikant daar altijd een lens hood bijgaf...

                        Waarom is B&H beter?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Shoppen in de VS

                          Ik denk dat deze discussie hier beter op zijn plaatst staat aangezien het eerder over een manier van aankoop gaat en niet over de specificaties van een objectief . . .
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Shoppen in de VS

                            Ben ik hier nou een smokkelbende op het spoor?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Shoppen in de VS

                              Oorspronkelijk geplaatst door Goudvis Bekijk bericht
                              Ik heb eigenlijk nog nooit een lens gekocht dus ik wist niet dat de fabrikant daar altijd een lens hood bijgaf...
                              Je krijgt er niet altijd een lens hood bij maar dat beweer ik ook niet. Ik schreef: "Als de fabrikant een lens hood levert zit-ie erbij, anders natuurlijk niet".

                              Oorspronkelijk geplaatst door Goudvis Bekijk bericht
                              Waarom is B&H beter?
                              Niet beter, meestal de goedkoopste...

                              Comment

                              Working...
                              X