Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

archiveren op CD-rom's niet aan te raden !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: archiveren op CD-rom's niet aan te raden !

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Het enige wat ik in de event-viewer kon vinden is dat er problemen vastgesteld waren met het bestandssysteem en dat de computer herstart wordt om de fouten proberen te herstellen.
    Als ik een chkdsk doe zie ik ook alleen deze fout : Er zijn problemen met het bestanssysteem vastgesteld. Voer CHKDSK uit met de optie /F (fix) om deze problemen te herstellen.
    Niet veel speciaals dus maar als je CHKDSK /F uitvoert krijg je bij de volgende CHKDSK weer dezelfde melding.
    Veel tijd ga ik daar niet naar zoeken hoor, het is mijn PC niet, er is bijna geen andere data dan de verloren mails en de PC is al een paar jaar oud. Dus gewoon cleane install van Windows en direct op een nieuwe schijf, op die 47€ zal het ook niet komen zekers?
    Ga maar achter diagnostic software zoeken van de disk fabrikant zou'k zeggen, als'm dat vaak doet, als de PC elke keer bij het booten een chkdsk doet is't hoog tijd om de schijf eens intensief te checken
    Melodic Pixels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
      ff snel doorgelezen, wat ik niemand zie vermelden is een off-site backup.

allemaal goed en wel om copien of 6 verschillende disken naast mekaar in hetzelfde huis te leggen tot er een bliksem inslaat en alle 6 disken afbranden.

Mijn plan is om mijn huidige externe disk te vervangen door een raid en een extra copy in mijn bureau op het werk te bewaren.
      beginnen met een volledige copy van mijn aperture database en daarna nieuwwe projecten te exporteren naar een memory stick en die telkens 'op't werk' mee op een externe disk te zetten.

Op die manier kan hier thuis alles ontploffen maar kan ik toch mijn data recupereren.
      Je kan ook altijd een server bij een hostingmaatschappij huren/zetten en die gebruiken voor offsite backup én die syncen met uw PC thuis (bv met rsync op mac & linux, zal wel een port bestaan voor windows ook), het hangt allemaal af van hoeveel euro's ge er tegen wilt smijten
      Melodic Pixels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
        Ga maar achter diagnostic software zoeken van de disk fabrikant zou'k zeggen, als'm dat vaak doet, als de PC elke keer bij het booten een chkdsk doet is't hoog tijd om de schijf eens intensief te checken
        Lees de laatste zin van deze maar eens : http://forum.belgiumdigital.com/show...6&postcount=41
        Voor 47€ ga ik geen tijd verspillen in software zoeken en installeren en checks uit te voeren op een PC dat niet van mij is. Een schijf van een paar jaar oud mag wel eens vervangen worden.
        En de PC doet niet telkens een chkdsk bij elke boot hé.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Working...
        X