Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed boek - of boekenreeks - voor een beginner?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goed boek - of boekenreeks - voor een beginner?

Oorspronkelijk geplaatst door Trango Bekijk bericht
    Heb ondertussen dit boek gekocht:

Handboek Digitale Spiegelreflex Fotografie
    Auteur: Frans Barten

Een goeie start. Technische achtergrond wordt beschreven en in de latere hoofdstukken wordt (te?) veel aandacht besteed aan workflow: Lightroom, PS, etc.
    Lijkt me wel nuttig, want ik zit momenteel te worstelen met mijn workflow...
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

(niet echt technisch, maar techniek komt toch vanzelf) 'on photography, Susan Sontag. vergeet al de rest.
      www.coppez.exto.be
      www.yoshiwara.exto.be

Comment

Een héél technisch boek is The Manual of Photography: Photographic and Digital Imaging door R. E. Jacobson et al. Met héél technisch bedoel ik dan ook echt wel technisch =) Even bladeren kan je hier: http://books.google.nl/books?id=HHX4xB94vcMC
        bram de greve photography | gallery | myspace
        Canon EOS 50D, EOS 400D, EF-S 17-55 f2.8 IS USM - EF 50mm f/1.8 II - EF 100mm f/2.0 USM - speedlite 430EX - Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM

Comment

Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar Digitale Fotografie Boek 1 is geschreven voor beginnende fotografen.
          Het boek wordt gebruikt in diverse avondscholen (Torhout, Roeselare, Oostende, Brugge, Knokke) en door Syntra.
          Je vindt alle info op de website die bij het boek hoort: dfonline.be.
          Auteur van handboeken over digitale fotografie.

website: dfonline.be

Comment

Hallo,

Ik kan het boek van bovenstaande Joan Staels ook alleen maar aanbevelen!
            Heb het net besteld en het leest zeer makkelijk omdat het dan ook heel begrijpelijk is geschreven.
            Een voorsmaakje heb je op zijn site.

groetjes
            Arleke

Comment

Ik heb ook al een aantal boeken (eigenlijk teveel ). De reeks van Michael Freeman is goed en heel betaalbaar (een tijdje terug in de SB waren ze goed verkrijgbaar).
              Voor voornamelijk natuurfotografie : "Fotografie met passie" van Misjel Decleer
              "Mensen en portretten fotograferen" (Librero)
              "Fotografiegids : Compositie" van John Freeman

Een tip : stel zelf een map samen als het over technische zaken gaat (optiek, camera werking, digitale techniek, sensoren, verlichting... ). Een massa informatie te vinden op het web (voor iemand die goed kan zoeken EN filteren...). Uitprinten, en af toe updaten met nieuwste info. Kan geen boek tegenop.
              Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
              And why do we fall, Bruce?

Comment

Working...
              X