Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera 20m naar beneden gevallen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    jawel potloodje gebruiken
    Hmm, ik moet daarvoor blijkbaar vast ingelogd zijn, anders komen er gaan potloodjes. Ik had er niet aan gedacht. Thx.

    Eerste bericht is aangepast voor nieuwe lezers. Verdere reacties welkom.

    Comment


    • #17
      Dag Sibbe,

      Op het werk werd eind december een Minolta F100 aangeschaft. Na twee weken liet iemand die al vallen. Het gevolg was dat bij het aanzetten van het toestel de lens niet meer naar buitenkwam. Aan de buitenkant was echter niets te zien.

      Het toestel is hersteld geweest en ongeveer 7 weken weggebleven. Was nog in garantie en Minolta heeft het dus zonder problemen hersteld.

      Echter, dat toestel wordt altijd gebruikt met continue AF en je hoort het toestel ratelen alsof het het ieder moment kan begeven. Dat ratelen hoorde je in het begin ook, maar je moest echt al met je oor tegen het toestel plakken. Nu klinkt het verschrikkelijk; volgens mij haalt het het einde van het jaar niet...

      Jouw geval... aangezien die persoon je een nieuw toestel wil betalen, zou ik geen seconde twijfelen. Ik zou het onmiddellijk doen. Je weet trouwens maar nooit dat hij van idee verandert.

      Als je je toestel laat herstellen, ben je het ongetwijfeld weken kwijt en ben je dan nog niet zeker bij terugkomst of het opnieuw voor 100% zal werken...

      Groetjes,
      550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
      http://www.photos-by-gianni.be

      Comment


      • #18
        Even een vraagje.

        Wat bedoel je met wie gaat dit betalen ?

        Stel je voor je koopt een nieuwe auto, rijdt de garage uit en direct op de eerste hoek, recht tegen een boom.

        Ga je je dan ook afvragen wie dat gaat betalen ?

        Als je Sony het nog doet, gewoon geluk, en als die het niet (goed) meer doet pech gehad.

        Voor dit soort zaken kan je je al dan niet verzekeren, behoort tot de vrije keus die mensen hebben.

        Mijn vriend Dirk liet zijn S2 tegen de grond kletteren, niet verzekerd, daar koos en kiest hij voor, was toataal niet depressief, was alleen benieuwd of de fotozaak nog eeen nieuwe body op stok had, daar hij er niet goed tegen kon om weken niet te kunnen fotograferen.

        jacques.

        PSD wees gelukkig, dat het de kamera was en niet uzelf of een vriend, die daar naar beneden stuiterde.

        Comment


        • #19
          Als je Sony het nog doet, gewoon geluk, en als die het niet (goed) meer doet pech gehad.
          Niet akkoord met Jacques.
          Als Sibbe de camera had laten vallen oké.
          Maar hier was het iemand anders die de cam liet vallen. Dus ik zou zeggen : potje breken, potje betalen.
          Persoon die de camera heeft laten vallen is verantwoordelijk en niet de eigenaar van de cam.
          Vraag dat maar aan "Judge Judy"
          Sibbe, ik zou toch ff in een rechswinkel informeren hoor, wat je rechten hier zijn.
          Want als ik het goed begrijp wil de persoon in kwestie geen nieuwe camera kopen.

          Comment


          • #20
            sibbe,

            aangezien jij je camera uitgeleend hebt kan je hier (psychologisch) misschien ook wel spreken van "gedeeld risico" (je vrouw leen je toch ook niet uit?).

            Als er teveel gehassel over is kan je altijd voorstellen om de kosten te delen, maw voor 200 EUR heb jij dan een nieuw toestel, hij of zij het jouwe en leen het dan nooit meer uit ...

            mvg,
            Giant Pat
            Do or Do Not - There is no try ...
            www.giantpat.be

            Comment


            • #21
              Altijd een delicate kwestie.....

              Wat is je relatie met de persoon in kwestie !?
              Je vrouw ? ...Dan betaal je het sowieso zelf *S*....Je vriendin ?...Dan betaal je het beter zelf...Je schoonmoeder?...Dan laat je haar gewoon niet meer binnen en betaal je het graag zelf....

              Sorry, even serieus nu, inderdaad delicaat. Feit is dat het toestel niet meer nieuw was, er dus rekening mee gehouden moet worden dat je een zekere afchrijving dient toe te passen.
              "Gelukkig" kan je, door de constante prijsdaling van elektronische apparatuur, voor minder geld iets beter kopen. (niet hetzelfde als een vriend bvb je auto in prak rijdt).
              Je kan bvb stellen dat de persoon in kwestie de helft betaald van de nieuwprijs, zijnde 275 euro (tweedehands zou het toestel misschien deze prijs niet halen aangezien er voor 400 een nieuw, beter model voorhanden is !?), jij hebt dan voor 125 euro een recent model, en mocht je besluiten om dit toestel, VRIJWILLIG (!!), "van de hand" te doen, recepureer je toch wat van jou bijdrage !?

              Maar vooral, niet meer uitlenen zonder contract in drievoud !!!! *S*

              Groetjes
              Lukathi
              Groetjes

              Lukathi

              Comment


              • #22
                Trouwens...net even gekeken op topfoto online...bedoel je met de opvolger van de Sony P71 de DSC-P72 ?

                Die kan je daar kopen voor... 349 Euro !!!

                Groetjes

                Lukathi
                Groetjes

                Lukathi

                Comment

                Working...
                X