Ik heb nog geen eenduidig antwoord gevonden, zodus: kunnen filmrolletjes beschadigd worden bij het scannen van de (hand)bagage in de luchthaven?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
filmrolletjes & luchthaven
Collapse
X
-
-
Re: filmrolletjes & luchthaven
Hier is allicht een antwoord op je vraag? http://www.tsa.gov/travelers/airtrav...rial_1035.shtmMijn foto's en fractals
Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.
-
Toen ik indertijd nog met film meenam op reis heb ik altijd gevraagd om deze handmatig te laten controleren. Nimmer werd mij dat geweigerd in meer dan 15 jaar reizen met film. Zorg dat je film uit de kartonnen verpakking is - alleen in de plastieken canisters dus. En steek die in een afzonderlijk doorzichtig zakje.Minder glas dan vroeger, maar beter.
Comment
-
Onder andere bij HAMA hebben ze loden doosjes waarin een aantal rolletjes passen. Ik heb er zo eentje waarin 4 rolletjes in passen maar er zijn er ook grotere. Mijn rolletjes zaten daar altijd in en heb nooit schade aan de foto's door RX stralen gzien. Ik weet ook zéker dat ze niet kunnen zien wat erin zit want ben dikwijls gaan meegluren en het lijkt op een rechthoekig zwart doosje. Mij lijkt het de perfecte oplossing.
Djienbe
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk berichtIk weet ook zéker dat ze niet kunnen zien wat erin zit want ben dikwijls gaan meegluren en het lijkt op een rechthoekig zwart doosje. Mij lijkt het de perfecte oplossing.
Djienbe
Gaan ze dit dan niet alsnog handmatig controleren?
Jij weer namelijk dat er film inzit, maar er kan bijv ook een explosief inzitten.
Greetz richD700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw
Comment
-
-
Volgens mij zijn de tegenwoordige 'doorlicht' apparaten ongevaarlijk voor film. Ik heb daar vroeger ook nooit problemen meegehad.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk berichtVolgens mij zijn de tegenwoordige 'doorlicht' apparaten ongevaarlijk voor film.
Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk berichtIk heb daar vroeger ook nooit problemen meegehad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk berichtGaan ze dit dan niet alsnog handmatig controleren?
Jij weer namelijk dat er film inzit, maar er kan bijv ook een explosief inzitten.
Greetz rich
Djienbe
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk berichtVolgens mij zijn de tegenwoordige 'doorlicht' apparaten ongevaarlijk voor film. Ik heb daar vroeger ook nooit problemen meegehad.
Djienbe
Comment
-
Nee je hebt er eerder kans op op de luchthaven van Halderdabad in Verweggistan, want daar heb je kans op de apparaten van 30 jaar geleden. Als ik ook de machines hier bekijk kan er ook nooit met hoge energie gewerktworden, want dan zouden die mensen daar nooit zo mogen werken. Kijk eens hoe het personeel wegkruipt bij een Röntgenfoto en dat is maar een zeer korte tijd, deze dingen staan konstant aan, dus weinig energie en ongevaarlijk.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Comment