Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb net de sensor een 3 tal keer met de tape proberen proper te maken. Het is verbeterd maar als ik enkele testopnames maak van een helderblauwe lucht zie je dat er bij diafragma 22 toch nog aardig wat stof te zien is
Als ik opnames maak van dezelfde blauwe lucht met diafragma 10 is er niet veel meer te zien van het stof. Maar maakt eigenlijk niks uit , ook bij diafragma 22 zou het stofvrij moeten zijn
Iemand tips?
ik opteer toch liever door spuitbus met geperste lucht
Zou ik toch maar niet meer doen ... vooral als je ipv los stof vastgeplakt stof op je sensor wilt omdat er in de perslucht die uit de bus komt altijd vocht zit.
Het "ergste" wat ik ooit gedaan heb als het met tape alleen niet lukte, was poetsen met een schone zakdoek of nieuw lensdoekje en daarna nabehandelen scotch tape.
Het resultaat was overigens perfect, maar het is natuurlijk allemaal op eigen risico.
Overigens heb ik meer schade gehoord over andere reinigingsmethoden (vloeistof tussen AA filter en sensor, "oplossen" van de coating enz.
Comment