Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kentekens zijn TE fel!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kentekens zijn TE fel!

Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
    Hoho, het gaat niet om journalistieke fotografie (zie ook de wet op de bescherming persoonsgegevens), maar om ongevraagd een foto maken van een willekeurig iemand op straat door een burger. Dus een toontje lager is wel wat gepaster.

Het gaat er dus niet zozeer om wat je fotografeert, maar wat je ermee doet. En publiceren kan gewoon niet in alle gevallen als burger (dus niet als journalist enz).
    Eerst zeg je dat het niet is toegestaan, nu zeg je dat het niet in alle gevallen kan. We boeken vooruitgang. JLP, lees gewoon eens de links die ik plaatste. Publiceren kan in alle gevallen, tenzij de rechter achteraf anders beslist, om de redenen die genoemd zijn. Journalist of niet speelt geen rol. Het is in Nederland gewoon toegestaan foto's van mensen op straat te publiceren. Ook van jou, en zelfs als je een Belgisch biertje zou drinken.

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
    "Vrije meningsuiting" is ook aan banden gelegd door verschillende wetten.
    Zoals ik hierboven schreef, in sommige gevallen kan een andere wet, die in conflict is met de wet op de vrijheid van meningsuiting (de grondwet), prevaleren. Dat betekent echter niet dat de vrijheid van meningsuiting aan banden wordt gelegd.

Oorspronkelijk geplaatst door AlwinSitton Bekijk bericht
    Ik fotografeer geen kentekens, het was een voorbeeld van hoe een kenteken eruit zag op de orginele foto. Sorry voor alle onduidelijkheid.
    Daar lijkt mij nou helemaal niks mis mee, om die foto gewoon op internet of waar dan ook te publiceren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
      Het gaat er dus niet zozeer om wat je fotografeert, maar wat je ermee doet. En publiceren kan gewoon niet in alle gevallen als burger (dus niet als journalist enz).
      Waar heb je dat vandaan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AlwinSitton Bekijk bericht
        Om nog meer verwarring te voorkomen, dit is het orgineel:

Ik fotografeer geen kentekens, het was een voorbeeld van hoe een kenteken eruit zag op de orginele foto. Sorry voor alle onduidelijkheid.

FERRARI 360; 360 MODENA F1
        Voertuig
        Kenteken
        Voertuigsoort personenauto
        Merk FERRARI
        Handelsbenaming 360; 360 MODENA F1
        Brandstof Benzine

Vervaldatum APK 28-08-2008
        Overzicht
        Datum aanvang tenaamstelling 25-11-2005

BPM € 47952
        Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
        WAM verzekerd geregistreerd Ja

Comment

Heel knap opgezocht, Peekaa, maar wat wil je er in godsnaam mee zeggen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            Heel knap opgezocht, Peekaa, maar wat wil je er in godsnaam mee zeggen?
            Dat Ferrari nog steeds geen diesel heeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Dat Ferrari nog steeds geen diesel heeft
              OK, ik was even bang dat hij daarmee iets wilde zeggen over privacy of zo.

Comment

Working...
              X